استانی 09:57 - 01 مهر 1397
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از شناسایی ‌1700 گونه گیاهی در استان خبر داد.

شناسایی 1700 گونه گیاهی در لرستان

‌نبی ‌ الله قائدرحمتی در گفت ‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: محیط‌زیست میراث گران ‌بهایی است که از پیشینیان نصیب ما شده و این میراث در طول زمان دستخوش تغییرات شده که متأسفانه این تغییرات عمدتا‌ در جهت تخریب و از بین بردن آن انجام شده است.



وی گفت: تاریخچه حفاظت نشان می‌دهد که بشر ضمن اینکه همواره موجبات تخریب محیط‌زیست را فراهم آورده بعضا در حفاظت از آن نیز کوشیده و با نگاهی موشکافانه‌ تر می‌توان فهمید که این تلاش‌ها در راستای حفاظت محیط زیست زمانی بیشتر شده که بشر ارزش محیط زیست را با تمام زیر مجموعه ‌هایش و نقش آن را در زندگی روزمره خود حس کرده است.



قائدرحمتی با بیان اینکه حفاظت از مناطق و گونه‌های جانوری و گیاهی که جمعیت آنها در شرف کاهش و یا انقراض بوده یکی از نمونه‌های این تلاش‌ها و کوشش‌هاست، افزود: این مهم متولیان محیط زیست را بر آن داشت تا مناطقی را که از لحاظ غنای جانوری و گیاهی دارای شاخصه ‌های متنوعی هستند و گونه‌های نادری از گیاهان و جانوران را دارند، تحت حفاظت قرار دهد تا از نابودی بیشتر آنها جلوگیری و در جهت افزایش و نگهداری آنها و حفظ این زیستگاه‌ها اقداماتی انجام دهد.



معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: برای همین سازمان حفاظت محیط زیست که متولی اصلی حفاظت از محیط زیست را عهده ‌ دار است، تصمیم به ارتقای بعضی از مناطق و تعیین قوانین و مقررات خاص جهت مدیریت این مناطق کرد.



وی اضافه کرد: این مناطق را در قالب مناطق چهارگانه پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت شده و در سطحی پایین ‌ تر و خارج از محدوده مناطق چهارگانه مناطق شکار و صید ممنوع را جهت ارتقای سطح در آینده عنوان کرد.



قائدرحمتی بیان کرد: مناطق تحت مدیریت سازمان در لرستان شامل منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم ‌ آباد و اشترانکوه، پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا – دورود، اثر طبیعی ملی غار ماهی کور، مناطق شکار و صید ممنوع تالاب ‌ های پلدختر، قالیکوه الیگودرز، گرین الشتر، چهارشاخ نورآباد و هشتادپهلو بوده و زیستگاه سمندر لرستانی، تالاب بیشه دالان بروجرد و تالاب تنوردر دورود است.



این مسئول در اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: استان با وسعت 1.7 درصد مساحت کشور دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است به طوری ‌ که 25 درصد تنوع زیستی کشور شامل 368 گونه جانوری و 1700 گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است .



انتهای پیام


9915817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است