استانی 01:37 - 08 آذر 1393
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان:
معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفـت: زعفران تولیدی در زنجان فراتر از زعفران سایر استان‌ها است.

زعفران تولیدی در زنجان فراتر از زعفران سایر استان‌ها است

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی استان زنجان و استفاده از گونه‌های با بازار پسندی جهانی اظهار داشت: یکی از گونه‌های مورد تاکید در این زمینه پسته است.

وی با اشاره به کشت پسته در مناطق مستعد استان زنجان خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت‌های فراوانی در زمینه کشت و تولید پسته دارد که با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان درآمد کشاورزان را ارتقا بخشید.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: شهرستان ماهنشان یکی از مناطق مستعد برای پسته‌کاری شناسایی شده است که این شهرستان بیشترین ظرفیت را در این زمینه دارا است.

این مسئول با تاکید بر شناسایی ظرفیت واقعی شهرستان ماهنشان در زمینه کشت پسته تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این شهرستان بیشترین سطح پسته‌کاری در استان زنجان را به خود اختصاص دهد.

تاراسی با اشاره به کشت انواع محصولات زراعی و باغی  در استان زنجان بیان داشت: تنوع کشت محصولات کشاورزی در این استان به بیش از 60 قلم می‌رسد.

وی عنوان کرد: تنوع محصولات کشاورزی تولیدی در استان زنجان فرصت مناسبی است تا با ایجاد تغییر و تحول در صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بازار خوبی برای محصولات تولیدی خود فراهم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در زمینه تغییر الگوی کشت بسیار مستعد است، افزود: این موضوع نیازمند مطالعه و برنامه‌ریزی است که بر اساس استقرار برخی از محصولات تجاری انجام شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر پسته، زعفران نیز از دیگر محصولاتی است که در راستای تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی استان زنجان باید مورد توجه قرار گیرد.

تاراسی با اشاره به تولید زعفران در شهرستان زنجان بیان کرد: زعفران تولیدی این شهرستان از نظر علمی فراتر از زعفران تولیدی سایر استان‌ها است.


5291203
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است