فرهنگی‌هنری 16:59 - 28 آذر 1393
مراسم اختتامیه نخستین آفرینواره محرم-آیین آیینه زنجان با حضور مسئولین و هنرمندان برگزار شد.

گزارشی از مراسم پایانی آفرینواره محرم در زنجان

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیین اختتامیه نخستین آفرینواره محرم، آیین آینه دیروز 27 آذرماه در تالار هنر فرهنگسرای امام خمینی (ره) برگزار شد، در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و تقدیر شدند.

در ابتدای مراسم بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، مسعود الماسی مدیر انجمن سینمای جوان استان زنجان و مدیر اجرایی آفرینواره گزارش عملکرد نخستین آفرینواره محرم، آیین آینه را ارائه داد و هدف از برگزاری این آفرینواره را علاوه بر ترویج فرهنگ حسینی انعکاس این شور و فرهنگ عظیم از قاب فیلم و عکس اعلام کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود ضمن تقدیر و تشکر از مدیران سیاسی و فرهنگی استان و تمامی کسانی که در برگزاری این آفرینواره به انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر زنجان کمک کرده بودند ضمن درخواست برای تخصیص بودجه استانی برگزاری دومین دوره آفرینواره در سال آینده، ابراز امیدواری کرد حضور گسترده فیلم سازان و عکاسان سراسر کشور در آفرینواره سال آینده قدم بزرگی در راستای ثبت و انعکاس شور و شعور حسینی عزاداران مراسم آیینی شهر زنجان خواهد بود.

در ادامه مراسم، دبیر آفرینواره و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم گفت: این آفرینواره مقدور نمی‌شد مگر با همت و مساعدت تک تک مدیران استانی و هنرمندانی که رنج سفر و سختی‌های روزهای برگزاری آفرینواره را به جان خریدند تا آثاری تا حد امکان پربار تهیه کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد: سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبتنی بر این است که ما در راستای ترویج فرهنگ ایران اسلامی به خصوص فرهنگ عاشورایی اقدام کنیم. از این رو به تمامی مراکز و موسساتی که در برگزاری این رویداد دخیل بودند توصیه کردیم که تمامی تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر این آفرینواره صرف کنند.

مقدم با اشاره به وضعیت فرهنگی عرصه بین المللی خاطرنشان کرد: ما باید ابزار فرهنگی مطابق با شرایط روز جامعه را بشناسیم و از سوی دیگر باید مخاطب امروز را بشناسیم. تنها با شناخت و استفاده دقیق از این ابزارها است که می‌توانیم در مقابل دشمنان فرهنگ و شعور ایرانی- اسلامی ایستادگی کنیم. هنر، سینما و تصویر به عنوان مهم‌ترین ابزار فرهنگی امروز اصلی‌ترین ابزار ما در این راستا خواهد بود. امروز همه واقف به این موضوع هستند که دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی چنین اقدامی کرد. از این رو مقدمات برگزاری دومین دوره آفرینواره محرم در سال آینده با برنامه ریزی دقیق تر انجام خواهد شد تا این حرکتی که توسط انجمن سینمای جوانان ایران آغاز شده با قدرت و تأثیر بیشتر ادامه پیدا کند.

بعد از مراسم شعر خوانی هوشنگ جعفری از شاعران استان زنجان، حبیب ایل بیگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به ایراد سخنانی پرداخت.

وی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: خدا را شاکر هستیم که به ما توفیق داد تا برای آشنایی بیشتر هنرمندان جوان کشور با ابعاد دیگری از عزاداری امام حسین (ع) و عزاداری عظیم مردم زنجان قدمی برداشته باشیم. پیش از این در جشنواره‌ها با آثاری مواجه بودیم که قبلاً و در فرصت کافی تولید شده و به جشنواره ارسال می‌شد. شاید اجرای رویدادی با چنین شکل کمتر تجربه شده بود. امیدوارم در پی چنین رویدادهایی هنرمندان جوان در عرصه عملی قرار بگیرند و تجربیاتی را به دست بیاورند که شاید نتوان در فضای هیچ کلاس و کتابی تجربه کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این آفرینواره همانطور که از اسمش پیدا ست برای نخستین بار اجرا شده و ما در هفته گذشته دومین آفرینواره را در شهرهای آبادان و خرمشهر و با محوریت راه پیمایی بزرگ عزاداران اربعین حسینی برگزار کردیم که برای اجرای هر چه بهتر این دست رویدادها.تجربه تازه‌تری بود در پایان تشکر می‌کنم از مدیران و هنرمندان پیشکسوت و جوان، تمام کسانی که در ارتقاء فرهنگ تلاش کردند و امیدوارم اجر بزرگ‌تری از سید و سالار شهیدان دریافت کنید.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در پایان صحبت‌های خود افزود: امیدواریم در طول سال جلساتی با هنرمندان تشکیل شود و آثار تولید شده مورد بررسی و کنکاش قرار بگیرد تا در برگزاری دوره بعدی آفرینواره به درجه بالاتری از پتانسیل‌های این رویداد بزرگ عاشورایی دست پیدا کنیم.

محمود نظرعلیان از چهره‌های سینمایی استان زنجان، بازیگر سینما و عضو هیات داوران بخش فیلم آفرینواره توضیحاتی را در خصوص آثار بخش مسابقه آفرینواره ارائه داد و اظهار کرد: این آفرینواره به‌عنوان نخستین برگزاری آفرینواره نتایج بسیار قابل قبولی داشت و فیلم‌های قابل‌تأملی از فیلم‌سازان جوان به‌خصوص فیلم‌سازان و عکاسان غیربومی دیدیم و امیدواریم در سال آینده با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری که از طرف مدیران انجام خواهد شد و البته توجه و تحقیق دقیق تر فیلم‌سازان و هنرمندان، نه‌تنها آثار عمیق‌تر، بلکه دستاوردهای گسترده‌تری را شاهد باشیم.

نصرت‌الله مرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمای کشور ضمن ابلاغ پیام رییس سازمان امور سینمایی حجت الله ایوبی به هنرمندان و دست‌اندرکاران این آفرینواره، ابراز امیدواری کردند از چنین رویدادهایی حمایت خواهد شد و در دوره های بعد با گستره‌ای بزرگ‌تر برگزار شود.

نصرت‌الله مرادی معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمای کشور، ناصر مقدم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، معصومه حمزه تبار رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر زنجان، مرتضی صفری مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، حبیب ایل‌بیگی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حسین علاالدینی عضو هیئت مدیر انجمن سینمای جوانان ایران، فرید فرخنده کیش معاون هماهنگی اموراستانها ومقائم مقام مدیرعامل در امور استان‌ها، محمودنظرعلیان عضو هیات داوران بخش قیلم آفرینواره و ناصر محمدی دبیر بخش عکس و عضو هیات داوران بخش عکس آفرینواره در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام


5449454
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است