فرهنگی‌هنری 18:07 - 03 آذر 1393
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طی گزارشی آخرین وضعیت طرح‌های کلان ملی را اعلام کرد.

از سوی دبیر شورای عالی عتف اعلام شد:

تعداد کل طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) در اواخر فعالیت دولت قبل برابر 47 طرح کلان با اعتبار معادل 25 هزار میلیارد ریال بوده است که از این میزان اعتبار تا پایان فعالیت دولت قبل، صرفا مبلغ 681.5 میلیارد ریال برای طرح‌های کلان با 3/85 درصد متوسط پیشرفت به دانشگاه‌ها پرداخت شده است.

دبیرخانه شورای عالی عتف در دوره جدید فعالیت خود به منظور پیشبرد طرح‌های کلان ملی و به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع کشور به دلیل عدم پیش‌بینی منابع مالی و فقدان چهارچوب ارزیابی و توزیع منابع متناسب با پیشرفت طرح‌ها، اقدامات گسترده‌ای را طی یک سال گذشته انجام داده است.

  • تهیه چارچوب ارزیابی ساختاری طرح‌های کلان ملی به عنوان مبنای تخصیص بودجه
  • پرداخت سه دوره اعتبارات هزینه‌ای و یک دوره اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای جمعا به مبلغ 213.3 میلیارد ریال به مجریان (دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی) طرح‌های کلان ملی براساس چارچوب طراحی شده
  • جلب حمایت مالی برای 27 طرح کلان ملی از سوی دستگاه‌های سفارش دهنده
  • پیشنهاد تخصیص اعتبار تملک دارایی سرمایه‌ای به طرح‌های کلان ملی در سال 1393 به میزان 116.4 میلیارد ریال
  • برگزاری کارگروه‌های تخصصی بر اساس مصوبه پانزدهمین جلسه شورای عالی عتف به منظور ارزیابی مجدد طرح‌های کلان ملی

بر اساس ارزیابی‌های انجام شده توسط کارگروه‌های تخصصی، هیچ یک از طرح‌های کلان ملی رد نشده و متوقف آنها نیز صحت ندارد. دبیرخانه شورای عالی عتف نیز در راستای انجام وظایف و تکالیف قانونی خود در خصوص طرح‌های کلان ملی پژوهش و فناوری برنامه‌های ذیل را در دستور کار خود قرار داده است:

  • تشکیل کارگروه‌های تخصصی متشکل از نمایندگان دستگاه‌های منتخب در مصوبه شانزدهمین جلسه شورای عالی به منظور پیشنهاد ساختار مدیریتی و نظارتی و نحوه تامین منابع مالی و تخصیص بودجه به طرح‌های کلان ملی
  • تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه ساختار مدیریتی- نظارتی و نحوه تامین منابع مالی و تخصیص بودجه به طرح‌های کلان ملی
  • طراحی و استقرار پورتال جامع طرح‌های کلان ملی
  • طراحی معماری مفهومی و نظام مدیریت و کنترل راهبردی طرح‌های کلان ملی

5261763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است