استانی 11:23 - 18 خرداد 1399

رفع تصرف۱۰هکتار ازاراضی ملی ورامین/حریق در عرصه های طبیعی نداشتیم

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر سپه وند پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف حفظ انفال و عرصه‌های ملی، ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین واقع در پلاک حصارگلی باز پس گیری و به دولت بازگردانده شد.

وی افزود: این اراضی تصرف شده در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین رفع تصرف شده است.

سپه وند از فعالیت ۲۴ ساعته کشیک‌های اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی خبر داد و گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش آتش سوزی‌های احتمالی، کشیک‌های اطفا حریق عرصه‌های منابع طبیعی با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری دستگاه‌هایی همچون محیط زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری در سطح شهرستان ورامین تشکیل شده است که در مواقع اضطراری تیم‌های اطفا حریق با آمادگی کامل به محل حادثه اعزام خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان‌های قرچک و ورامین عنوان داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی نداشته‌ایم و امیدوار هستیم با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان و گردشگران خطر آتش سوزی به حداقل برسد.

سپه وند با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای ۱۹۰ هزار هکتار مرتع است بیان داشت: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش مطلوب مراتع، در فصل چرا بهره برداری خوبی جهت تعلیف دام‌ها صورت گرفت که این اقدام نقش مهمی در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حریق داشته است.

وی ابراز داشت: شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای حدود ۹۸ درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه‌ای صادر شده و در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، تاکنون ۳۲ هزار هکتار از این اراضی دارای اسناد تک برگ کاداستری شده است.


10563718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است