بین‌الملل 07:30 - 28 آذر 1393
پکن - ایرنا - شرکت سونی پیکچرز، اعلام کرد که اکران فیلم سینمایی مربوط به رهبر کره شمالی با عنوان «مصاحبه» را لغو کرده و فعلا برنامه ای نیز برای اکران آن ندارد.

خبر پخش فیلم مربوط به «ترور رهبر کره شمالی» که ماه گذشته در رسانه ها منتشر، حملات گسترده هکری به این شرکت را به دنبال داشت.



این فیلم، داستانی کمدی و تخیلی درباره ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی است که قرار بود از بیست و پنجم دسامبر ماه جاری و روز کریسمس در هزاران سالن سینما در آمریکا و کشورهای مختلف به نمایش در آید.



منابع خبری کره شمالی روزجمعه از انصراف «سونی پیکچرز» شرکت تولیدکننده این فیلم خبر دادند و به نقل ازمسوولان این شرکت اعلام کردند:«فیلم کمدی 44میلیون دلاری 'مصاحبه' اکران نمی شود و این شرکت فعلا برنامه ای برای پخش این فیلم نیز ندارد.»



به این ترتیب با عقب نشینی مسوولان شرکت یاد شده، پخش این فیلم در آینده نیز بعید به نظر می رسد.



شرکت سونی با بیان اینکه بسیاری از سالن های نمایش زنجیره ای، برنامه نمایش این فیلم در هفته آینده را متوقف کرده اند، پخش این فیلم را در دیگر سالن ها نیز لغو کرد.



تصمیم شرکت سونی برای لغو انتشار فیلم «مصاحبه»، مورد انتقاد شدید مقامات آمریکایی نیز قرار گرفته است.



هکرها ماه گذشته به شرکت سونی حمله و با پخش فیلم های منتشر نشده این شرکت در اینترنت باعث جنجال بزرگ رسانه ای شدند.



حمله هکری به سایت اینترنتی شرکت فیلم سونی به افشای اطلاعات شخصی حدود 47 هزار نفر منجر شد که شمار زیادی از شخصیت های معروف نظیر بازیگران فیلم را نیز در بر می گرفت.



پس از این اتفاق، آمریکا اعلام کرد که حملات گسترده سایبری به شرکت سونی پیکچرز از سوی هکرهای کره شمالی صورت گرفته و حتی یکی از مقامات این کشور گفته بود که واشنگتن رسماً اعلام می کند که دولت کره شمالی در پشت این حمله سایبری بوده است.



کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که بالاترین نهاد نظامی این کشور است، با انتشار بیانیه ای در خبرگزاری دولتی این کشور، ادعاها در خصوص اقدام «پیونگ یانگ» برای حمله سایبری علیه شرکت سونی را رد کرد ولی با این حال این اقدام را عملکردی مناسب از جانب حامیان و هواداران این کشور در واکنش به پخش این فیلم ذکر کرد.



این کمیسیون همچنین با دروغ خواندن شایعات مطرح شده در گزارش های رسانه ای در خصوص حمله سایبری کره شمالی ، شرکت مذکور را به خاطر تولید این فیلم که به جریحه دارشدن احساسات مردم این کشور منجر شده است، به شدت مورد انتقاد قرار داد.



«نیوت گینگریچ» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، در صفحه توئیتر خود نوشته است «با فرو ریختن شرکت سونی، آمریکا نخستین جنگ سایبری خود را برابر کره شمالی باخته است.»



«سونی پیکچرز» شرکت پخش و تولید رسانه ای ژاپنی وابسته سونی است. سونی پیکچرز انیمیشن نیز که یکی از شرکت های تهیه انیمیشن در آمریکاست، از زیرمجموعه های همین شرکت محسوب می شود.



این شرکت در سال 2002 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کولور سیتی در کالیفرنیا قرار دارد. معمولاً محصولات تهیه شده توسط این شرکت به وسیله کلمبیا پیکچرز توزیع می شود.



آساق**1597**1547

انتهای پیام /*


5446888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد روسی اعلام کرد در صورت استقرار تاسیسات هسته‌ای در لهستان، این تاسیسات هدف نظامی مسکو خواهند بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از رهبران حماس ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران پرواز فرودگاه‌های فرانسه در پی اعتصاب کارکنانشان به دلیل دستمزد کم، لغو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند اعتراضات حامی فلسطین را در این دانشگاه متوقف کند، استعفا دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» صد‌ها شهرک‌نشین با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی در سومین روز عید پسح خود به مسجدالاقصی یورش بردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی مقام سابق فرانسوی فاش کرد از ابتدای جنگ اوکراین ۷۵ نیروی فرانسوی کشته، زخمی یا به پاریس بازگردانده شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحاد آلبا خواستار آتش بس فوری در نوار غزه و پایان دادن به اقدامات نسل کشی، جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت علیه فلسطینیان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و توقف جنگ علیه آن به دانشگاه‌ها کشیده شده و پلیس با دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها درگیر است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش صهیونیستی بطور ناگهانی از سمت خود استعفا داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تعدادی از دانش آموزان پایتخت آمریکا به دلیل مخالفت مدیر خود با برگزاری مراسم حمایت از فلسطین، از او شکایت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است