اجتماعی 18:15 - 05 بهمن 1398
هاریسون‌سوزی؛ خرافه‌گری در قرن ۲۱، حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه از اول اسفند، اما و اگرهای ایجاد محدودیت در ثبت طلاق، کاهش ۲۵۰ ساعتی زمان آموزش دانش‌آموزان/ مخالفت مجلس با تغییر تقویم آموزشی، یک میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار تا آسمان و دریای پاک در عسلویه، ایمنی مراکز جمعیتی زیرتیغ تغییرات اقلیم و ... از جمله برخی از مهمترین عناوین خبری اداره اجتماعی ایسنا هستند که می‌توانید مشروح کامل آنها را در این بسته بخوانید.

از هاریسون سوزی تا برخی تبعات ایجاد محدودیت در ثبت طلاق

به گزارش ایسنا، اداره اجتماعی ایسنا امروز بیش از ۵۰ خبر را منتشر کرده است که مهمترین آنها در ادامه می‌آید:

حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه از اول اسفند

مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه از اول اسفند به ایسنا خبر داد و در این باره اظهارکرد: هیئت وزیران طی مصوبه‌ای به مجموعه وزارت کشور تکلیف کرده تا تاکسی‌های غیر فعال به خصوص در کلان شهرها را شناسایی کند و پیرو این مصوبه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، سامانه جامع ناوگان تاکسیرانی را راه‌اندازی کرد تا فرایند صدور پروانه‌ در شهرهای مختلف به صورت برخط در این سامانه گزارش شود.

هشدار شهرداری در خصوص وضعیت حریم تهران

عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه پایش حریم با بیان اینکه در آبان ماه سال ۹۵ رشد جمعیت تهران حدود ۱.۶ درصد تعیین شده اما در همان زمان رشد جمعیت برخی از شهرهای اطراف تهران حدود ۱۰ درصد بوده است، گفت: رشد سرسام آور و مدیریت نشده تبعاتی به همراه خواهد داشت و می‌بینیم وقتی جمعیت طرح جامع در اسلامشهر برای ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر سرانه خدماتی در نظر گرفته و حالا که جمعیت اسلامشهر به ۸۰۰ هزار نفر رسیده چه مشکلاتی را در نظام مدیریتی ایجاد کرده است و بارها در جلسات مختلف عنوان کردم که در اطراف مجموعه شهری تهران یک خطر جدی برای کشور ایجاد می‌شود و اگر به آن توجه نکنیم حتما گریبان ما را خواهد گرفت.

ظرفیت خالی گرمخانه‌ها در شب‌های سرد زمستان

سرپرست سازمان رفاه شهرداری تهران از نجات ۳۵۰ کارتخواب در پی تماس مردم با سامانه ۱۳۷ در شب‌های سرد پایتخت خبر داد. مالک حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کاهش دمای هوای پایتخت و لزوم توجه به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب‌ها گفت: در پی سرمای شدید پایتخت خوشبختانه بسیج خوبی در شهرداری تهران برای شناسایی و جذب افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب شکل گرفته است به گونه‌ای که از ظرفیت نواحی و شهرداری شب نیز به صورت ۲۴ ساعته برای شناسایی افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب در این شب‌های سرد استفاده می‌شود.

هاریسون‌سوزی؛ خرافه‌گری در قرن ۲۱

ماجرای اخیر "کتاب‌سوزی" توسط یکی از مدعیان طب اسلامی در جمع هوادارانش، واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت؛ در همین زمینه دکتر علیرضا رییسی - معاون وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه در مراسمی آئینی با فیلم و تصویر فردی به نام "تبریزیان" که پیروانش او را «آیت الله» می‌خوانند و تحت عنوان طب اسلامی، تجارتخانه‌ای برپا کرده است، کتاب "اصول طب هاریسون" که از کتب مرجع پزشکی است را به آتش می‌کشد، خواستار برخورد قاطع مراجع علمی، فرهنگی، دینی و قضایی با این مدعی طب اسلامی شد.

بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابه "ووهان" ظرف ۶ روز ساخته می‌شود

دولت چین قصد دارد ظرف تنها شش روز بیمارستانی ۱۰۰۰ تخت‌خوابی را در شهر "ووهان" برای مقابله با بحران شیوع کروناویروس احداث کند.

