بین‌الملل 10:52 - 04 آبان 1393
تغییر سیاست دهلی‌نو در قبال تل‌آویو
به دنبال روی کار آمدن نخست وزیر جدید هند، روابط دهلی‌نو و تل‌آویو به حدی گرم شده است که هندی‌ها با رد پیشنهاد آمریکا برای خرید موشک‌های «جاولین»، تصمیم گرفته‌اند از رژیم صهیونیستی موشک و سکوی پرتاب خریداری کنند.

هنـد از رژیم صهیونیستی موشک می‌خرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هند قصد دارد حداقل 8 هزار موشک ضد زره «اسپایک» و بیش از 300 سکوی پرتاب به ارزش 525 میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری کند.

به نوشته روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت»، یک منبع در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شنبه اعلام کرد، هند با رد پیشنهاد آمریکا برای خرید موشک‌های «جاولین» که واشنگتن برای موفقیت در آن به شدت لابی کرده بود، تصمیم گرفته موشک هدایت‌شونده ضد تانک اسپایک اسرائیل را خریداری کند.

این منبع بعد از نشست «شورای خریدهای دفاعی» هند اعلام کرد، دهلی نو حداقل 8 هزار موشک اسپایک و بیش از 300 سکوی پرتاب به ارزش 525 میلیون دلار از رژیم صهیونیستی خریداری خواهد کرد. این فرد به نقل از «آرون جیتلی» وزیر دفاع هند اظهار داشت، امنیت ملی نگرانی بزرگ دولت دهلی نو است.

به گفته این منبع دفاعی هند، دهلی نو همچنین قصد دارد 6 زیردریایی خریداری کند که البته بیان نکرده، این زیردریایی‌ها را از چه کشوری تهیه خواهد کرد.

تصمیم هند برای خریداری سلاح از رژیم صهیونیستی یک ماه بعد از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل با «نارندرا مودی» همتای هندی او در نیویورک اتخاذ شد؛ دیداری که دفتر نتانیاهو از آن به عنوان نخستین دیدار میان نخست وزیران دو طرف در طول یک دهه گذشته یاد کرد.

در این دیدار بود که نتانیاهو مسئله خطر ایران «مجهز به سلاح‌ هسته‌ای» و همین طور تهدید تروریسم را مطرح کرد. او همچنین همکاری هند و اسرائیل در زمینه دفاع سایبری، فناوری کشاورزی و آب را مطرح کرد.

نتانیاهو پیش از این دیدار نیز با بیان اینکه «از دورنمای روابط گسترده‌تر با هند هیجان زده است»، گفته بود: «این فرصتی است برای اسرائیل و هند تا روابط خود را گسترش دهند. ما از قدیمی‌ترین ملت‌های روی زمین هستیم اما دموکراتیک نیز هستیم و به گذشته غنی خود افتخار می‌کنیم اما در عین حال مایلیم آینده را در اختیار بگیریم. معتقدم اگر با یکدیگر تلاش کنیم می‌توانیم در راستای منافع مردم خود قدم برداریم.»

نتانیاهو همچنین در این دیدار از «مودی» برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد که اولین سفر یک نخست وزیر هند به اراضی فلسطینی به شمار می‌آید.

اما اینکه موضع هند در قبال رژیم صهیونیستی تا این اندازه تغییر کرده، دقیقا با انتخاب «نارندرا مودی» به عنوان نخست وزیر هند ارتباط مستقیم دارد؛ فردی که سروزیر ایالت گجرات هند بوده و در آن زمان روابط بازرگانی قوی با صهیونیست‌ها داشته است.

تا پایان جنگ سرد، هند موضع همدلانه‌ای با فلسطینیان داشت و همواره از حق تعیین سرنوشت فلسطین و تشکیل دولت فلسطینی حمایت می‌کرد. با این حال، امروز سیاست دهلی نو تحت زمامداری «مودی» چرخشی کامل داشته و به سمت حمایت از رژیم اسرائیل تغییر یافته است.

بعد از جنگ غزه، دولت ملی‌گرای افراطی «نارندرا مودی» اجازه برگزاری جلسه پارلمانی این کشور برای رای گیری درباره محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی را نداد؛ اقدامی که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره آن نوشت: «به نظر می‌رسد دولت هند در حال حاضر به طور تلویحی به اسرائیل این پیام را داده که همکاری استراتژیک با اسرائیلی‌ها مهمتر از ابراز همبستگی آن کشور با فلسطین است».

شبکه «الجزیره» نیز درباره شخص «مودی» نوشت که او به داشتن روحیات ضد اسلامی شهرت دارد و مدافعان حزب او نیز از مقابله رژیم اسرائیل با حماس به دلیل داشتن همین روحیه استقبال می کنند. به نوشته این شبکه خبری، همچنین ارتشی سایبری وابسته به راستگرایان هندی و پشتیبانان انتخاباتی مودی در حمایت از حمله صهیونیست‌ها علیه نوار غزه ایجاد شد که این ارتش با ایجاد هشتگ "ایندیا ویت ایزرائیل" (هندوستان در کنار اسرائیل) حمایت خود را از اسرائیلی‌ها به طور آشکار نشان داد.


5041383
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان جهانی بهداشت از افزایش آزار و اذیت در فضای مجازی در سطح جهان خبر داد و آن را زنگ خطری برای جوامع دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری رژیم صهیونیستی ظهر امروز (پنج‌شنبه) از حمله موشکی شدید از خاک لبنان به شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از گزارش‌ها پیرامون استفاده گروه‌های تروریستی از تلگرام برای عضوگیری و ایفای نقش در حملات مسکو، روسیه خواستار توجه بیشتر این پیام‌رسان شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بیل کلینتون و باراک اوباما رؤسای‌جمهوری اسبق آمریکا و جو بایدن در ائتلافی بی‌سابقه علیه پیروزی ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری، با یکدیگر متحد شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فردی که سال گذشته بار‌ها به قرآن کریم هتاکی کرده بود، در پی اخراج از سوئد به نروژ پناهنده شد. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» «جوزف لیبرمن» سناتور اسبق آمریکایی که اغلب به اتخاذ مواضع ضد ایرانی و حمایت از رژیم صهیونیستی شهرت داشت، در سن ۸۲ سالگی در اثر عوارض ناشی از زمین خوردگی درگذشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از حمله تروریستی روز جمعه در یک سالن کنسرت در روسیه، ۹۵ نفر مفقود هستند. 
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات فرانسه روز چهارشنبه اعلام کردند بیش از پنجاه مؤسسه آموزشی در پاریس، عمدتاً کالج ها، روز چهارشنبه از طریق ENT (فضا‌های کاری دیجیتال) هدف تهدید حملات جدید قرار گرفتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمار‌ها حاکی از افزایش شمار مهاجران غیرقانونی است که در سه ماهه نخست سال جاری به طور غیر قانونی و از طریق کانال مانش وارد خاک انگلیس شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه می‌گویند ارتش اشغالگر حمله زمینی به رفح را برای اواسط آوریل یا نهایتا اوایل ماه مه برنامه‌ریزی کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است