گوناگون 04:30 - 09 شهریور 1394
پنجمین نشست هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی یکشنبه ۸ شهریور با برگزاری ۳ نشست همزمان در محل هتل پارسیان آزادی ادامه یافت.

در این نشست‌ها که با عناوین کارگاه آموزشی حمل‌ونقل پایدار در شهرهای آسیایی، فرهنگ و اقتصاد گردشگری شهری و کمیته فرهنگی UCLG_MEWA برگزار شد، اعضای شرکت‌کننده پیشنهاد‌هایی را درباره موضوعات مطرح شده ارائه کردند. سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست حمل‌ونقل پایدار، ترافیک را معضل مشترک در بین شهرهای دنیا دانست و خواستار تبادل تجربیات بین شهرها برای رفع این معضل شد.

وی در این نشست با اشاره به طرح زوج و فرد که روزهای آخر اجرایش در تهران را سپری می‌کند، گفت: این طرح پیش از این در کلانشهرهای جهان نظیر پکن به اجرا درآمده بود اما ارزیابی‌های محیط‌زیستی نشان می‌دهد که این طرح موفق نبوده است. بدین‌ترتیب مدیریت شهری تهران قرار است طرح کاهش را به جای زوج و فرد اجرا کند. در نشست کمیته فرهنگی نیز محمد بذری از شهر سیدای لبنان پیشنهاد تشکیل اتحادیه گردشگری آسیایی و همچنین ایجاد استانداردهای مشترک گردشگری در میان شهرها را ارائه کرد که با استقبال دیگر اعضا مواجه شد.

همچنین شهرام گیل‌آبادی، مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست اجرایی مجمع شهرداران آسیایی اظهار داشت: شهر تهران در سال‌های اخیر سیاست‌های کلی برای ایجاد توسعه و تحقق دیپلماسی شهری را در قالب چارچوب‌های خاصی مشخص کرده است و در نشست پیشین 2 پیشنهاد شهرداری تهران تحت عنوان ایجاد کمیته گردشگری شهری و همچنین سرمایه‌گذاری اقتصادی مطرح شد که در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد دبیرخانه آن در پایتخت ایران خواهیم بود.این نشست‌ها تا حدود ساعت 11روز گذشته ادامه داشت، اما در ادامه بازدیدهای مهمانان حاضر در این مجمع، عصر روز گذشته در قالب تور تهرانگردی به بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی تهران پرداختند.

این در حالی است که عصر روز شنبه نیز بازدیدهایی از خطوط حمل‌ونقلی پایتخت، دریاچه شهدای خلیج‌فارس، باغ گیاه‌شناسی و برج میلاد صورت گرفت. بسیاری از مهمانان نیز پس از بازدید شگفتی خود را از پیشرفت‌های تهران در زمینه‌های مختلف اعلام کردند.

اگنس سیکارت مدیر بخش بین‌الملل آموزش مترو پلیس در حاشیه بازدید از خطوط حمل‌ونقل شهرداری تهران با بیان اینکه از ظواهر شهر تهران مشخص است که مسئولان دلسوز و مراقب دارد، گفت: شهر تهران بسیار خوب و فوق‌العاده است. وی با بیان اینکه سال گذشته نیز به تهران سفر کرده است، گفت: عاشق برج میلاد هستم، چراکه به‌نظرم در مقایسه با برج‌های بوانجو و بوینس آیرس که از آن دیدن کردم بسیار بهتر، شکیل‌تر و مدرن‌تر است. وی با بیان اینکه تهران پارک‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: از وجود آبشارهای مصنوعی در پارک‌های تهران شگفت زده شده‌ام چراکه بسیار زیبا هستند.

جکی چاینا، عضو سازمان شهروندان جهانی هم پس از بازدید از تهران گفت: امروزه با وجود ترافیک در تهران اما شاهد پیشرفت سرانه فضای سبز و خدمات شهری در تهران هستیم. وی در ادامه با اشاره به سفرهای خود به تهران تأکید کرد: در آخرین سفری که به تهران داشتم، ترافیک بالایی را مشاهده کردم، امیدوارم این بار شاهد به حداقل رسیدن ترافیک در این شهر باشم البته نمی‌توان از پیشرفت و گسترش فضای سبز در تهران چشم‌پوشید.

مهمت دومان دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی هم که از ترکیه و برای چندمین بار به تهران آمده، تغییرات پایتخت را در هر بار سفرش به ایران، قابل تشخیص برشمرد و گفت: احداث فضاهایی چون دریاچه شهدای خلیج‌فارس برای شهروندانی که ممکن است برای دسترسی به ساحل و آب، بضاعت مالی چندانی نداشته باشند، بسیار خوب و کار ساخت آن قابل تقدیر است.


6982805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است