علمی فناوری 11:48 - 23 دی 1395
مراسم وداع با دو استاد دانشگاه (علی شریعتمداری و عباس ماهیار) صبح امروز با حضور بزرگان علمی کشور در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

وداع بزرگان علمی با دو استاد ادب فارسی در دارالمعلمین عالی

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر دو استاد زبان فارسی کشور (علی شریعتمداری و عباس ماهیار) صبح امروز با حضور فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار رحیم صفوی، مصطفی معین و وزیر اسبق علوم، شفیعی کدکنی، حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی، داوری اردکانی، حجت‌الاسلام و المسلمین رشاد، غلامعلی افروز، صادق واعظ زاده، تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، شریعتی نیاسر معاون وزیر علوم، احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سبحان‌الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، غفوری‌فر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خدایی رئیس سازمان سنجش، جاسبی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اساتید و دانشجویان کشورمان در دانشگاه خوارزمی برگزار شد. 

در این مراسم بیش از 300 نفر از اساتید و دانشجویان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم محمدعلی سبحان‌اللهی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: خدمات مرحوم شریعتمداری در عرصه تعلیم و تربیت برای همه روشن است و همه مدیون خدمات وی هستند. 

وی افزود: مرحوم شریعتمداری در مسئولیت استادی دانشگاه خدمات بزرگی را برای دانشگاهیان و فرهنگیان انجام داد و به طور کلی می‌توان گفت: مرحوم شریعتمداری و مرحوم ماهیار سرمایه‌های جامعه علمی و فرهنگی کشورمان بودند.

در ادامه محمود عابدی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه خوارزمی با اشاره به خدمات دو استاد مرحوم این دانشگاه گفت: دانشگاه خوارزمی دارالمعلمین عالی، مدرسه ملک‌الشعرای بهار و دانشسرای عالی است که بسیاری از بزرگان در اینجا درس خوانده و درس داده‌اند و این دو استاد نیز جزء اساتید ماندگار این دانشگاه به شمار می‌روند.

همچنین تسلیمی قائم‌مقام وزیر علوم نیز ضمن تسلیت به خانواده آموزش عالی برای از دست دادن این دو استاد گفت: حق بزرگ از ناحیه معلم نظیر حق پدر است و گفته اند که انسان‌ها دو پدر دارند. یکی پدر خونی و دیگری پدر معنوی که امروز ما آمده ایم تا حق پدر را به جای بیاوریم.

وی افزود:مرحوم شریعتمداری مقدم‌ المعلمین و مقدم الوزرا بوده است و ستاد عالی انقلاب فرهنگی را تشکیل داد که بعدها به عنوان شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و وی عضو این شورا بود.

در ادامه فرزاد استاد دانشگاه خوارزمی گفت:‌مرحوم شریعتمداری یک آزاده به معنای واقعی کلمه بود و امام حسین (ع) آموخته بود که جز‌ آزادگی به چیزی نیندیشد.

وی افزود: مرحوم شریعتمداری بسیار خوش‌فکر بود و از اندیشه‌های خود دفاع می‌کرد. به طوری که هرگز در دفاع از تعلیم و تربیت کوتاه نمی‌آمد و یک فیلسوف و متخصص تعلیم و تربیت بود. 

در پایان حجت‌الاسلام رشاد بر پیکر این دو استاد نماز خواند.

امسال صدمین سال تأسیس دانشگاه خوارزمی است و استاد علی شریعتمداری و استاد عباس ماهیار در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه کهن کشور حضور ندارند.


8654468
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر و همچنین گروه آزمایشی زبان‌های خارجه راس ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در حالی که ساخت یک خانه تک طبقه به روش سنتی ممکن است چند ماه طول بکشد، اما بزرگترین چاپگر سه بعدی جهان که توسط مهندسان دانشگاه مین (Maine) ساخته شده است، می‌تواند این پروژه را در کمتر از چهار روز به پایان برساند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سامسونگ روی ویژگی‌های هوش مصنوعی سلامتی‌محور حلقه‌ی هوشمند خود تمرکز ویژه‌ای خواهد داشت.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به گزارش وبگاه خبری Reuters، مدیر اجرایی تیک‌تاک امید دارد در چالشی قانونی برای ادامه حیات و فعالیت در ایالات متحده، برابر دولت آمریکا پیروز شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کاربران تردز از ماه فوریه تاکنون، حدود ۲۰ میلیون افزایش کاربر داشته است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است