بین‌الملل 22:11 - 21 مرداد 1399

جدیدترین موضع‌گیری خصمانه آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد: جز تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات متعارف به ایران برای تامین صلح و ثبات در جهان گزینه دیگری نداریم!

نماینده آمریکا در سازمان ملل با طرح ادعائی مضحک و بدون اشاره به مبارزه بی امان تهران با تروریست های مصنوع این کشور در منطقه ادامه داد: تصور کنید که ۱۹ اکتبر فرا رسیده، بی آنکه منع فروش تسلیحات ایران تمدید شده باشد و چین و روسیه بتوانند به ایران سلاح بفروشند. ایران خواهد توانست این تسلیحات پیشرفته و مرگبار را برای عملیات در سراسر جهان از جمله غرب آسیا، اسرائیل، سوریه، یمن، عراق، لیبی، لبنان در اختیار سازمان های تروریستی وابسته به خود قرار دهد!

وی که نخواست به عدم همراهی کشورها با قطعنامه پیشنهادی این کشور اشاره ای داشته باشد، مدعی شد: ایالات متحده بسیار قاطعانه معتقد است تنها یک راه درست وجود دارد. ما از همه امکانات خود استفاده می کنیم تا از تمدید ممنوعیت فروش اسلحه به ایران اطمینان یابیم.

گفتنی است، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت (قطعنامه تایید برجام) تحریم تسلیحاتی علیه ایران ۱۸ اکتبر سال جاری به پایان خواهد رسید و بر این اساس تهران می تواند  به خرید و فروش تسلیحات بپردازد.

در این راستا، قرار است قطعنامه پیشنهادی آمریکا در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران امشب یا در روزهای آینده در شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته شود.

رسانه های متعددی در این باره اعلام کرده اند که آمریکا اکثریت آرای لازم در میان اعضای شورای امنیت برای رأی مثبت به این قطعنامه را ندارد.

این در حالیست که آمریکا پیشتر ادعا کرده بود که در صورت رد این قطعنامه، از «مکانیسم ماشه» در توافق بین المللی برجام برای اجرایی کردن تمامی قطعنامه های شورای امنیت در تحریم بین المللی ایران استفاده خواهد کرد؛ اما اعضای باقیمانده در برجام تصریح کرده اند که خروج واشنگتن از برجام حق استفاده از مکانیسم ماشه را از این کشور سلب کرده است.


10663096
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قضات دیوان بین المللی دادگستری امروز به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت دفاع چین برگزاری رزمایش مشترک دریایی با ایران و روسیه را از حیث امنیتی مهم دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در بندر حیفا خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به اعلام منابع محلی، یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه سقوط کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که ترس از خشونت داخلی، میل شهروندان آمریکا را به زندگی در کشور دیگری افزایش داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است