سیاسی 14:57 - 11 بهمن 1393
گرگان - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان دربیانیه ای با تبریک سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب، ازمردم استان برای حضور پرشور در برنامه های این ایام دعوت کرد.

به گزارش شنبه ایرنا از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، دراین بیانیه آمده است: ملت مبارز و قهرمان ایران پرصلابت تر از قبل و به شکرانه این نعمت بزرگ الهی و به پاس آن ایام، صبح یکشنبه در مراسمی سالگرد لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) رابه ایران گرامی خواهد داشت.



این شورا از اقشار مختلف مردم خواسته است تا با حضور حماسی، گسترده و معنوی خود در برنامه های فجر انقلاب، ضمن مرور خاطرات بهمن 57 و پاسداشت آن ایام، با شهداء و امام راحل تجدید بیعت کنند.



همچنین در بخشی از بیانیه آمده است که میهمانی لاله ها و عطرافشانی گلزار شهدای سراسر استان و تجدید میثاق با شهیدان و امام راحل ساعت 14 پنج شنبه 16 بهمن با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.



****



استقبال نمادین از لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور



مسوول روابط عمومی شورای تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای مراسم استقبال نمادین از لحظه ورود تاریخی امام راحل در دو فرودگاه گرگان و کلاله خبر داد و گفت: این مراسم راس ساعت 8 صبح 12 بهمن برگزار می شود.



'محمد فلاحی' افزود: استقبال نمادین از لحظه ورود امام در فرودگاه گرگان با حضور مدیران کل، معاونین استاندار، فرمانداران، ائمه جمعه شیعه و اهل سنت گلستان و با سخنرانی استاندار برگزار می شود.



به گفته وی، پس از این مراسم در فرودگاه گرگان، رژه موتور سواران و دوچرخه سواران گلستانی تا امام زاده عبدالله (س) این شهر و سپس مراسم گلبانگ انقلاب در مدارس اجرا می شود.



فلاحی، برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی، پیاده روی خانوادگی، برپایی جنگ شادی و اعزام 36 دانش آموز موذن به ادارات کل گلستان برای اقامه اذان را از دیگر برنامه هابیان نمود.



****



پارک بانوان گرگان آماده افتتاح شد



'سید محمد قدس مفیدی' عضو شورای شهر گرگان گفت: پارک بانوان گرگان در بلوار صیاد شیرازی، پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری عدالت 17، بازسازی میدان مدرس و پارک محلی کوی بهزیستی ازپروژه های قابل افتتاح شهرداری مرکز گلستان در دهه فجر است.



وی افزود: فازیک پارک خطی حدفاصل بزرگراه شهید کلانتری مقابل کشت و صنعت تا پل سیدین، اصلاح هندسی و ایجاد میدان واقع در انتهای خیابان امام رضا (ع) و بلوار منتهی به کارخانه شیر و طرح هدایت سیلاب هاب بالادست بلوار صیادشیرازی به طرف رودخانه محدوده کوی شریعتی با اجرای لوله گذاری بخش دیگری از پروژه های آماده بهره برداری شهرداری در این ایام می باشد.



****



10 پروژه گردشگری گلستان



مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گلستان گفت: همزمان با دهه فجر ، 10 این اداره کل افتتاح و عملیات اجرایی 6 پروژه نیز آغاز می شود.



'قربان عباسی'، بازدید رایگان از موزه ها، اماکن و محوطه های تاریخی و افتتاح مرمت مدرسه عمادیه در بافت تاریخی شهر استرآباد گرگان و افتتاح خانه صنایع دستی گرگان را از دیگر برنامه های این ایام بیان کرد.



به گفته وی، برگزاری تورهای استانگردی وگرگانگردی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی، شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و عطرافشانی و غباروبی گلزار شهدا ، دیدار با خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه ها می باشد.



وی همچنین گرامیداشت مکان رخداد واقعه 16 دی بندرگز، مکان رخداد 12 دی گالیکش و مکان رخداد 5 آذر گرگان را دیگر برنامه ریزی ها بیان کرد.



عباسی به نمایشگاه های صنایع دستی اشاره کرد و افزود: 3 نمایشگاه در شهرستان کلاله و نمایشگاه های موزه گمیشان، بندرترکمن، گنبد، رامیان، آق قلا، کردکوی، گرگان، علی آباد، مینودشت، مراوه تپه، گالیکش و موزه آزادشهر از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن برگزار می شود.



****







برنامه های حوزه هنری گلستان در دهه فجر



رییس حوزه هنری گلستان، برنامه ها و فعالیت های این مرکز در دهه فجر انقلاب اسلامی را اعلام کرد و گفت: این برنامه ها با رویکرد فرهنگی، هنری و با حضور اساتید، هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.



