استانی 13:52 - 06 خرداد 1396
استاندار چهارمحال و بختیاری؛
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمام کسانی که در انتخابات رای دادند نظام را قبول دارند و حلال و حرام دانستن یا کم و زیاد کردن رای‌ها ظلم به مردم و نظام است.

حلال و حرام دانستن رای‌ها ظلم به مردم و نظام است

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی ششم خردادماه در نشست شورای اداری استان، با تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای دوری از گناهان از جمله غیبت، تهمت و دروغ دانست.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور پرشور و قدرتمندانه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت، افزود: اگر تعداد دستگاه‌های مکانیزه رای‌گیری در انتخابات بیشتر بود و یا ساعات رای‌گیری افزایش می‌یافت مشارکت در انتخابات بیشتر می‌شد.

وی با بیان اینکه در انتخابات مردم و نظام برنده و دشمن و استکبار بازنده شدند، اظهار کرد: هدف دشمن شرکت حداقلی مردم در انتخابات بود ولی در پایان نظام جمهوری اسلامی پیروز شد.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رفت پس از پایان انتخابات رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود ولی متاسفانه برخی‌ها از رای حلال و حرام سخن گفتند، تصریح کرد: تمام کسانی که در انتخابات رای دادند نظام را قبول دارند و حلال و حرام دانستن یا کم و زیاد کردن رای‌ها ظلم به مردم و نظام است.

وی با بیان اینکه رهبری بارها از هیئت‌های اجرایی و نظارت انتخابات تشکر کردند ولی متاسفانه برخی سخنان دیگری را بیان می‌کنند، تصریح کرد: بزرگان کشور باید عامل وحدت در کشور باشند. هیچ کسی معصوم نیست و اشکال وجود دارد اما باید کلیت را بپذیریم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ایجاد شورای عالی انتخابات را پیشنهادی معقول دانست و خاطرنشان کرد: اگر چنین سازمانی با سازو کار مشخص و دادگاه عالی رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تصویب شود همه حاشیه‌ها از بین خواهد رفت.

وی خلا بروکراسی اداری، عدم جذب سرمایه گذاری و فشار دستگاه‌های نظارتی را سه عامل موثر در پایین بودن نرخ اشتغال در استان خواند و افزود: اشتغال نیاز به سرمایه گذار دارد و باید مدیران در جذب سرمایه گذاران کوشا باشند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی متوقف می‌شوند، تاکید کرد: دستگاه‏های نظارتی قدرت ریسک را از مدیران سلب نکنند. امر و نهی‏ها باعث کاهش تخلفات شد اما اکنون شاهد عدم پیشرفت پروژه‌ها و عدم ریسک پذیری مدیران هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری از طی مراحل تصویب اعتبار 1.5 میلیارد دلاری صندوق توسعه روستایی در کشور خبر داد و گفت: در صورت تصویب در استان حدود 110 تا 120 میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص می‌یابد که فرصتی مناسب برای دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکتی که در راستای اعتبارات ابلاغ شده در سال جدید به دستگاه‌ها اعطا شد باید همگی جذب شوند، گفت: برای دریافت این اوراق تلاش‌های زیادی شده است و تعاملات بسیاری با مقامات کشوری داشته‏ایم لذا نباید شاهد ضعف دستگاه‏‌های استان باشیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به نامه نگاری‌های بسیار با ادارات در راستای ارائه برنامه‏های سال جاری، افزود: دستگاه‏های استان تا دوشنبه همین هفته فرصت دارند برنامه‌های اجرایی سال 96 خود را تحویل دهند.

وی سند آمایش سرزمین را سند مادر و بالاتر از سند برنامه ششم توسعه دانست و عنوان کرد: سند آمایش افق راه است و از مدیران تقاضا می‌شوند در تدوین این سند همکاری کنند.

 سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه دولت، دولت 100 درصد مردم است، اظهار کرد: کا‏رهای بسیاری در کشور و استان در قسمت‌های مختلف مانند راه سازی، گازرسانی، کارهای فرهنگی، امنیتی و اجتماعی صورت گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری رسانه‌ها را ذاتا انتقادکننده خواند و بر انتقادپذیری مسئولان تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید بر مدیران نقد شفاف کنند و علاوه بر نقد، کارهای انجام گرفته را نیز مطرح کرده و سیاه نمایی نکنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نباید تابع جمع‌ها باشند و خدمات نظام را نیز ارائه کنند، تصریح کرد: ارائه خدمات نظام توسط رسانه‌ها باعث افزایش علاقه مردم به نظام می‌شود و رسالت رسانه‌ها نیز تقویت نظام باشد.

انتهای پیام


9131387
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است