ورزشی 06:50 - 02 اسفند 1395
سالم 2 بار به ایرانی ها گل زده؛
در فاصله یک روز مانده به دیدار پرسپولیس و الهلال، سالم الدوسری که تا کنون 4 بار با پیراهن الهلال مقابل پرسپولس قرار گرفته به علت مصدومیت قادر به بازی نیست.

سرویس ورزش مشرق - سالم الدوسری، هافبک سرشناس و ملی‌پوش الهلال عربستان به خاطر کشیدگی عضلانی دیدار حساس مقابل پرسپولیس را از دست داد؛ خبری که قطعا باعث خوشحالی نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.
 
با نگاهی به پرونده هافبک 25 ساله و ملی‌پوش الهلال عربستان 6 گل زده این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا خودنمایی می‌کند و این در حالیست که 2 گل از این 6 گل مقابل تیم‌های ایرانی به ثمر رسیده است.
 
گفتنی است الدوسری تا کنون 4 بار با پیراهن الهلال مقابل پرسپولس قرار گرفته که حاصل آن 2 برد و یک مساوی و یک باخت برای نماینده سعودی بوده است.

 
عملکرد الدوسری مقابل نمایندگاه ایران در لیگ قهرمانان آسیا:
 
سال 2012: دوسری در دو بازی (89 دقیقه و 85 دقیقه) مقابل پرسپولیس به میدان رفت که الهلال در دو بازی مستقیم خود با سرخپوشان پایتخت یک پیروزی و یک تساوی بدست آورد.
 
چرا باید از نبود الدوسری مقابل پرسپولیس خوشحال بود؟

 
سال 2013:‌ در این سال الهلال 2 بار به مصاف استقلال تهران رفت. در دیدار نخست دو تیم، الهلال در عربستان 2 بر یک مقابل استقلال شکست خورد اما تک گل سعودی‌ها را سالم الدوسری وارد دروازه رحمتی کرد. الهلال در دیگر دیدار خود مقابل آبی‌پوشان تهرانی این بار برنده از میدان خارج شد.
 
چرا باید از نبود الدوسری مقابل پرسپولیس خوشحال بود؟ 
 
سال 2014: الدوسری در سال 2014 یک بار 44 دقیقه و یک بار دیگر 90 دقیقه مقابل سپاهان به میدان رفت که حاصل آن یک برد و یک شکست بود.
 
سال 2015:‌ هافبک ملی‌پوش و جوان سعودی‌ها بازهم با پیراهن الهلال مقابل نمایندگان ایران به میدان رفت و این بار مقابل فولاد قرار گرفت. این بازیکن در دو بازی 90 دقیقه و 27 دقیقه مقابل نماینده اهوازی ایران تلاش کرد که حاصل آن یک پیروزی و یک تساوی برای نماینده عربستان بود.
 
سال 2015‌: در مرحله حذفی الهلال باز هم با پرسپولیس بازی کرد و از وجود الدوسری یک بار 83 دقیقه و یک بار 90 دقیقه در ترکیب خود بهره برد و حاصل آن یک برد و یک باخت و حذف سرخپوشان بود.
 
چرا باید از نبود الدوسری مقابل پرسپولیس خوشحال بود؟ 
 
سال 2016:‌ این بار الهلال در گروه تراکتورسازی تبریز قرار داشت و الدوسری در دو بازی به مدت 90 دقیقه و یک بار دیگر 26 دقیقه به میدان رفت. الدوسری در دیداری که مقابل تراکتورسازی 90 دقیقه بازی کرد موفق شد یکی از دو گل نماینده سعودی را وارد دروازه تراکتور کند تا الهلال 2 بر یک پیروز از میدان خارج شود.

 


 نمایش بهتر الهلال با الدوسری نسبت به ایرانی‌ها
الهلال عربستان با الدوسری تا کنون در لیگ قهرمانان آسیا 12 بار مقابل نمایندگان ایران به میدان رفته است که از این تعداد بازی 6 مرتبه پیروز از میدان خارج شده، در 2 بازی به تساوی رضایت داده و 4 بار هم مقابل نمایندگان ایران شکست خورده است.

 
دیدار پرسپولیس با الهلال سه‌شنبه 3 اسفند در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌ شود.
 
هافبک چپی که الهلال صدرنشینی اش را مدیون اوست



اما عدم حضور این هافبک تا چه اندازه بر روند حرکتی صدرنشین لیگ برتر عربستان تاثیر خواهد گذاشت؟ الهلالی که طی 19 هفته با کسب 15 پیروزی و 2 تساوی 47 امتیازی است تا بالاتر از النصر و الاتحاد 41 امتیازی به صدر جدول تکیه بزند.


3 پاس گل و 7 امتیاز

به گزارش مشرق، بازیکن ۲۵ ساله ای که محصول باشگاه الهلال است توانایی بازی در دو جناح راست و چپ تیمش را دارد. به همین دلیل هم کادر فنی آبی ها توانسته در فصل جاری از او هم در پست گوش چپ استفاده کند و هم - زمانی که مجبور بوده - در پست گوش راست.


سالم الدوسری زمانی که سالم بود موفق شد در ایستگاه هشتم مسابقات با پاس طلایی خود در تقابل با الفاتح عامل پیروزی ۱-۰ تیمش برابر دیگر نماینده آسیایی عربستان شود. در دیدار یاد شده این لئو بوناتینی برزیلی بود که قدر پاس سالم را دانست و تک گل سه امتیازی بازی را به سود الهلال وارد دروازه حریف کرد.


الدوسری در نیم فصل دوم و خصوصا در روزهای اخیر بیشتر از قبل به کار تیمش آمد. این هافبک ابتدا در ایستگاه شانزدهم با پاس خود به نیکولاس اروگوئه ای سازنده تک گل دیدار مقابل الاتفاق شد و بعد در ایستگاه هفدهم وقتی تیمش با یک گل از القادسیه عقب بود با پاس خود بوناتینی را در موقعیت زدن گل تسالوی قرار داد.
 
  


در واقع امروز کادر فنی الهلال باید هم ناراحتی اش به خاطر مصدومیت نابهنگام این بازیکن ابراز نماید. بازیکنی که سه پاس گل داد تا به طور مستقیم در کسب 7 امتیاز این فصل الهلال صدرنشین شریک باشد.


البته الدوسری در فصل جاری یک بار در دقیقه ۷۳ دیدار برابر الباتین گلزنی هم کرد اما آنچه مسلم است اینکه مربیان تیم آبی پوش شهر ریاض بیشتر از او انتطار ارسال پاس های طلایی را دارند تا گلزنی. هر چند که مصدومیت این بازیکن با تجربه سبب شده فعلا بازی برابر پرسپولیس را از دست بدهد.


بازیکنی که سابقه گل زدن به استقلال و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، در لیگ برتر عربستان 99 مرتبه پیراهن الهلال را پوشیده تا طی 7 هزار دقیقه 16 گل برای آبی پوشان شهر ریاض به ثمر رسانده باشد.

 

8830686
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۲ هدف از ساماندهی محله هرندی و بازار امین‌سلطان را جلوگیری از تخلفات ساختمانی و احیای حق شهروندی و باز کردن مسیر تردد شهروندان اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه های انضباطی مربوط به جام ملت های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس ۲۴ ساعت فرصت دارند تا برای صدور مجوز حرفه‌ای اقدام کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است