گوناگون 10:51 - 01 اردیبهشت 1394
زمستان و تابستان ندارد، آب معجزه می کند، حتما شنیده اید که می گویند آب استرس را می گیرد و به جای آن آرامش و ریلاکسی به شما هدیه می دهد.

با این ورزش اندامتان را بتراشید!
امام صادق علیه السلام: هر چه محبت مرد بر زن بیشتر گردد، بر فضیلت ایمانش افزوده می‏شود.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، ورزش شنا از جمله ورزش هایی است که علاوه بر این که به شما آرامش می دهد، اندامتان را مثل یک مداد می تراشد، فشاری که در حین فشار به اندام شما می آید می تواند شما را بسیار خوش هیکل کند، آیا تا به حال به نجات غریقانی که در اطراف استخر قدم می زنند دقت کرده اید، اکثر آنها افراد فوق العلاده خوش هیکلی هستند و به ندرت چاقی در آنها وجود دارد. علاوه بر شنا، ورزش در آب هم می‌تواند راهی به سوی تندرستی و تناسب‌اندام باشد و تناسب‌اندام نیز راهی است به سوی زیبایی بیشتر.



پزشکان معتقدند ورزش در آب در مراحل اولیه بیماری‌های مفصلی، آرتروز می‌تواند از عوارض و پیشرفت این بیماری‌ها جلوگیری کند و در درمان هرچه بهتر آن هم موثر است.  بالاتر بودن مقاومت آب نسبت به خشکی و هوا، باعث شکل‌دهی به عضلات افرادی می‌شود که حداقل 3 ماه و هر بار حدود 1.5-1 ساعت، فعالیت داخل آب دارند. این در حالی است که شکل‌دهی به عضلات در افراد مبتلا به چاقی و اضافه‌وزن، چندان مطرح نیست و آنها می‌خواهند با ورزش و فعالیت کاهش وزن و سایز داشته باشند.شاید بهترین ورزشی که در آب می تواند اندامتان را بتراشد راه رفتن است، ترکیبی از راه رفتن و دویدن را در مدت زمان و با شدت مناسبی در برنامه خود قرار دهید تا ضربان قلب به اندازه‌ای که بدن آماده چربی‌سوزی شود، برسد. می توانید در حین راه رفتن ورزش های زیر را انجام دهید:

 

کشش با بازوی خم

پیش از شروع به ورزش، برای گرم کردن بدن‌تان، توصیه می‌شود درحالی که ایستاده‌اید یک بازویتان را خم و بازوی دیگر را به سمت جلو دراز کنید. با خم کردن آرنج و باز کردن بازو از مفصل شانه، بازو را به عقب بکشید.



کشش صاف و مستقیم بازو

آرنجتان را راست نگه دارید. یک دست را به سمت خارج بچرخانید (کف دست به سمت بالا بچرخد) و بازو را به طرف جلوی بدن فشار و حرکت دهید. همزمان دست دیگر را به طرف داخل بچرخانید (کف دست به سمت پایین بچرخد) و بازو را به طرف عقب بدن هل بدهید.با دست مخالف، حرکت را تکرار کنید.



شاید بهترین ورزشی که در آب می تواند اندامتان را بتراشد راه رفتن است، ترکیبی از راه رفتن و دویدن را در مدت زمان و با شدت مناسبی در برنامه خود قرار دهید تا ضربان قلب به اندازه‌ای که بدن آماده چربی‌سوزی شود، برسد.

 

حرکت پارویی سینه

با هر دو بازو (دست) به جلو بروید. بازوها را تا آنجا که در صفحه یکسانی قرار بگیرند، از بدن به شکل افقی دور کنید. آرنج‌ها را تا 90 درجه خم و بازوها را به خط میانی بدن نزدیک کنید.



کشش عرضی بدن

این حرکت شبیه به شنای کرال سینه است اما تمرین در یک زمان با یک دست انجام می‌شود و دست دیگر روی ران یا کمر قرار می‌گیرد. دستی که حرکت می‌کند، سریع به طرف خط میانی چرخش می‌یابد و عرض بدن را طی می‌کند.



حرکت پاندولی از جلو به عقب

یک دست را روی کمر یا لبه استخر قرار دهید و به حالت مستقیم و صاف بایستید. دست دیگر را از جلو به عقب، با فلکشن (خم کردن) و اکستنشن (صاف کردن) مفصل شانه تاب بدهید.



چرخش پاندولی

درحالی که دستتان را روی لبه استخر قرار داده‌اید، بایستید. دست دیگر را ابتدا در جهت حرکت عقربه‌های ساعت و سپس برخلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت حرکت دهید.



حرکت ضربدری پاندولی

درحالی که به استخر تکیه داده‌اید، برای انجام این کار باید یک دستتان را به کمر بزنید و دست دیگر را به‌صورت ضربدری حرکت دهید. پس از چند بار انجام این حرکت، با دست دیگر این تمرین را دوباره انجام دهید.



حرکت ترکیبی مشتمل بر سه بخش

بخش A

دستتان را از دو طرف بدن موازی با کف استخر، در حالی که زاویه آنها اندکی کمتر از 90 درجه باشد، بالا بیاورید و صاف کنید.



بخش B

دستتان را برای چهار بار به طرف عقب بچرخانید. دستتان را در پشت بدن به هم برسانید. دستتان را صاف کنید و فورا (سریع) به طرف بالا بکشید. سپس دست‌ها را در وضعیت اول صاف کنید (نگه دارید).



بخش C

دستتان را چهار بار به طرف جلو بچرخانید.سپس دست‌ها را در جلوی سینه به هم برسانید. به طرف جلو فشار دهید، آرنج‌ها را راست کنید و به سمت سرشانه‌ها باز کنید.



برای کسانی که شکم بزرگی دارند

همینطور که در آب راه می روید سعی کنید با چرخش سریع و دورانی دو کف دست در آب، در قسمت شکم، موج درست کنید، به طوری که موج ها به شکمتان بخورند.

 

تبیان /2021


6235302
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است