استانی 22:28 - 27 اردیبهشت 1397

۱۲۵ پروژه عمرانی و اقتصادی تا سال ۱۴۰۰ باید در لرستان عملیاتی شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی هادی چگنی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۱۲۵ پروژه عمرانی و اقتصادی به‌عنوان پروژه‌های کلیدی در توسعه استان طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای این پروژه‌ها در ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان بسیار مؤثر است و شامل ۶۳ پروژه عمرانی و ۶۲ پروژه اقتصادی هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: جلسات، بازدید و پیگیری‌های کارشناسانه با دستگاه‌های اداری مختلف در این زمینه انجام‌شده که انتظار می‌رود تا سال ۱۴۰۰ عملیاتی شوند.

چگنی بابیان اینکه روش سنتی دریافت اعتبارات از دولت تمام‌شده است، گفت: ما به دنبال دریافت اعتبار از بخش دولتی و همه ردیف‌های بودجه هستیم.

وی اضافه کرد: برای تدوین این طرح‌ها از ظرفیت همه بخش‌ها، توان کارشناسی و برنامه‌ها و ضرورت‌های همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف استفاده‌شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: دستگاه‌ها باید در این راستا برای دریافت اعتبارات اقدام کنند.

چگنی گفت: درزمینهٔ توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال ۹۷ و سرجمع اعتبارات بودجه ۷۸۴ میلیارد تومان بودجه داریم که نسبت به سال قبل ۵.۶ درصد افزایش‌یافته است.

وی افزود: از محل اعتبارات متوازن هم ۳۸۷ میلیارد تومان بودجه داریم که در مقایسه با سال قبل ۱۷.۵ درصد رشد داشته اما ازنظر سرمایه استانی به‌صورت خالص ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم که در قالب‌های دیگری همچون کمک‌های فنی اعتباری، احصا شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب بودجه طرح‌های ملی طبق جدول شماره ۹ ردیف‌های بودجه باید جذب شوند.

چگنی گفت: درمجموع ۳۴۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان برای تکمیل ۷۱ پروژه ملی استانی نیاز است.

وی افزود: درزمینهٔ اعتبارات ملی شناور هم رقم ابلاغی سال ۹۷ میزان ۷ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان و رقم ارزش‌افزوده استانی نیز ۳۸ میلیارد تومان است که رقم ملی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.


9781932
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است