گوناگون 08:14 - 10 اسفند 1399

تببین مسایل فقهی، شرعی ،فرهنگی ذبح حلال در دوره ضمن خدمت

به گزارش خبرنگار مهر، افتتاحیه دوره آموزش ضمن خدمت ذبح کنندگان شرعی در مرکز حلال جهانی برزیل برگزار شد و به این ترتیب دوره سه روزه با هدف بازآموزی و توانمند سازی هر چه بیشتر ذبح کنندگانی که در کشتارگاه‌های خارج از کشور هستند در حال اجرا است.

تبیین مسائل فرهنگی، اجرایی، فقهی و شرعی ذبح از عناوین این دوره است. گفتنی است که آزمون پایان دوره اول مارس ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و به شرکت کنندگان گواهی معتبر بین‌المللی داده خواهد شد.

در این مراسم ۱۹ نفر از ذبح کنندگان شرعی حضور پیدا کردند، حداقل هر سه ماه یک بار دوره آموزش بین‌المللی ویژه ذبح کنندگان توسط مرکز حلال جهانی برگزار خواهد شد.

پیام فلسفی مدیر مرکز حلال جهانی گفت: برگزاری این دوره‌ها برای مرکز حلال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آموزش می‌تواند به توانمند سازی و افزایش توان حرفه‌ای ذبح کنندگان شرعی منجر شود.

وی ادامه داد: شرکت تمام ذبح کنندگان در این دوره‌های آموزش الزامی است و مرکز حلال جهانی در آینده با ذبح کنندگانی قرارداد خواهد داشت که آموزش دیده باشند.

حجت الاسلام مهدی پور سرپرست ناظرین شرعی مرکز حلال جهانی نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز تمام ذبح کنندگان شرعی طرف قرارداد مرکز حلال جهانی دارای پرونده می‌باشند و تمام سوابق ذبح کنندگان در پرونده‌های این عزیزان ثبت گردیده و از این پس همه ذبح کنندگان شرعی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ذبح کنندگان شرعی مورد حمایت ما هستند ولی باید بدانند که مسئول مستقیم ایشان در کشتارگاه‌ها ناظرین شرعی می‌باشند و ذبح کنندگان می‌بایست زیر نظر مستقیم ناظر شرعی کار کنند. ذبح کنندگان مشکلات جاری خودشان را مستقیماً با ما در میان بگذارند و ما پیگیری خواهیم کرد.

در پایان این جلسه برخی ذبح کنندگان به طرح نظرات خود پرداختند و عمدتاً از برگزاری این دوره آموزشی تشکر کردند و خواستار تداوم اینگونه برنامه‌ها شدند.


10969819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است