بین‌الملل 07:08 - 06 آذر 1393
اسلام آباد – ایرنا – دولت پاکستان در آستانه برگزاری تظاهرات بزرگ مخالفان در روز یکشنبه هفته آینده، دهها هزار نفر از نیروهای پلیس و امنیتی را از شهرهای مختلف این کشور به پایتخت آورده تا امنیت ساختمان های دولتی و مراکز مهم این شهر را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عمران خان' رهبر حزب 'تحریک انصاف پاکستان' به عنوان عمده ترین حزب مخالف دولت 'محمد نواز شریف' نخست وزیر این کشور، از روز 23 مرداد ماه گذشته تا کنون، تقریبا هر روز به فعالیت های ضددولتی خود ادامه داده و در هفته های نخست فعالیت های سیاسی آشکار خود علیه دولت، توانست دهها هزار نفر از هوادارانش را در قالب تظاهرات ضددولتی از شهرهای مختلف پاکستان به خیابانهای پایتخت بکشاند.



این چهره سیاسی مخالف دولت که هواداران نسبتا زیادی به ویژه در میان قشر جوان دارد، از حدود یک ماه پیش اعلام کرده است که روز نهم آذر ماه جاری (یکشنبه هفته آینده) بار دیگر پایتخت پاکستان را صحنه تظاهرات گسترده علیه دولت خواهد کرد.



عمران خان مدعی است در انتخابات پارلمانی سال 2013 بطور گسترده تقلب شده است و نواز شریف با استفاده از تقلب توانسته کرسی نخست وزیری پاکستان را تصاحب کند. او مصرانه خواستار استعفای نواز شریف است.



'طاهر القادری' دیگر چهره برجسته مخالف دولت و رهبر حزب 'جنبش مردمی پاکستان' نیز از روز 23 مرداد ماه گذشته و همزمان با عمران خان، هوادارانش را علیه دولت به خیابان های اسلام آباد فراخواند و پا به پای عمران خان، به فعالیت های ضددولتی ادامه داد.



اما اخیر با توجه به کاهش توان مالی حزب جنبش مردمی پاکستان و اوضاع جسمی نه چندان مساعد القادری، فعالیت های ضددولتی او تا حد زیادی کاسته شده است.



دولت پاکستان بارها اعلام کرده که حاضر به مذاکره با مخالفان برای حل مسایل و اختلافات است و درعین حال تاکید کرده است که استعفای نخست وزیر، خط قرمز دولت است و هرگز تن به چنین خواسته ای نخواهد داد.



دولت پاکستان از هم اکنون تدابیر امنیتی در پایتخت را تشدید کرده است. علاوه بر افزایش محسوس نیروهای پلیس و امنیتی در داخل شهر و افزایش پست های ایست بازرسی در خیابان ها و ورودی های مختلف شهر، خیابانهای منتهی به 'منطقه قرمز' اسلام آباد که مراکز حساس، ساختمان های دولتی و منطقه دیپلمات نشین را در خود جای داده است، مثل دو ماه پیش، بار دیگر با کانتیرهای بزرگ و سیم های خاردار مسدود شده است.



به نیروهای پلیس اجازه داده شده است تا در صورت نیاز، از باتوم، گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی برای کنترل تظاهرات و جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به منطقه قرمز استفاده کنند.



دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی پاکستان هم درحال آماده باش بسر می برند و تمام تحرکات و تماس های عوامل حزب تحریک انصاف را به دقت زیر نظر دارند.



به بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز اعلام شده است که از آمادگی لازم برای ارائه خدمات اورژانسی برخوردار باشند.



در جریان ناآرامی ها و درگیری پلیس با معترضان در هفته های اول تظاهرات هواداران عمران خان و طاهرالقادری علیه دولت، دست کم سه نفر از مخالفان کشته شدند.



آساق*1**1723

انتهای پیام /*


5280942
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رسانه‌ای آژانس آنروا گفت که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی به‌منظور رساندن کمک به شمال غزه وجود ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره ۴۵ نفر جان باختند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دولت ژاپن اعلام کرد در حال آماده شدن برای از سرگیری کمک‌های مالی به آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است