استانی 13:47 - 14 فروردین 1399

محدودیتی برای فعالیت مطب پزشکان و دندانپزشکی‌ها وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در روزهای بحران باید انرژی خود را برای هم افزایی قرار دهیم و خرده گیری ها برای بعد بمانند. انتقاد اصول خود را دارد و از هر نقدی استقبال می‌کنیم اما با توهین نه، برخی با اکانت‌های ناشناس و جعلی به مسئولین توهین می‌کنند.

وی ادامه داد: به ما می‌گفتند چرا ورودی شهرها را نمی‌بندند اما بدانند که اختیارات استاندار در تصمیمات بحرانی محدود و تابع ستاد ملی است. خدمات خوبی در محلات از سوی نهادهایی چون بسیج، کمیته امداد و بهزیستی صورت گرفته اما فاقد اطلس محلات و هدف گرایی است.

وی گفت: ضعف اطلاع رسانی در اقدامات مقابله با کرونا وجود دارد و باید برطرف شود. در عرصه کارزار سلامت، رسانه‌ها رسالت مهم و نقش اساسی داشته‌اند.

ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کرونا ممکن است ماه‌ها باقی بماند

پورمحمدی با بیان اینکه کرونا دارو ندارد اما هر چه قدر همراهی مردم بیشتر شود، این بیماری قابل کنترل می‌شود افزود: ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کرونا ممکن است ماه‌ها باقی بماند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص طرح غربالگری توسط بسیج گفت: این طرح به خوبی انجام شده و ۸۲ درصد جمعیت استان غربالگری شده‌اند، در این طرح ۱۱۰ هزار نفر با بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات جسمی شناسایی شده‌اند و با ۷۷ هزار نفر تماس گرفته شده است.

وی گفت: مسئولیت‌های ما با اختیارات مان برابر نیست، استانداران باید پاسخگوی تمام حوزه‌های استان باشد اما نظام مدیریت در کشور ما بخشی است و هر اداره‌ای برای خود مدیرکل دارد.

پورمحمدی ابراز داشت: تسامح در اجرای فاصله گذاری اجتماعی تعمدی نیست بلکه ملاحظه است تا به مردم فرصت ندهند، اما اکنون باید با جدیت کار را پیش برد.

رتبه نهم آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد مبتلایان

وی با بیان اینکه رتبه استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد مبتلایان نهم است، گفت: رتبه استان در مبتلایان در ۱۰ هزار نفر جمعیت هفدهم است.

پورمحمدی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز استان نیز گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعلاً تا بیستم فروردین ماه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل بوده و آموزش‌ها غیرحضوری خواهد بود.

وی در خصوص انتقادات رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از برخی رسانه‌ها گفت: آقای صومی از برخی رسانه‌ها درباره اینکه گفته می‌شد ممنوع التصویر هستند، گلایه داشت. صومی در جلسه‌ای پیشنهاد کردند که دو روز در هفته اخبار کرونا را اعلام کنیم اما بنده تاکید داشتم که روزانه اخبار منتشر شود.

دلایل تعطیلی دیرهنگام بازار تبریز

وی در خصوص تعطیلی دندانپزشکی های تبریز نیز گفت: اگر تعطیلی مطب‌ها بوده به خاطر تعطیلات عید بوده مشکلی ندارد ولی قطعاً نظارت بیشتری انجام می‌شود. مطب پزشکان و دندان پزشکی‌ها می‌تواند دایر و فعال باشد.

وی در خصوص تعطیلی دیرهنگام بازار تبریز نیز گفت: تا زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به تعطیلی اصناف و بازار نبودیم. بسیاری از این اصناف چک و اجاره مغازه داشتند و به همین دلیل ملاحظاتی برای تعطیلی‌های بازار داشتیم.


10466287
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است