سیاسی 05:30 - 04 آذر 1394
آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در خصوص انتخابات مجلس خبرگان تاکید کردند: بهترین سخنی که در مورد مجلس خبرگان گفته شده است فرمایش امام است که گفتند این مجلس تقویت رهبری است.

بهترین سخنی که امام درباره خبرگان گفت
به گزارش افکارخبر، در پی اعلام تاسیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، آیت الله حکیم در مصاحبه ای اعلام کرد « سقوط صدام جز با مبارزه مسلحانه ممکن نیست ».



سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه : امام امت دستور فرمودند با هماهنگی مسئولین نیازمندی های اولیه آسیب دیدگان حوادث لبنان و کسانی که منازلشان تخریب شده مرتفع گردد.



آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: بهترین سخنی که در مورد مجلس خبرگان گفته شده است فرمایش امام است که گفتند این مجلس تقویت رهبری است .



آیت الله خلخالی در مراسم چهلمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در باختران اظهار داشت : خدمتی که منافقین به آمریکا کردند هیچ کس نکرد .



آیت الله حکیم : سقوط صدام جز با مبارزه مسلحانه ممکن نیست



در پی اعلام تاسیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و آغاز فصل جدیدی در مبارزات اسلامی مردم مسلمان عراق آیت الله حکیم در مصاحبه ای اعلام کرد « سقوط صدام جز با مبارزه مسلحانه ممکن نیست ».



وی در پاسخ به سوالی در زمینه اظهارات هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته که خواستار در اختیار قرار دادن پادگان و امکانات نظامی از سوی مسئولین به اعضای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق شده بود گفت : شما می دانید که از جمله اهداف اساسی این مجلس سرنگون کردن رژیم مزدور عراق است به خاطر این که حکومت صدام رژیمی سرکوبگر و طاغوتی است که سرنگون کردن آن تنها به وسیله راه و روش های سیاسی امکان پذیر نیست بلکه لازم است که راه شهادت و مبارزه مسلحانه نیز به خاطر نابود کردن رژیم پیموده شود از این جا است که وجود پایگاه های نظامی به صورت یک نیاز ضروری مطرح می گردد .



وی ادامه داد : از نظر این مجلس تحقق اهداف تعیین شده جز از راه مبارزه مسلحانه امکان پذیر نیست کما این که تعداد زیادی از رانده شدگان عراقی موجود در ایران ، همچنین پناهندگان و حتی آنانی که در خارج از ایران هستند در کنار رزمندگان جمهوری اسلامی علیه مزدوران بعثی وارد مبارزه شوند و طبعا این مسئله نیز خود ضرورت وجود این پایگاه ها را بیشتر آشکار می سازد.(۱)



دستور امام برای رفع نیازمندی های اولیه آسیب دیدگان لبنان



علی اکبر محتشمی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسید و گزارشاتی از اوضاع منطقه را به استحضار امام امت رساند . وی در پایان این دیدار گفت : امام امت دستور فرمودند با هماهنگی مسئولین نیازمندی های اولیه آسیب دیدگان حوادث لبنان و کسانی که منازلشان تخریب شده مرتفع گردد تا انشاء الله در دراز مدت فکر اساسی برای آنان شود . (۲)



بهترین سخنی که در مورد مجلس خبرگان گفته شده است فرمایش امام است



آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که برای شرکت در مراسم بزرگداشت جمعی از شهدای اصفهان به آن شهر مسافرت کرده اند طی مصاحبه ای با واحد مرکزی خبر اصفهان نقطه نظرهای خویش را در خصوص انتخابات مجلس خبرگان و مسائل دیگر را بیان داشته و تاکید کردند : بهترین سخنی که در مورد مجلس خبرگان گفته شده است فرمایش امام است که گفتند این مجلس تقویت رهبری است .



رئیس جمهور ضمن تجلیل از شهدا با اشاره به روحیه سرشار از ایمان مردم استان اصفهان گفتند : در حال حاضر اصفهان جزو استان های نمونه کشور است و خدماتی که این استان به جبهه های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران کرده ، کافی است که برای مردم ما و تاریخ ما فراموش ناشدنی باشد .



ایشان ادامه دادند : روحیه مردم را فوق العاده عالی یافتم و احساس می کنم این مردم با همه شهیدی که در راه خدا و انقلاب نثار کرده اند ، هیچ گونه احساس سستی و خسارت نمی کنند.



رئیس جمهور اسلامی ایران در پاسخ به این سئوال که نظرتان در مورد انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی چیست گفتند : مجلس شورای اسلامی که مسئله اش روشن است ، انتخابات میان دوره ای است و اصفهان سه نماینده می خواهد و شهرهای دیگر هم تعدادی نماینده به مجلس معرفی خواهند کرد و این چیزی است عادی و طبیعی ولی مجلس خبرگان یکی از نهادهای اساسی قانون اساسی ما است و بایستی همواره در جامعه باشد . البته بودن این نهاد به معنی این نیست که حتما وظیفه خاصی هم به دوش آن باشد وظیفه مجلس خبرگان مال دوران و زمان ویژه ای است که قانون اساسی آن را معین کرده است .