"کرونا ویروس" درمان اختصاصی ندارد / هشدار به تجار و افرادی که با حیوانات در ارتباطند

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با تاکید بر این که ویروس کرونا واکسن و درمان اختصاصی ندارد، رعایت بهداشت فردی را تنها راه مقابله با این ویروس دانست. دکتر مسعود مردانی - فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با اشاره به بروز موارد جدید حاد تنفسی در شهر ووهان کشور چین و موج نگرانی در سراسر دنیا در رابطه با شیوع و همه‌گیری این بیماری، به ایرانیانی که در چین اقامت دارند و یا قصد خروج از کشور به مقصد چین را به هر دلیلی دارند توصیه کرد: افرادی که در چین اقامت دارند باید از تردد غیر ضروری به شهرها و مناطق درگیر با این بیماری پرهیز کنند و به هموطنان و تجار ایرانی نیز توصیه می‌کنم از سفر غیر ضروری به مقصد چین تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

اما و اگرهای ایجاد محدودیت در ثبت طلاق

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اقداماتی مانند ایجاد محدودیت در ثبت طلاق را به تنهایی برای کاهش میزان طلاق در کشور کافی ندانست.مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در خصوص کسی که تصمیم خود را گرفته، تمام پل‌های پشت سرش را خراب کرده و دیگر راهی برای برگشت ندارد، اگر فقط روی محدودیت طلاق تمرکز کنیم و او را به زور در این زندگی نگه داریم عوارضی مانند تمایل به خودکشی، خشونت، فرزندآزاری و ... بر فرد عارض می‌شود.

توضیحات تامین‌اجتماعی درخصوص نحوه پرداخت بدهی داروخانه‌های بیمارستانی

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی درباره بدهی معوق به داروخانه‌ها گفت: اگر داروخانه طرف قرارداد ما باشد ما پول را برای داروخانه‌ها واریز می کنیم اما گاهی بیمارستان یا دانشگاه طرف قرارداد ماست که کل خدمات آن اعم از داروخانه، آزمایشگاه و پاراکلینیک در ذیل این قرارداد تعریف می شود و خود دانشگاه یا بیمارستان بر اساس اولویتها مبالغ را به حوزه‌های مختلف درمانی پرداخت می کنند. ما اجازه ورود به این حوزه را نداریم.

کاهش ۲۵۰ ساعتی زمان آموزش دانش‌آموزان/ مخالفت مجلس با تغییر تقویم آموزشی

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سندتحول بنیادین تاکید کرده که باید به مدیریت زمان توجه کنیم گفت: اگر قرار است تحولی ایجاد شود، منع تداخل باید صورت گیرد. اکنون این موضوع زیاد شده است و هر سازمان و فردی به مسائل آموزش و پرورش به صورت غیر کارشناسی و غیرعلمی ورود می کند. متاسفانه با مداخلات مجلس شورای اسلامی روبروییم که موانع جدی در راه تحول ایجاد کرده است. گاهی با یک طرح یک هفته ای، یک موضوع را تحمیل می‌کنند که تنوع مدرسه نمونه‌ای از آن بود. عابدینی افزود: مدارس را به خاطر هر اتفاقی تعطیل می‌کنیم اما تلاش نمی‌کنیم مقررات را با نظام آموزشی هماهنگ کنیم. معلمان به تبعیت از همسر باید از شهری به شهر دیگر جابجا شوند اما چرا قوانین را تغییر ندادیم که نیروهای سازمان‌های دیگر به احترام معلم و دانش آموز جابجا و منتقل شوند؟ یک علت ضعف و کوتاهی خود آموزش و پرورش بوده است. علت دیگر این است که آموزش و پرورش غیرحرفهای تلقی شده و برخی تصور می‌کنند می‌توانند مداخله کنند.

انتقاد از مداخلات استانداری در تعطیلی مدارس 

معاون وزیر آموزش و پرورش با طرح این سوال که چرا باید موقع برف مدرسه را تعطیل کرد؟ اظهار کرد: مگر دانش آموزان ما نباید بیاموزند که آموزش باید در اولویت باشد و آنها باید با مشکلات روبرو شوند؟ از مداخلات ناروایی که باید به آن پرداخت تصمیمات استانداری درباره تعطیلی مدارس است. قبلا مواردی پیش آمده که فرمانداری بدون هماهنگی با آموزش و پرورش، مدارس را تعطیل کرده بود. 