'نقی محمدنژاد' افزود: عصر شعر حماسه حضور، اکران فیلم های مستند، داستانی و کوتاه، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی، برگزاری کارگاه های تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه هایی است که اجرا می شود.



وی همچنین به نقش هنر در حفظ و انتقال آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ارزش های والای انقلاب اسلامی، ثمره مجاهدت امام(ره)، خون شهدا و حضور گسترده مردم ولایت مدار کشور است و یکی از بهترین ابزار برای انتقال پیام انقلاب بخصوص در بین جوانان هنر است.



****



80 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی



مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گلستان از برگزاری 80 برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و مذهبی توسط دستگاه های عضو این کمیته خبر داد.



'عبدالرحیم سیفی' افزود: این برنامه ها با هدف ترویج ارزش های انقلاب اسلامی و معرفی دستاوردهای انقلاب به نسل امروز، امید بخشی و نشاط آفرینی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ملی، افزایش مشارکت و مسوولیت پذیری کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی در مهدهای کودک، آموزشگاه ها و مراکز فرهنگی هنری استان اجرا می شود.



وی از افتتاح چهار کتابخانه سیار روستایی و اولین فروشگاه سیار محصولات کانون پرورش فکری نیز خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای تاسیس کانون در استان تنها یک کتابخانه سیار روستایی به کودکان و نوجوانان 22 روستا خدمات 42 گانه کانون را ارایه می داد که با راه اندازی واحدهای جدید بالغ بر 80 روستا از خدمات آن بهره مند خواهند شد.



وی با اشاره به برگزاری جشن های سراسری پیروزی انقلاب در تمامی مراکز فرهنگی هنری، مهدهای کودک و مدارس، گفت: جشنواره رهروان ولایت، طنز ادبی، نکونامان، لبخند ماندگار، پرده خوانی روز شمار انقلاب، برپایی نمایشگاه عکس و نمایش فیلم های انقلاب، تصویرگری اشعار امام خمینی(ره)، قصه گویی، عصری با شعر به یاد روح ا... و به نام آزادی، دیدار با خانواده معظم شهدا از برنامه های کانون در این ایام است.



به گفته وی، برپایی ایستگاه نقاشی، بازی های بومی و محلی و جشنواره غذای سالم، نمایش نامه خوانی خاطرات بچه های انقلاب، غبار روبی مزار شهدا، اردوی خانوادگی و ساخت عروسک های چهره های منفور رژیم گذشته و دشمنان انقلاب و ایستگاه سفال از دیگر برنامه ریزی ها می باشد.



وی اظهار کرد: در راستای خاطره انگیز ساختن سالگرد پیروزی انقلاب و با هدف ایجاد فضای شاد و امیدبخش، اجرای 44 نمایش سیار عروسکی از اواسط دی نیز با همکاری اداره کل پایانه ها و حمل و نقل استان در سطح مدارس حاشیه جاده در قالب کامیونت سیار نمایش کانون پرورش فکری به اجرا درآمده که تا پایان بهمن ماه ادامه خواهد داشت.



****



کلنگ زنی دو پروژه شیلاتی



مدیر کل شیلات گلستان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر دو پروژه شیلاتی استان با 33میلیارد ریال در شهرستان گمیشان کلنگ زنی می شود.



سید 'جواد قدس علوی' افزود: کانال آبرسان میگو و کانال زهکشی اصلی میگو دو طرحی است که اجرای آن در دهه فجر آغاز می شود.



'علی نصرتی' رییس اداره فنی و عمرانی شیلات گلستان نیز گفت: کانال آبرسان خاکی از دریا تا ابتدای مجتمع پرروش میگوی گمیشان به طول حدود 12 کیلومتر با هدف انتقال آب دریا به مجتمع میگو احداث خواهد شد.



وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای این طرح افزود: برای اجرایی شدن آن بالغ بر 26 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و حجم عملیات خاکی آن حدود 450 هزار مترمکعب برآورد می شود و در مدت چهار ماه به بهره برداری می رسد.



به گفته وی، کانال زهکش اصلی مجتمع میگو نیز به طول 3 کیلومتر و عرض 70 متر تا تالاب گمیشان با اعتبار 7 میلیارد ریال اجرایی می شود.



نصرتی هدف از اجرای این طرح را تخلیه و هدایت پسماند و خروجی آب مجتمع میگو عنوان کرد و افزود: حجم عملیات خاکی آن حدود 200 هزار مترمکعب برآورد شده است و در مدت شش ماه به بهره برداری می رسد.



/7479/ 7467/601

انتهای پیام /*


5742217
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است