فرهنگی‌هنری 01:04 - 26 بهمن 1394
تماشاخانه مهر حوزه هنری در واپسین روزهای بهمن‌ماه سال 94 میزبان نمایش «وقتی زنجره‌ها شیهه می‌کشند» به کارگردانی شادی اسدی‌پور می‌شود.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ شادی اسدی‌پور با بیان اینکه  نمایش «وقتی زنجره‌ها شیهه می‌کشند» اثری تراژیک است، اظهار کرد: این نمایش با استفاده از بازیگر، عروسک و ماسک، داستانی از گذشته و امروز را بر صحنه به تماشا می‌گذارد.


این کارگردان جوان افزود: نمایشنامه‌ این اثر- به نویسندگی محمود خسروپرست- در فضایی سیال و انتزاعی جریان دارد و در کارگردانی این اثر نیز کوشیده‌ام با بهره‌گیری از عروسک‌ها در کنار بازیگران، تصویری جذاب از دو دنیای متفاوت ارائه کنم.


وی اضافه کرد: داستان «وقتی زنجره‌ها شیهه می‌کشند» قصه‌ آخرین بازمانده‌های خاندان قاجار است. پسری که آخرین شازده نامیده می‌شود و قدرت حرکت و تکلم ندارد یکی از این بازمانده‌هاست و عمه خانم- سرپرست شازده- می‌کوشد تا حیات این نسل را با وارد کردن پرستاری جوان به عمارت تداوم بخشد. پرستار، دختری امروزی است که با ورود به عمارت قجری پا به دوران گذشته می‌گذارد.
این دانش‌آموخته‌ هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: پروژه‌ تولید این نمایش از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و گروه ما، 10 ماه به طور مداوم و مستمر بر روی طراحی صحنه و لباس و عروسک‌ها کار کرده است. عروسک‌های نمایش در ابعاد و قواره‌ی انسانی طراحی و ساخته شده‌اند و فکر می‌کنم از این نظر برای مخاطبان جذابیت ایجاد کنند.


اسدی‌پور با اشاره به موفقیت متن نمایشش در هفدهمین جشنواره‌ تئاتر دانشگاهی گفت: متن این نمایش، متنی جذاب است که در هفدهمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران موفق به کسب جایزه اکبر رادی شد. من متن اثر را خیلی دوست دارم و وقتی اولین بار این نمایشنامه را خواندم به نوعی بخشی از دغدغه‌های خود را در آن یافتم. در نمایشنامه دیالوگی هست با این مضمون که «هیچ چیزمان به هیچ چیزمان نمی‌آید!» به نظر من حرف‌های زیادی در این تک جمله نهفته است که می‌توان با تماشاگر در میان گذاشت.


وی توضیح داد: کلیه عناصر صحنه و عروسک‌های نمایش با هم هارمونی دارند ولی این آدم‌های نمایش‌اند که هارمونی و اشتراکی بین‌شان دیده نمی‌شود! این تضاد به مخاطب یادآوری می‌کند که در مقاطعی از زندگی، عملی که برای رسیدن به هدفی انجام می‌دهند پوچ و بی‌محتواست. این موضوع برآمده از عدم شناخت انسان‌های نمایش نسبت به خودشان است؛ گویی که با خود غریبه‌اند و در جایگاهی قرار گرفته‌اند که به آن تعلق ندارند.


اسدی‌پور در پایان صحبت‌های خود به پُر خرج بودن نمایش خود اشاره کرد و گفت: به جرئت می‌توانم بگویم که این نمایش از پُر هزینه‌ترین آثار دانشجویی است که تاکنون به صحنه رفته است. با اینکه گروه ما دانشجویی است اما نگاه‌مان کاملا حرفه‌ای بوده و در تولید نیز تمامی اکسسورها، لباس‌ها به اضافه ماسک‌ها و عروسک‌ها، اختصاصا برای این اثر طراحی و آماده شده‌اند. همچنین به جای استفاده از موسیقی‌های انتخابی، اثری مختص به این نمایش نوشته و آهنگ‌سازی شده است. البته کلیه عوامل نمایش از دانشجویان و دانش‌آموختگان هنرهای نمایشی هستند که بدون چشمداشت مالی و فقط به عشق هنر تئاتر با این پروژه همراه شده‌اند. نمایش من گرچه چهره ندارد اما معتقدم دقت و وسواسی که در کلیه مراحل آماده سازی آن صرف شده، تضمین کننده‌ موفقیتش خواهد بود.


نمایش «وقتی زنجره‌ها شیهه می‌کشند» به نویسندگی محمود خسرو‌پرست، کارگردانی شادی‌ اسدی‌پور و تهیه‌کنندگی علی منجزی‌پور از روز سه‌شنبه- 27 بهمن‌ماه ساعت18:30- طی مراسمی با حضور هنرمندان تئاتر و اساتید دانشگاهی، با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در تماشاخانه مهر به روی صحنه می‌رود.


گفتنی است، نمایش «وقتی زنجره‌ها شیهه می‌کشند» به مدت ده شب در تماشاخانه مهر به روی صحنه خواهد بود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌ می‌توانند با شماره تلفن‌های 84172068 و 09212975982 تماس حاصل نمایند.


تماشاخانه مهر در ساختمان حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ واقع است.






انتهای پیام/







7684706
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گروه سینمایی هنر و تجربه از آغاز زمستان ۱۴۰۲ تاکنون ۱۳ فیلم را روی پرده سینما برد که «ایساتیس» پرفروش‌ترین و «انتخاب» کم‌فروش‌ترین آثار بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا عطارد از امروز اول اردیبهشت روی آنتن می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از پیشکسوتان هنر خوشنویسی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت اول اردیبهشت همزمان با روز سعدی، پیامی تصویری منتشر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» محمد دلاوری، مجری تلویزیون و روزنامه‌نگار در برنامه «بی‌واسطه» شبکه یک سیما از ضعف ساختاری شرکت‌های خودروسازی پرسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کیانو ریوز بازیگر شناخته شده سینما در حال گفتگو برای بازی در فیلمی دلهره آور با نام «سیستم سرگرمی خراب است» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صرافان گفت: من برای اولین‌بار در کودکستان عشق را تجربه کردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است