استانی 15:32 - 22 آذر 1398
امام جمعه تبریز:
ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز اظهار کرد: سیاست‌های ضد تورمی به صورت ویژه در بودجه قرار بگیرد تا بتوان در راستای افزایش قدرت خرید مردم گام برداشت.

سیاست های ضد تورمی در بودجه قرار بگیرد

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌ هاشم در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته با بیان این مطلب گفت: هر چند می‌گفتند بعد از گران شدن بنزین، گرانی نخواهیم داشت، اما نمی‌دانند که گرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: از دولت محترم، مجلس و کمیسیون تلفیق انتظار داریم تا با استفاده از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، نسبت به نقد و بررسی منصفانه سیاست بودجه‌ای دولت اقدام کرده و پیشنهاد کارشناسی متناسب با شرایط موجود اقتصاد و همچنین سیاست کلان کشور در راستای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی کشور به دولت ارائه دهد تا مدیریت کلان اقتصاد کشور با کمترین آسیب و چالش مواجه شود.

امام جمعه تبریز گفت: هر چند مسئولان مختلف دولتی بارها در خصوص بهبود خرید مردم سخن گفته‌اند، اما نمی‌توان با افزایش یارانه نقدی و غیرنقدی و اعطای یارانه معیشتی تغییر مثبتی در قدرت خرید مردم ایجاد کرد. 

وی  خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکا دو شرکت ایرانی شامل هواپیمایی ماهان و کشتیرانی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. همه این واقعیت را می‌دانند که اثرگذاری تحریم‌های آمریکا علیه کشور در سال‌های گذشته و خروج از برجام، با وجود تشدید، کم شده است. 

وی اضافه کرد: خود مسئولان آمریکایی معترف هستند که تحریم‌ها علیه ایران به آخر خط رسیده است. 

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقدیم بودجه کشور به مجلس، گفت: یکی از معضلات بودجه‌ریزی کشور، معیوب و نامتوازن بودن آن است. 

وی اضافه کرد: پس از نامه رهبری برای اصلاح ساختار بودجه، دولت از سال گذشته، برنامه‌هایی را با کمک کارشناسان و دانشگاهیان به منظور ساختار بودجه‌بندی تدوین کرده است که جای تشکر دار د و بر این اساس کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ تفاوت‌هایی با بودجه‌های پیشین، دارد. 

آل‌هاشم بیان کرد: مهم‌ترین تفاوت بودجه سال ۹۹ سهم عمده از کل بودجه عمومی کشور این است که از نوسانات احتمالی نفت در امان خواهد بود، اما همچنان قرار است درآمدهایی از فروش نفت صرف پیشرفت طرح‌های عمرانی کشور شود. 

وی با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده در بخش درآمد با چالش‌هایی روبه رو است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی رد شد، گفت: ضرورت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، به ویژه اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باید در اولویت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور سخنگوی وزارت امور خارجه در نماز جمعه تبریز و چند مطالبه مرم ایران در رابطه با شیخ‌ زکزاکی، تصریح کرد: کمک به خروج شیخ از نیجریه برای معالجه، مطالبه از رئیس جمهور نیجریه جهت آزادی شیخ زکزاکی و همسرش و تلاش بیشتر دیپلماسی ایران برای این شیخ بزرگ، اولین درخواست از مجامع بین‌المللی است. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: از دولت و دیپلماسی کشور برای تلاش بیشتر و موثرتر در آزادی و معالجه شیخ زکزاکی درخواست داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، تصریح کرد: داوطلبان ثبت‌نام کرده باید بدانند که هر کسی که از سوی شورای نگهبات تائید شود، حق تبلیغات داشته و بنده از آن‌ها خواستارم تا تقوای انتخاباتی را رعایت و خود را معرفی و از تخریب دیگران پرهیز کنند. 

وی تصریح کرد: باید از بین کاندیداها فردی که اصلح، معتقد به منویات رهبری و متخصص است را انتخاب کنیم. 

وی اضافه کرد: آقایان به ما لطف دارند و با من عکس می‌گیرند، اما خواهش می‌کنم در تبلیغات انتخابات از عکس من استفاده نکنند تا مردم احساس هم نکنند که من از شخص خاصی حمایت می‌کنم، چرا که عکس گرفتن به منزله تائید فرد نیست و بنده چندین ماه است که شاخص‌های نماینده اصلح را مطرح کرده‌ام. 

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش،دیگری از سخنانش در ادامه بیان کرد: مردم‌ سالاری دینی یک قرار داد عرفی نیست، متکی به نظر اسلام بوده و بنابراین تعهد اسلامی به دنبال می‌آورد و همانند کشورهای دموکرات اروپایی بر پایه قرارداد نیست.

وی اضافه کرد: البته در هر نقطه‌ای از دنیا که کار به دست مردم سپرده شود با موفقیت روبه رو شده‌ و امیدواریم در واگذاری امور به مردم تلاش کنیم و همه دست به دست دهیم تا در این نظام موفق باشیم. 

وی در ادامه با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: امروزه برای مقابله با نفوذ دشمن در دانشگاه و حوزه باید وحدت خود را بیشتر کرده و جنبش نرم‌افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی را تقویت کنیم.

امام جمعه تبریز در خاتمه با عرض تسلیت درگذشت عضو شورای شهر اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: این مسئول خادم در همه مسئولیت‌های خود تلاش کرده و نقش بزرگی در ساخت این مصلا داشته و قرار است تا نماز میت در مصلا خوانده شود.

انتهای پیام


10318078
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است