استانی 23:14 - 03 اردیبهشت 1396
استاندار لرستان:
خرم آباد- استاندار لرستان عدم وجود زیرساختهای مناسب را یکی از آسیب های بزرگ استان دانست.

زیرساخت‌های مناسب در لرستان وجود ندارد/ازنظر اقتصادی پیشرو نبودیم

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرم آباد اظهار داشت: امسال هم مانند سالهای گذشته شعار رهبری را نصب العین کارهای خود قرار داده و در حال تنظیم برنامه اقتصادی استان هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» بود که خوشبختانه با حمایت همگان نتایج خوبی در استان داشتیم.

از لحاظ صنعتی و اقتصادی استان پیشرویی نبودیم

استاندار لرستان اضافه کرد: علی رغم اینکه از لحاظ صنعتی و اقتصادی استان پیشرویی نبودیم اما از لحاظ عملکرد به خصوص در حوزه تسهیلات پیشرو بودیم و در این حوزه سومین استان کشور از لحاظ پرداخت تسهیلات بودیم.

بازوند اظهارداشت: برای رسیدن  به شرایط مطلوب در استان یک سازوکار و یک برنامه تهیه شد که بتوانیم شعار رهبری را تحقق ببخشیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۲ دنبال این برنامه بودیم و اولویت اول استان هم مباحث اقتصادی بود و امسال هم در حال تهیه این سند هستیم و تا ۱۵ اردیبهشت ماه آماده و قابل ارائه است که نیازمند به همکاری همگان هستیم.

استاندار لرستان داشت: اولین بخش این سند ارتقای تولید داخلی و توجه به تولید داخلی است که یکی از تاکیدات رهبری هم هست و این تولیدات باید ارتقا یابد.

عدم وجود زیرساختهای مناسب در لرستان برای سرمایه گذاری

بازوند بیان داشت: بخش دوم این سند تامین مالی و سرمایه گذاری است که به معنای دریافت تسهیلات نیست و این تسهیلات باید از طریق مردم و بخش خصوصی تامین شود و ۶ میلیارد تومان در این زمینه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهارداشت: اولین اقدام در این بخش همایش فرصتهای سرمایه گذاری بود که در آن اقدامات خوبی صورت گرفت و ۸ سفیر و ۱۸ سرمایه گذار خارجی و بیش از ۲۵۰سرمایه گذار داخلی در این همایش شرکت کردند و ۲۰ هزارمیلیارد تومان تفاهم نامه برای امضا آماده شده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بخش سوم این سند توجه ویژه به تکنولوژی های ما است که قابل رقابت با بازار نیست و ما باید دنبال تغییر این تکنولوژی ها باشیم و قبل از تولید یک کالا به فکر بازار آن باشیم.

بازوند اضافه کرد: توسعه برنامه غیرنفتی باید در دستور کار قرار گیرد، سال گذشته بنا بود ۱۲ درصد نسبت به سال قبل در این بخش رشد داشته باشیم اما ۲۱.۵ درصد رشد داشتیم و مقرر شده که امسال نیز هشت درصد نسبت به سال گذشته افزایش در این حوزه داشته باشیم.

وی عدم وجود زیرساختهای مناسب در استان را یکی از آسیب های بزرگ استان دانست و افزود: اگر زیرساخت خوبی نداشته باشیم نمی توانیم جذب سرمایه گذاری خوبی داشته باشیم.


9037702
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است