وی افزود: چندین سال است بحث آلودگی هوا مطرح است، چرا دستگاه‌های دیگر نباید پاسخگو باشند؟ چرا مسائل را باید آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس حل کند؟.

یک میلیارد و۲۰۰ میلیون دلار تا آسمان و دریای پاک در عسلویه

آب، خاک و هوا سه عنصر حیات انسان در هر نقطه از زمین هستند که هر سه عنصر اینجا در عسلویه - در یکی از جنوبی‌ترین نقاط ایران - به دلیل توسعه شتابان صنعت طی ۲۰ سال اخیر - به خطر افتاده‌اند و حالا باید یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شود تا بتوان نادیده گرفتن محیط زیست در تمام این سال‌ها را جبران و مشکلات زیست محیطی منطقه را حل کرد.

آخرین وضعیت تالاب‌های کشور پس از سیلاب‌ها

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به آخرین وضعیت تالاب‌های کشور پس از سیلاب‌ها گفت: در حال حاضر مجموعه تالاب‌های بین النهرین ۹۰ درصد و تالاب مهارلو در نزدیکی شیراز ۷۰ درصد آبگیری شده است. سازمان حفاظت محیط زیست سیاست‌های جدیدی را برای مدیریت تالاب‌ها شروع کرده است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تعیین نیاز آبی تالاب‌ها اشاره کرد. براساس قانون سازمان حفاظت محیط زیست مکلف است نیاز آبی تالاب‌ها را تعیین و پس از آن وزارت نیرو این نیاز آبی را تامین کند.

ایمنی مراکز جمعیتی زیرتیغ تغییرات اقلیم

ایران جزو کشورهایی محسوب می‌شود که در دوران مختلف حوادثی مانند سیل، توفان، زلزله و.. را شاهد است، حوادث طبیعی که خسارت فراوانی برجای می گذارد و ایمنی شهروندان را نیز به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد . تغییرات اقلیم روی دیگر این حوادث است که آثارش بر ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها از جمله سکونتگاه‌ها سایه انداخته است. علی بیت‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در باره تاثیرات تغییرات اقلیمی بر ایمنی زندگی افراد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون،  شاهد تغییرات وضعیت و شرایط اقلیمی، حداقل در کشور خودمان هستیم. البته اندیشمندان اقلیم شناس این موضوع را به کل دنیا تعمیم داده‌اند و می‌گویند کل دنیا تحت تاثیر شرایط آب‌وهوایی قرار گرفته است، حتی برخی از کشورهای اروپایی در همین ماه‌های سال برف آنچنانی نداشتند در حالی که در گذشته این چنین نبود.

ادامه عملیات امداد و جستجو در مناطق زلزله‌زده ترکیه/تعداد مصدومان به ۱۰۳۰ نفر رسید

رسانه‌های داخلی در ترکیه از ادامه تلاش نیروهای امداد برای بیرون کشیدن حادثه دیدگان زلزله شب گذشته از زیر آوار خبر دادند.

به گزارش ایسنا، اواخر روز گذشته (جمعه) زمین لرزه مهیبی مناطقی از شرق ترکیه را لرزاند که تاکنون حدود ۲۰ کشته برجا گذاشته و موجب ریزش چندین ساختمان در مناطق نزدیک به کانون زمین لرزه شده است. این زمین لرزه در چندین کشور مجاور ترکیه نیز احساس شده است.

آمادگی هلال‌احمر ایران برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه

به دنبال وقوع زمین لرزه ۶٫۸ ریشتری در شهرستان سیوریجه استان اِلازیغ در شرق ترکیه، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای امداد رسانی و هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.

و اما ۵ خبر پربازدید اداره اجتماعی ایسنا از نظر مخاطبان در ادامه می‌آید که با کلیک روی هر خبر می‌توانید مشروح آن را بخوانید:

دست‌کم ۱۸ کشته و ۵۰۰ مصدوم در زلزله شدید شرق ترکیه

۳ تکنیک برای مقابله با تنگی نفس

صف طولانی برای کاشت حلزون شنوایی / تحریم؛ سدی مقابل درمان ناشنوایی کودکان

هاریسون‌سوزی؛ خرافه‌گری در قرن ۲۱

اما و اگرهای ایجاد محدودیت در ثبت طلاق

انتهای پیام


10361719
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است