استانی 15:32 - 17 خرداد 1399
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد اولیای دم، یک جوان یاسوجی را که به جرم قتل در انتظار قصاص بود، بخشیدند.

بخشش یک جوان محکوم به قصاص در یاسوج

با تلاش فرمانده انتظامی استان، مسئولان استانی، ریش سفیدان و متنفذین محلی جهت صلح و سازش و اصلاح ذات البین یک قاتل با رضایت اولیاء دم پس از حدود ۵ سال از قصاص رهایی یافت و بخشیده شد.

سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد در مراسم اصلاح ذات البین(صلح و سازش) بین دو خانواده "براتی" و "اکبری" از ایل تامرادی و سروک در شهرستان بویراحمد که به میزبانی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: با تلاش هاو همکاری علما و روحانیت استان تاکنون ۱۸مورد قتل را در سطح این استان را اصلاح و به صلح و سازش ختم کرده ایم.

وی افزود: ظرفیت مهم و خوبی در استان برای انجام عمل پسندیده صلح و سازش و اصلاح ذات البین داریم که می توانیم از طرفیت ریش سفیدان، افراد متنفذ محلی و مسئولان و علما و روحانیت در این خصوص استفاده کنیم.

انصاری اظهارکرد: با تلاش های صورت گرفته سه مورد قتل در استان به صلح و سازش ختم شده است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بی شاز ۴ سال است که برای اصلاح ذات البین و صلح و سازش این قتل تلاش کرده ایم.

انصاری تصریح کرد: مقتول تک فرزند خانواده براتی بوده که ۵ خواهر دارد و بعلت یک اشتباه به قتل رسید، حکم اعدام قاتل صادر شده که با همکاری خانواده، ریش سفیدان و متنفذین محلی و با برگزاری بیش از ۵۰ جلسه رسمی در دفتر ستاد فرماندهی انتظامی استان نهایتا به رضایت اولیاء دم منجر شد.

وی ادامه داد: تاریخ از غیرت، شهامت و بزرگی ایل تامرادی سخن می گوید و در تمام صحنه های انقلاب حضور و مشارکت دارند و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همهر ا دعوت می کنم که برای صلح و سازش و اصلاح ذات البین پای کار بیایند و نگذارند اختلافات قومی و قبیله ای موجب سلب آسایش و ارامش از مردم شود.

انصاری با بیان اینکه طی چند سال اخیر با تلاش های صورت گرفته از جمله فرهنگ سازی، وجود روحانیت و تذکرات، ریش سفیدان، متنفذین، پلیس و برخورد قاطع دستگاه قضایی شاهد کاهش نزاع در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم، تاکید کرد: هم اکنون در بین استانهای کشور، سی و یکمین استان در زمینه نزاع قرار داریم و این در حالی است که در گذشته جزو استانهای اول بوده ایم.

همچنین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد  نیز در این مراسم گفت: باید در جهت داشتن صبر و حوصله و افزایش آستانه تحمل در سطح استان بیشتر تلاش و فرهنگ سازی کرد.

وی افزود: ریش سفیدان، متنفذین، علما، روحانیون و مسئولان استان در زمینه ایجاد صلح و سازش تلاش کنند چراکه لذتی که در عفو و بخشش است در انتقام و قصاص نیست.

حسن نگین تاجی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم که با حضور خانواده های دو طرف برگزار شد، گفت: فرهنگ صلح و سازش در سطح استان آنطور که پیشینه داشت، نیست و باید کار اساسی در این زمینه شود.

وی افزود: رسانه ای کردن و مستند کردن موارد صلح و سازش می تواند در ترویج این فرهنگ موثر واقع شود.

نگین تاجی اظهارکرد: طرح سفیران صلح و همیاران شورای حل اختلاف که متشکل از افراد صاحب نفوذ و کلام است در سطح استان تشکیل شده که به ایجاد صلح و سازش اقدام می کنند و برای اولین بار در کشور از این استان مطرح شد که مورد تشویق رئیس قوه قضائیه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد پیشگیر از وقوع جرم، دادرسی ارزان، مشارکت مردم در حل و فصل دعاوی را از مهمترین ثمرات صلح و سازش عنوان کرد.

گفتنی است که حدود ۵ سال پیش در پی گزارشی مبنی بر وقوع نزاع، آقای براتی توسط آقای اکبری به قتل رسید و پس از رسیدگی‌های قضائی رأی دادگاه مبنی بر وقوع قتل و حکم قصاص صادر می‌ شود.

مراسم ذات البین و صلح وسازش دو خانواده اکبری و براتی روز شنبه ۱۷ خرداد ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان، فرماندار بویراحمد، جانشین سپاه فتح استان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرمانده انتظامی استان، روحانیت، برخی مسئولان محلی، ریش سفیدان، متنفذین محلی، و دو خانواده قاتل و مقتول برگزار شد و در پایان اولیاء دم مقتول از اجرای حکم قصاص گذشت کرده و رضایت خود را اعلام داشتند.

انتهای پیام


10562553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است