اقتصادی 21:34 - 02 آذر 1393
تهران - ایرنا - سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور گفت: در سه ماهه اخیر از 40 هزار نفر ثبت نام کننده خرید خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور فقط به دو هزار متقاضی خودرو تحویل داده شده است.

کورش عابدینی روز یکشنبه در نشست خبری با حضور نمایندگان رسانه های جمعی در اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور اظهار کرد: بحث کاهش آلودگی هوا و مدیریت سوخت دو بخش اساسی است که در دستور کار این اتحادیه و بسیاری از سازمان ها مرتبط در این زمینه قرار دارد.



وی ادامه داد: در بررسی مشکلات جامعه برخی سازمان ها بجای اینکه دید ملی و کلان داشته باشند با بخشی نگری، نسبت به سیاست های کلان دولت و نیازهای واقعی جامعه بی توجه هستند.



عابدینی با اشاره به فعالیت اتحادیه در دو بخش نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی کشور افزود: در حال حاضر بیش از 70 هزار تاکسی فرسوده آماده نوسازی در کشور وجود است که عاملی برای افزایش آلودگی هوا و مصرف سوخت کشور است.



عابدینی با بیان اینکه بیش از دو سال از آخرین عملیات نوسازی ناوگان تاکسیرانی می گذرد بیان داشت: فرآیند نوسازی در کلان شهرها از ابتدای امسال و برای دیگر شهرها از تیرماه دوباره آغاز شده است.



وی با بیان اینکه مسوول نوسازی تاکسی ها در کشور ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است، نارضایتی خود را از مجموع عملکرد موجود بیان داشت و تصریح کرد: برنامه ریزی های مناسب تری جهت تسهیل این امر از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور می توانست صورت گیرد.



این مقام مسوول با اظهار گله مندی از عملکرد بانک ها در اعطای تسهیلات اظهار کرد: بانک ها بیش از آنکه در مسیر سیاست های دولت گام بردارند حفظ منافع خود را بیشتر ترجیح می دهند.



وی ادامه داد: متاسفانه در انعقاد قراردادها یک طرف ستاد سوخت و طرف های دیگر بانک صادرات و یا خودروسازان قرار دارند.



عابدینی با انتقاد از شرایط ضمانت گرفتن بانک عامل و میزان سود بانکی اظهار کرد: متاسفانه با برخوردهای سلیقه ای از سوی مدیران بانک عامل در سطح کشور این روند نه تنها پیشرونده نیست بلکه آسیب رسان نیز است.



وی گفت: تنوع خودرو برای تاکسی وجود ندارد و با توجه به مصوبات موجود روی یک نوع خودرو یعنی سمند پایه گازسوز EF7 تاکید شده است.



عابدینی افزود: برهمین اساس هم مشکل ثبت نام در شهرستانها را وجود دارد و هم اینکه خود این نوع خودرو مشکلاتی خاص خودش را دارد که سازنده آن اعلام کرده است که این ایرادات را رفع خواهد کرد.



وی با تاکید براینکه هر خودرویی در تعریف تاکسی قرار نمی گیرد اظهار کرد: البته اتحادیه حاضر به کنار گذاشتن تولیدات داخلی دراین امر نیست ولی شورای عالی ترافیک نیز شاخص هایی برای تعیین نوع خودرو برای تاکسی تعیین کرده است که در سال 94 اجرایی خواهد شد.



این مقام مسوول اضافه کرد: پیگیری اتحادیه منجر به کاهش میزان کارمزد از 28 درصد به 15 درصد و حذف حق عاملیت شد.



عابدینی به شرایط قیمت اعلام شده از سوی ایران خودرو اشاره کرد و اظهار کرد: شناور شدن و افزایش قیمت خودرو موجب شده است که با آغاز نوسازی ناوگان تاکسیرانی جامعه تاکسیرانان نیز زیان ببینند.



سرپرست اتحادیه تاکسیرانی ادامه چنین روندی موجب خودداری تاکسیرانان از طرح نوسازی شود و افزود: طولانی شدن مدت تحویل خودرو جدید که حدود 2 ماه به طول می انجامد فشار اقتصادی نامطلوبی بر رانندگان تاکسی وارد می کند.



وی تصریح کرد: این اتحادیه در تلاش است تا در مسیر تسهیل شرایط و بهره مندی تمامی تاکسی داران شهر های کشور از طرح نوسازی ناوگان تاکسی اقدامات موثری برای رفع مشکلات موجود انجام دهد.



عابدینی اظهار کرد: در مسیر اجرای برنامه های نوسازی و توسعه تاکسی ها اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور باید طرح هایی در عرصه خودروسازی و موسسات مالی و اعتباری در دستور کار و برنامه های خود قرار دهد.



وی افزود: در حال حاضر اتحادیه پیگیری هایی پیرامون مشارکت در ساخت خودروهای مناسب برای تاکسی با ویژگی های کاهش آلایندگی هوا و مصرف پایین سوخت به ویژه خودروهای هیبریدی را برنامه های خود قرار داده است.



سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور تصریح کرد: در این ارتباط نیز شش شرکت برای سرمایه گذاری در پروژه های اعلام آمادگی کرده اند.



تهرام/1699/7243/1348

انتهای پیام /*


5253402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ماهانه ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزارتن مرغ مورد نیاز کشور است که براین اساس ۱۳۰ میلیون قطعه جوابگوی بازار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در ۳ روز اتفاق افتاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صنعت معدن تجارت از واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور طی ۳ ماه آینده خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سیاست‌گذاری مسکن گفت: با راه اندازی سامانه خودنویس علاوه بر کاهش نرخ‌های اجاره دست دلالان و سوداگران از این بازار کوتاه شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون بنیاد مسکن روستایی گفت: تمامی واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت های مردمی همزمان با پرداخت تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به رفع محدودیت‌های پروازی و بازگشت حالت عادی مسافران حتما از آخرین وضعیت پروازی خود مطلع شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۲ به لحاظ ارزش ۳۲.۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: ۲۵ محور شریانی و غیر شریانی در تمامی محور‌های جنوبی کشور همچنان به دلیل سیل و آبگرفتگی مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و گفت: مغازه داران برمبنای فاکتور رسمی تنها مجاز به لحاظ حداکثر ۳۵ درصد سود هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر صمت گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سرمایه‌گذاری انتقال آب به شهرک‌های صنعتی مورد تقاضا در نظر گرفته شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است