بین‌الملل 16:04 - 18 بهمن 1394
شب گذشته به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، مراسم گرامیداشت ۱۰۰ شهید مدافع حرم افغانستانی ساکن مشهد با نام «فرزندان روح‌الله، مدافعان حرم» با سخنرانی «سعید قاسمی» برگزار شد.

سعید قاسمی: خاک بر سرم! از مهاجرین‌افغانستانی‌عذرمی‌خواهم!
به گزارش جهان به نقل از  تسنیم، در مراسمی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، خانواده بسیاری از شهدای لشکر فاطمیون گرد هم آمدند و یک بار دیگر با آرمانهای شهدا تجدید عهد کردند.


http://www.jahannews.com/images/docs/files/000472/nf00472565-1.jpg

 
در این مراسم که در پاسداشت 100 شهید مدافع حرم از شیرمردان افغانستانی ساکن مشهد، برگزار شده بود، پس از اجرا تئاتری در مورد شهدای مدافع حرم، «سعید قاسمی» با بیان این که امام خمینی (ره) کسی بود که نظم شرق و غرب را بهم ریخت و در طول یک دهه، راه و روش چگونه زیستن، چگونه مبارزه کردن و در آخر چگونه مردن را به ما یاد داده، گفت: براساس تفکر «روح الله» چیزی به عنوان افغانستان مستقل نداریم و اسلام باید بدون مرز در تمام کشورها باشد اما هنوز هم با پدیده «پسوند گذاری» سروکار داریم.



وی با عذرخواهی از جامعه افغانستانیهای مقیم ایران به خاطر آزارهای وارد شده در طول سالهای حضور در ایران افزود: "خاک بر سر من... من از شما معذرت می‌خواهم."



قاسمی با اشاره به رشادتهای افغانستانیها در خطاب به مسئولین جمهوری اسلامی گفت: «آی ایرانیها! امام خمینی (ره) مردم افغانستان را خوب شناخته بود و اگر شما مثل ایشان شناخت درستی نسبت به این مردم می‌داشتید، می‌توانستید با آنها و در کنار آنها دنیا را فتح کنید اما افسوس که این کار را نکردید و چوب آن را خواهید خورد."



وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس تعدادی زیادی از شهدای ما را مردم افغانستان تشکیل می‌دهند.



سعید قاسمی اظهار داشت: «اسامه بن لادن» سرکرده گروه القاعده، بخوبی مردم افغانستان را شناخته بود و تشخیص داد که بچه‌های یتیم را جمع‌آوری کند و برای آموزش به پاکستان ببرد و در عرض یکسال افغانستان را تسخیر کند و تبدیل به پدیده‌ای شود که تاکنون نیز وجود دارد."



وی گفت: «هیلاری کلینتون» در کتاب «The Hard Choices» اعلام کرده که سر منشأ گروه تروریستی «داعش» من هستم. با سفرهای متعددی که به کشورهای مختلف داشتم، متوجه شدم برای جلوگیری از شکست مجدد آمریکا در افغانستان و عراق راه چاره این است که ما باید از خود آنها را بگیرم و با پول خودشان به جان خودشان بیندازیم.



وی ضمن تأکید بر جداناپذیر بودن روح استکبارستیزی از امام خمینی و خامنه‌ای به حدیثی از حضرت علی (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت وای بر امتی که برای امنیت خود در بلاد دیگری با دشمن نجنگند، پس باید منتظر جنگ در سرزمین خودش باشد.




 
«عبدالفتاح حسین‌پور» مدیر موسسه فرهنگی اهل‌البیت (علیهم‌السلام)، از مؤسسین سازمان فدائیان اسلام افغانستان و فرمانده جهادی علیه حکومت کمونیستی و ارتش سرخ شوروی نیز در این مراسم گفت: در سال 1357 شمسی، دو حادثه عظیم اتفاق افتاد، یکی حادثه 7 ماه ثور در افغانستان و دیگری 12 بهمن در ایران؛ حادثه اول شوروی را به زباله‌دان تاریخ انداخت و حادثه دوم آمریکا را از خاورمیانه بیرون راند که در تاریخ اسلام بسیار موثر بوده است.



وی افزود: امام آمد و برابری و برادری خود به خود در میان مردم به وجود آمد و همه در جنگ به حمایت از یکدیگر برخواستند و جان خود را تقدیم کردند و حتی برخی مجاهدین ایرانی دست و پاهای خود را در افغانستان جا گذاشتند. تعدادی از ایرانیها در جنگ افغانستان شرکت کردند که یک شهید ایرانی در مناطق مرکزی افغانستان تبدیل به زیارتگاه شده است. در جنگ ایران و عراق نیز بیش از 2000 افغانستانی شهید شدند.



حسین پور ادامه داد: در زمان جنگ بحث ایرانی یا افغانستانی بودن مطرح نبود، همه برادر بودند تا آخر جنگ، اما زمانی که جنگ تمام شد، بسیاری از مسائل شروع شد و آنچه که نباید اتفاق می‌افتاد، اتفاق افتاد. کم کم فاصله‌ها بیشتر و بیشتر شد و بسیاری از مهاجرین افغانستانی مقیم ایران ضد انقلاب شدند تا اینکه جریان فاطمیون اتفاق افتاد پیوندها را دوباره برقرار کرد.
 



پس از آن، همسر شهید «توسلی» نیز در این مراسم از فعالیت رهروان حضرت زینب (سلام‌الله علیها) خبر داد که حدود یکسال است که کار خود را در قسمت بانوان آغاز کرده است.



وی افزود: این جمع در نظر دارند تا با جمع آوری خاطرات شهیدان، برگزاری نمایشگاه از عکس شهدا و جمع آوری وسایل و وصیتنامه‌های شهدا فعالیت فرهنگی خود را ادامه دهند.


http://www.jahannews.com/images/docs/files/000472/nf00472565-2.jpg



http://www.jahannews.com/images/docs/files/000472/nf00472565-3.jpg









 

7661631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته تحقیقات فدرال روسیه از دستیابی به شواهدی از نقش داشتن اوکراین در حمله مرگبار اخیر در مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است