استانی 21:51 - 12 فروردین 1399

«در خانه بمانیم»تاثیرگذارترین اصل در زمینه قطع زنجیره کرونا است

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌رضا آرمانی‌کیان شامگاه سه شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ۸۵ درصد مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و همه مشکلات مربوط به رفتار ۱۵ درصدی از جامعه است که برای کنترل این افراد هم حاکمیت ناچار به استفاده از قوه قهریه است.

وی افزود: استراتژدی ماندن در خانه تأثیرگذارترین اصل در زمینه قطع زنجیره کرونا است و باید شهروندان به این امر توجه جدی داشته باشند.

آرمان کیا با بیان اینکه آمار تجمیعی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ استان از زمان آغاز شیوع ویروس یک هزار و ۶۴۶ نفر است، افزود: یک سوم این جمعیت یعنی ۵۸۲ نفر تست مثبت آزمایشگاهی بوده‌اند، ولی بقیه به دلیل داشتن علائم بالینی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۳۹۳ بیمار از مجموع بیماران تست مثبت آزمایشگاهی استان ترخیص شده‌اند و تاکنون ۵۷ نفر فوت کردند که شامل ۲ درصد مبتلایان است.

آرمان کیا با بیان اینکه ۱۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ دارای علائم سخت بوده و میزان مرگ و میر در بین آن‌ها هم زیاد است، افزود: آمار ارائه شده در مورد مبتلایان و همچنین فوتی‌ها به هیچ وجه لحظه‌ای نیست بلکه آمار بعد از تجمیع ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه همه نقاهتگاه‌های استان زنجان راه‌اندازی شده است و این نقاهتگاه‌ها برای استفاده در صورت ضرورت تجهیز شده است.

آرمان کیا گفت: در تأمین تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای کادر درمان هیچ مشکلی در استان زنجان وجود ندارد و اقلام بهداشتی مورد نیاز در مراکزبهداشتی و درمانی استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان ناشناخته است و به هیچ وجه درمانی استانداردی در حال حاضر برای آن وجود ندارد، گفت: مردم برای ایمن ماندن، برنامه روز طبیعت را در خانه برگزار کنند و به هیچ وجه دورهمی خانوادگی به مانند همیشه نداشته باشند.


10464752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است