علمی فناوری 07:13 - 09 اسفند 1393
ما بیش از 90 درصد وقت‌مان را در داخل سپری می‌کنیم و هنوز ما خیلی کم به این موضوع توجه داشته‌ایم که چطور محیط داخل تاثیر مستقیمی روی سلامت‌مان دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،10عامل مناسب در اینجا وجود دارد که اگر به آن توجه شود، می‌تواند بهبود چشمگیری برای سلامتی  داشته باشد. 


عوامل ارگونومیکی 
ما احتیاج داریم که نشستن بیش از اندازه را متوقف کنیم، استفاده از میزهای ایستاده در محل کار یا منزل می‌تواند سبک زندگی بدون تحرک ما را به طور چشمگیری کاهش دهد، ایستادن می‌تواند بیماری‌های ناشی از کم تحرکی مانند، دیابت و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. 


روشنایی 
لامپ‌های قدیمی خود را با لامپ‌های دارای تکنولوژی جدید که  ریتم 24 ساعته روشنایی که رنگ خود را در روز سازگار می‌کند انعکاس و تغییرات روشنایی محیط خارج. 


آکوستیک 
همانطور که می‌دانید سر و صدا  در اطراف شما وجود دارد در حالیکه در منزل و یا هنگامی که در محل کار خود هستید، سر و صدا زیاد می‌تواند منجر به کاهش عملکرد، استرس شود و اگر در شب رخ دهد باعث خواب نامناسب می‌شود. 
پنل‌های آکوستیک طراحی شده جدید در کارهای هنری می‌تواند آلودگی صوتی را به طور چشمگیری کاهش دهد و شما را آرام کند و باعث افزایش کارایی شما شود. 


کیفیت هوا 
هوایی که ما در داخل استنشاق می‌کنیم، از هوای خارج آلوده‌تر است به ویژه در ادارات،تصفیه کننده هوا با استفاده از UV می‌تواند تا 70% بیماری‌های ناشی از باکتری‌های موجود در هوا را کاهش دهد، به این معنی که شما می‌توانید به راحتی نفس بکشید و سالم بمانید. 


آب پاکیزه 
آبی که می‌نوشیم و برای شست و شو استفاده می‌کنیم با کلر تصفیه، تصفیه می‌شود. 
به خوبی سایر مواد شیمیایی تصفیه کننده است، مخزنی ساده تحت شرایط قلیایی برای حذف 99/ از سموم و بازگرداندن آب به ساختار طبیعی ایجاد کنید. 


مواد غذایی 
به جای استفاده از مواد کافئین دار و تنقلات مضر،از گزینه‌های سالم‌تر استفاده کنید،همیشه تنقلات ساده مانند، آجیل و میوه داشته باشید که این مواد غذایی اجتناب از میل به مواد غذایی نامناسب را راحت‌تر می‌کند. 


مدیریت استرس 
اگر راحت بخوابید،سرحال‌تر بیدار می‌شوید،ساعت زنگی را شبیه طلوع خورشید کنید، 30 دقیقه قبل از اینکه ساعت زنگ بزند. 


تناسب اندام 
اگر شما یک دونده نیستید، پیاده روی کنید از لحاظ پزشکی،10000 قدم در روز تاثیر فوق العاده‌ای در سلامتی دارد، وقتی سر کار هستید هر یک ساعت در محل کار خود قدم بزنید و از پله‌ها به جای آسانسور در صورت امکان استفاده کنید. 


کاهش استرس 
فکر کنید، تفکر کردن به عنوان راهی برای کاهش استرس شناخته شده است شاد باشید و عملکرد‌تان را بهبود دهید، خلوتی در منزل یا محل کار خود بیابید، چشم‌هایتان را ببندید و تمرکز کنید. و 10 تا 20 دقیقه تنفس کنید اثر مثبت این روش روی سلامتی اثبات شده است و این روش در محل‌های کار برای کاهش استرس ناشی از حجم کاری متداول است. 


تعادل محیط 
سطح رویی را تمیز کنید این کار باعث کاهش مواجه با باکتری‌ها و بیماری‌ها می‌شود به طور متوسط هر فرد 132 وسیله در روز لمس می‌کند. آب بدون سم ناشی از تصفیه، با استفاده از روش‌های تصفیه میکروبی، می‌تواند برای پاکسازی سطوح که با آن‌ها در طول 30 روز به طور منظم در ارتباط هستید، مناسب باشد. 




انتهای پیام/

5937611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است