استانی 09:59 - 07 اردیبهشت 1394
دستانش پینه بسته از کار زیاد و سخت، روز را به شب می‌رساند تا لقمه نانی حلال برای فرزندانش ببرد اما با دلی پر از شرم از چهره فرزندش به خانه باز می‌گردد.

دستانی خالی با دلی پر از ...

با دیدن چشم‌های منتظر فرزندش از دورن می‌شکند خرد می‌شود که نتوانسته با دست پر به خانه برگردد، از کارگری سخن می‌گویم که در یک کارخانه کار می‌کند و چندماهی است که حقوق نگرفته است.

صبح با دلی پر از امید به سرکار می‌رود که شب با دست پر به خانه برگردد و شادی در چهره خانواده‌اش موج بزند اما با فرا رسیدن غروب با دلی پر از شرم برمی‌گردد و حتی چند ساعتی را از خجالت بابت دستان خالیش در خیابان‌ها قدم می‏زند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، این داستان یا یک قصه نیست بلکه یک واقعیت انکارناپذیر است که خیلی از کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

با وجود اندک دستمزد باید کرایه خانه بدهند و مخارج زندگی را هم جداگانه تقبل کنند اما وای از روزی که یکی از اعضای خانواده مریض شود و برای درمانش پول بخواهد.

حضرت محمد(ص) می‌فرماید: هرکس از پرداخت مزد کارگری خودداری ورزد، لعنت خداوند بر او باد.

کارگران از شریف‌ترین طبقه‌ی اجتماع هستند، چون چرخش دست و بازوی آنها باعث چرخش چرخه‌های زندگی جامعه و امتداد رگه‌های حیات در مجاری هستی است.

مسئول جامعه کارگری و نماینده کارگران شهرستان بروجرد در این رابطه می‌گوید: امید است تمام کارگران شعار سال را در سر لوحه کار خود قرار داده و در امر تولید تلاش کنند.

زندی افزود: کارگر و کارفرما مکمل یکدیگر هستند که همه کارگران باید با حمایت‌های دولت در پیشرفت و رونق اقتصادی اهتمام داشته باشند.

مسئول جامعه کارگری و نماینده کارگران شهرستان بروجرد اظهار کرد: جامعه‌ی کارگری شهرستان در سال‌‏های اخیر با مشکلات زیادی مواجه بوده که باید نسبت به برطرف کردن آنها اقدام اساسی شود.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن قوانین کار در برخی واحدهای تولیدی و کارخانجات، دستمزد اندک کارگران، بستن قراردادهای خارج از قانون، عدم پرداخت بیمه کارگران، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران و ... از مشکلات جامعه کارگری شهرستان بروجرد است.

رئیس خانه کارگر بروجرد نیز گفت: برخی کارگرانی که در بروجرد مشغول به کار هستند، امنیت شغلی ندارند و قراردادهای موقت و ماهیانه با آنها بسته می‌شود که اجرای این برنامه‌ها سبب می‌شود تا کارگران انگیزه لازم برای کار نداشته باشند.

«محمد گودرزی» افزود : بسیاری از شرکت‌ها امروزه به خاطر تقاضای بیش از حد با کم کردن حقوق و مزایای کاری، سعی در استفاده هر چه بیشتر از آنها، آن هم از طریق انعقاد قراردادهای موقت هستند.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که امنیت شغلی با امنیت اجتماعی گره خورده است از این‌رو، احساس ناامنی شغلی می‌تواند سبب بروز مشکلاتی دیگر در زندگی فرد شود و وقتی فردی احساس کند هیچ ضمانتی برای ماندن او در کار نیست، انگیزه کاری را از دست می‌دهد.

رئیس خانه کارگر بروجرد با بیان این‌که حفظ اشتغال وظیفه‌ی همگانی است و مسئولان باید در مولدان حمایت کنند، تصریح کرد: امنیت شغلی کارگران متزلزل شده است.

انتهای پیام


6269514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است