ورزشی 11:09 - 07 آذر 1393
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی با عنوان «ایران چگونه صعود کرد» به تشریح مراحل صعود ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ پرداخت.

روایت AFC از صعود ایران به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به چگونگی صعود ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 پرداخت و نوشت:

تاریخچه ایران در جام ملت‌های آسیا:

راهیابی به مسابقات: 12 بار در سال‌های 1968، 1972، 1976، 1980، 1984، 1988، 1992، 1996، 2000، 2004، 2007، 2011

بهترین عملکرد: قهرمانی در سال‌های 1968، 1972 و 1976

عملکرد در مسابقات جام ملت‌های آسیا 2011: مقام پنجم

تعداد بازی‌های انجام داده: 58 بازی (34 پیروزی، 17 تساوی و هفت شکست)

انتظار می‌رفت ایران با چنین تاریخچه قدرتمندی در مسابقات جام ملت‌های آسیا برای سیزدهمین سال متوالی به مسابقات جام ملت‌های آسیا راه یابد. ایران با کویت، لبنان و تایلند در گروه B مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا هم‌گروه شد.

تیم ملی با پیروزی پنج بر صفر مقابل لبنان در تهران، نمی‌توانست شروعی بهتر از این داشته باشد. هت‌تریک جواد نکونام و دو گل رضا قوچان‌نژاد در تهران به پیروزی ایران در این دیدار کمک کرد. دو گل این مسابقه از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

ایران در بازی بعدی خود مقابل کویت در نیمه اول با نتیجه یک بر صفر پیش بود تا این تصور ایجاد شود که شاگردان کارلوس کی‌روش دومین پیروزی خود را کسب خواهند کرد اما یک پنالتی دیرهنگام از سوی فهد عوض بازی را به تساوی کشاند.

یک پیروزی متزلزل دو بر یک مقابل تایلند در خانه با گل‌های جلال حسینی و قوچان‌نژاد با نتیجه بسیار بهتری در دور برگشت در بانکوک همراه بود. اشکان دژاگه و قوچان‌نژاد در نیمه اول گلزنی مردند و علیرضا جهانبخش نتیجه بازی را سه بر صفر کرد.

یک پیروزی چهار بر یک مقابل لبنان در بیرون صعود ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا 2015 را تضمین کرد؛ در حالی که هنوز یک مسابقه دیگر باقی مانده بود. صادقی اولین گل بازی را به ثمر رساند و سپس دژاگه، نکونام و قوچان‌نژاد همگی به روی لبنان شمشیر کشیدند.

یک پیروزی سه بر دو خانگی مقابل کویت آخرین بازی ایران در دور مقدماتی مسابقات بود. شاگردان کی‌روش رکورد بهتری نسبت به تمام تیم‌های راه یافته به مسابقات را به ثبت رساندند. آنها با کسب پنج پیروزی و یک تساوی بدون شکست به کارشان پایان دادند و در 6 مسابقه 18 گل زدند و تنها پنج گل دریافت کردند.

عملکرد ایران آنها را یکی از چهار تیم برتر برای شرکت در قرعه‌کشی رقابت‌های بزرگ قاره کهن معرفی کرد تا این تیم در این مسابقات در گروه C در یک گروه پیچیده در کنار امارات، قطر و بحرین قرار بگیرد.


5287867
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی در کشاله ران دارم و تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور تبریز برسم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم شش بازی باقی مانده‌مان را ببریم و قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است