استانی 17:23 - 12 فروردین 1394
معاون جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه در آستانه 13 فروردین روز طبیعت و طبیعت گردی هستیم، لازم است فرهنگ حراست از منابع طبیعی و خدادادی در جامعه نهادینه شود.

فرهنگ حفاظت از طبیعت در روز 13 فروردین فراموش نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، ایوب ایرانی‌فام با اشاره به روز 13 فروردین اظهار داشت: شایسته است مردم و دوستداران طبیعت در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی استان کوشا بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، چرای غیرمجاز، حریق در مراتع و یا قطع و شکستن درختان، مراتب را به مراجع ذیربط گزارش داده و در روز طبیعت در راستای نگه داشتن منابع طبیعی که موهبت الهی است، سهیم باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: همه شهروندان و گردشگران خصوصاً مسافران نوروزی باید در صورت نیاز به ایجاد آتش در طبیعت نکات ایمنی را رعایت کرده و از شکستن شاخه درختان و بوته‌های مراتع جداً خودداری کنند .

ایرانی‌فام با اشاره به اینکه توقف خوروها روی علف‌ها و برگ‌های خشک خطرناک است، گفت: این کار علاوه بر سفت ساختن زمین‌های زراعی و باغات ممکن است هنگام روشن کردن خودرو (استارت زدن) موجب ایجاد جرقه در لوله اگزوز و آتش گرفتن علف‌ها و برگ‌های خشک شود.

وی گفت: خانواده‌ها هنگام برافراشتن چادر دقت کنند که باعث تخریب پوشش گیاهی نشوند و مراقب باشند تا فرزندان کوچک و افراد دیگر درختان را زخمی نکرده و از شکستن شاخه‌ آنها یا زدن میخ به آنها جدا خودداری نموده و رعایت این امر را به ویژه به کودکان یادآوری کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه خانواده‌ها حتی‌المقدور هنگام اقامت در باغات و جنگل‌ها از غذاهای سرد و مطمئن استفاده کرده و تا می‌توانند از افروختن آتش در زیر درختان خودداری کنند، افزود: اگر از سر ناچاری برای روشن کردن آتش یا چراغ نفتی، نفت در خودروی خود حمل می‌کنند، حتماً آن را در ظرف در بسته فلزی حمل کرده و هنگام استفاده دقت کنند نفت را روی زمین و پوشش گیاهی نریزید و هنگام استفاده از کبریت برای روشن کردن گاز پیک ‌نیک یا چراغ نفتی حتما دقت کنند چوب کبریت نیم ‌سوخته یا نیمه مشتعل را روی زمین نیندازند، چرا که چوب کبریت نیمه ‌سوخته عامل ایجاد بسیاری از حریق‌ ها در باغات ، مزارع، جنگل‌ ها و بستان‌ها است از این رو پس از استفاده، از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند ضمناً لازم است از ریختن آشغال در محیط که مشکلات بهداشتی و زیست محیطی را به دنبال دارد جداً خودداری شود.


6123327
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است