ایشان ادامه دادند : از مدت ها پیش صحبت بود که این نهاد به وجود آید و انتخابات انجام بگیرد ولی تاخیر افتاده بود تا این که این روزها وزارت کشور و شورای نگهبان که مسئولان این انتخابات هستند همت کردند و انشاء الله این مجلس تشکیل خواهد شد و بهترین مطلب و جامع ترین سخن را امام بزرگوارمان درباره مجلس خبرگان بیان فرمودند و همین طور که ایشان فرمودند ، مجلس خبرگان تقویت رهبری است و ایجاد یک نهاد قانون اساسی است و عمل به قانون اساسی است . مردم خاطرشان جمع است که خبرگان ملت انتخاب شده و آماده خدمت و کار هستند ، البته استقبال مردم و کاندیداها خیلی خوب بوده و ما پیش بینی می کنیم در این انتخابات هم مثل دیگر انتخابات گذشته مردم شرکت بسیار فعالی خواهند کرد و آراء بسیاری به صندوق خواهند ریخت و انشاء الله مجلس با رای قاطع این ملت ، اعتبار و حیثیت خودش را خواهد گرفت . (۳)



توطئه ها و تبلیغات دشمنان در مورد مجلس خبرگان که امام خنثی کرد



خبر دیگر این که آیت الله حاج شیخ ابوالحسن شیرازی امام جمعه مشهد عصر دیروز به همراه ائمه جمعه استان خراسان با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد .



در این دیدار آیت الله خامنه ای با اشاره به عدم فاصله بین قشرهای جامعه گفتند : دلیل عدم وجود فاصله بین قشرهای گوناگون مردم ، حضور مداوم روحانیت در صحنه که مظهر عامه مردم است می باشد . حضور روحانیت همیشه دلیل بر بودن مردم و غیبت روحانیت دلیل بر غیبت مردم است ، چون روحانیون در صحنه هستند پس مردم در صحنه اند و این دلیلی بر وحدت دولت و ملت است ، چون دولت محور همه حرکات می باشد .



ایشان با اشاره به فرا رسیدن انتخابات مجلس خبرگان و توطئه های دشمن علیه این مجلس گفتند : دشمنان آن چنان تبلیغ کردند که مجلس خبرگان علیه رهبری فعالیت می کند که حضرت امام در پاسخ همه آن ها فرمودند که این نه تنها تضعیف رهبری نیست بلکه تقویت آن است ، مجلس خبرگان نهاد بسیار با اهمیتی است که در قانون اساسی پیش بینی شده است و سنگری است که برای همیشه تاریخ انقلاب ما سبب دلگرمی و ثبات و اطمینان مردم است لیکن دشمن یک بار دیگر هم با فریب سیاسی قصد داشت از این مسئله سوء استفاده کند . (۴)



آیت الله خلخالی : خدمتی که منافقین به آمریکا کردند هیچ کس نکرد



آیت الله خلخالی در مراسم چهلمین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی در باختران اظهار داشت : خدمتی که منافقین به آمریکا کردند هیچ کس نکرد .



وی با اشاره به اوضاع ایران قبل از انقلاب گفت : در این کشور ۴۰ هزار مستشار آمریکا و ۱۲ هزار مستشار اسرائیل در بهترین وضع ممکن به سر می بردند ، آنان این کشور را به یغما برده بودند یک قسمت از نفت ما را به ماشین های جنگی اسرائیل تقدیم کرده بودند و مقداری دیگر را به نظام نژاد پرست رودزیا و آفریقای جنوبی و ویتنام جنوبی که در چنگال آمریکا بود فرستاده می شد ولی مردم جرات هیچ کاری را نداشتند .



وی سپس در مورد هیئت حسن نیت دولت موقت برای کردستان گفت : فقط در یک مورد ۲۵۰ نفر از ارتشیان غیور ما را در آستانه بانه افراد دمکرات و کومله به قتل رساندند ، این گردنه های کردستان با خون جوانان سراسر ایران رنگین است .



خلخالی همچنین گفت : جنگ ما جنگ با عراق و اسرائیل و آمریکا نیست جنگ ما برای اسلام است. وی در ادامه سخنان خود در مورد اعمال ننگین منافقین صحبت کرد و گفت : شما هر چه بگوئید که با آمریکا در خصومت هستید دروغ می گوئید شما در طی این مدت خدمتی که به آمریکا کردید هیچ کس نکرده است . (۵)



پی نوشت:



۱- اطلاعات ، ۳ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲



۲-کیهان ، ۳ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱



۳-جمهوری اسلامی ، ۳ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۴



۴-جمهوری اسلامی ، ۳ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۲



۵-اطلاعات ، ۳ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۴



پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

7424825
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ساعت صفر بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های این نیرو در آب‌های بین المللی حضور دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام نظامی علیه این کشور هشدار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بابایی کارنامی گفت: اگر تعطیلی دوم کشور شنبه بود حتما مراودات اقتصادی و بین‌المللی بیشتر می‌شد و در رشد و بهره‌وری اتفاقات بهتری می‌افتاد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به اصفهان با استفاده از ریز پرنده‌ها پرداختند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق دستاورد‌ها و ابعاد مختلفی دارد که رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است