گوناگون 17:46 - 29 مرداد 1396
تبدیل سایت بازیافت زباله به دفن زباله در شهرستان آزادشهر خطر بزرگی است که مردم آزادشهر را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، داستان این سایت زباله باز می‌گردد به چند دوره قبل شورای شهر که با وجود این که دو مکان دیگر یکی در دورترین نقاط شهر گنبد کاووس در منطقه اینچه برون و دیگری در خارج از محدوده شهری کلاله برای این سایت پیشنهاد شده بود، اما متاسفانه احداث این سایت زباله در 3 کیلومتری شهرستان آزادشهر تصویب می‌شود.

این دپوی زباله در کنار جاده بین‌المللی مشهد که سالانه مسافران بسیاری برای زیارت امام هشتم و همچنین استفاده از زیارتگاه و تفرجگاه امامزاده آق امام این شهرستان از آن عبور می‌کنند، با بوی بسیار ناخوشایند مسافران را بدرقه و خاطره بدی از این شهر در یادها می‌ماند.

با این حال این مکان به یک زباله‌دانی بزرگ در حومه شهر تبدیل شده است و کمتر کسی برای رفع آن تلاش می‌کند.

نکته بعدی؛ در 100 متری این زباله‌ها زمین‌های کشاورزی که اغلب گندم و برنج در آنها کشت می‌شود وجود دارد که باید کارشناسان نظر بدهند آیا دپو زباله برای این دو محصول ضرر دارد یا نه؟ این محصولات یا برنج می‌شود یا آرد که هر دو غالبا مورد استفاده مردم همین منطقه قرار می‌گیرند.

به خاطر دفن زباله‌ها، شیرآب‌هایی از زباله‌ها راه می‌افتد که به داخل زمین فرو می‌رود و فقط خدا می‌داند که این شیرآب‌ها به سفره‌های آب زیرزمینی نفوذ کرده است یا نه؟

باید خاطر نشان کرد که تقریبا ده سال پیش رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی وقت شهرستان، در این خصوص هشدارهایی به فرماندار و نماینده مجلس و همچنین سازمان محیط زیست داده بود که بی‌ثمر ماند.

تاکنون در این رابطه پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته ولی بی‌فایده و یا کم فایده بوده است. باید به فکر نسل‌های آینده باشیم و بی‌تفاوت از کنار این مسئله مهم عبور نکنیم.


9377618
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است