گوناگون 13:44 - 06 خرداد 1396
پژوهشگر حوزه سلامت؛
پژوهشگر و نویسنده حوزه سلامت، با اشاره به هزینه های تحمیلی بر نظام سلامت کشور، گفت: انتظار بر این است که در دولت دوازدهم، چرخ اقتصاد سلامت کشور در ریل خودش قرار بگیرد.

امیدواریم چرخ اقتصاد سلامت کشور در ریل خودش قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسفندیار در رابطه با شروع کار دولت دوازدهم و انتظارات نظام سلامت و پرستاران از دولت آینده، اظهار کرد: امیدوارم دولت دوازدهم با تحلیل درست از خواسته های مردم و شرایط موجود جامعه بتواند عملکرد مناسبی در راستای بهبود و حل معضلات اقشار مختلف جامعه از جمله پرستاران داشته باشد.

وی افزود: دولت آقای روحانی در دوره یازدهم توانست یک نوع آرامش اقتصادی را ایجاد نماید و مردم احساس می کنند که آرامشی بر جامعه حاکم شده است، اما دولت در ایجاد تحرک اقتصادی موفق نبود و اگر صحبت تولید کنندگان داخلی را بشنویم می بینیم که دغدغه های آنان هنوز بر جای خود باقی است و بنده بخش عمده این نارضایتی را نتیجه تبعی و عوارض اجرای گران و بی برنامه طرح تحول نظام سلامت می دانم.

اسفندیار ادامه داد: در حوزه سلامت، کارشناسان اقتصاد سلامت، تحلیلگران و پژوهشگران معتقدند که اگر دولت یازدهم همه انرژی خود را بر طرح تحول نظام سلامت نمی گذاشت و هزینه ها را به درستی مدیریت می کرد، دستاوردهای بهتری در حوزهای اشتغال، معیشت فرهنگیان، آموزش، فرهنگ و... می توانست داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به بحث بدهکاری دولت، افزود: انتظار بر این است که چرخ اقتصاد سلامت کشور در ریل خودش قرار بگیرد. اگر قرار باشد دولت به روال فعلی خود ادامه دهد قطعا در ۴ سال آینده این بدهی ها چند برابر می شود و میراث بسیار بدی برای دولت سیزدهم باقی خواهد گذاشت.

پژوهشگر و نویسنده حوزه سلامت در رابطه با انتظارات از دولت دوازدهم ادامه داد: توقع ما از دولت این است که به تجربه آزموده شده دنیای امروز احترام بگذارد و هم در حوزه سیاست گذاری، هم در اجرا وهم در عرصه نظارت نگاهی به تجربیات سایر کشورهای دنیا داشته باشد. به این معنی که بهداشت و درمان تنها یکی از فاکتورهای رفاه مردم محسوب می شود بنابراین دولت به جای اینکه خود را به طور خاص درگیر حوزه درمان کند، در عوض با نگاهی کلان به سیاست های جامع رفاهی بپردازد تا مردم رفاه را احساس کنند.

وی در خصوص شرایط لازم برای تصدی وزارت بهداشت، تصریح کرد: رئیس جمهور، وزیری را برای تصدی وزارت بهداشت انتخاب کند که حقوق اساسی را به خوبی بشناسد. با قانون اساسی و الفبای وزارت آشنایی کامل داشته باشد. وزیری که نداند فقط نبایستی پاسخگوی حوزه عملکردی خود باشد بلکه طبق قانونی اساسی هر وزیری بایستی پاسخگوی کلیت عملکرد دولت باشد، مسلماً نمی تواند کارنامه شایسته ای از خود به جای بگذارد.

پژوهشگر و نویسنده حوزه سلامت در ادامه گفت: امید است در دولت دوازدهم با نگاه بسیار حرفه ای تری به بحث انتخاب وزیران کابینه پرداخته شود و وزیر بهداشت، مثل وزیر فعلی کشور، اطلاعات، ارتباطات، خارجه، جهاد کشاورزی، نفت و معاون اول رئیس جمهور، ارتباط دیپلماتیک و سیستماتیک و سازنده ای با اصحاب قلم و صاحبنظران داشته باشند.


9131334
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است