اجتماعی 12:13 - 14 فروردین 1399

طرح ترافیک سال جدید از ۱۶ فروردین آغاز می‌شود

عمار سعیدیان فر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه طرح ترافیک سال ۹۹ از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز می‌شود و برای استفاده از طرح باید حتماً روزهای تردد مورد نیاز در تهران من ثبت شود، گفت: نرخ‌های اعمال شده از شنبه بر اساس نرخ‌های مصوب سال ۹۹ خواهد بود. رزرو اجباری و الزامی است.

وی افزود: ساعت طرح ترافیک از ۸ صبح تا ۱۷:۰۰ خواهد بود که به دلیل شرایط ویژه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا سه ساعت از طرح ترافیک کاهش پیدا کرده و پیش از این زمان اجرای طرح ترافیکی از ساعت ۶:۳۰ بامداد تا ۱۹:۰۰ بود.

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در خصوص اینکه آیا احتمال دارد زمان ثبت نام طرح ترافیک برای خبرنگاران که ۲۰ فروردین ماه اعلام شده بود باز هم تمدید شود؟ گفت: باید آمار اینکه چه تعداد ثبت نام کرده اند مشخص شود و بعد در خصوص تمدید این تاریخ تصمیم گیری شود اما باید هرچه زودتر این آمار جمع آوری شود تا مراحل اختصاص سهمیه‌های جدید آغاز شود اما تا زمانی که سهمیه‌های سال ۹۹ اختصاص پیدا نکرده باشد، سهمیه سال ۹۸ اعتبار دارد.

سعیدیان فر اظهار داشت: افرادی که شامل حال سهمیه سالیانه می‌شوند از جمله خبرنگاران نیاز به رزرو ندارند.

وی توصیه کرد: افرادی که شامل سهمیه‌های طرح ترافیک می‌شوند حتماً در حساب شهروندی شأن اعتبار لازم باشد تا شامل تخفیف‌های پیش بینی شده بشوند زیرا برخلاف سال گذشته اگر حسابی شارژ نشده باشد و خودرو در محدوده تردد کند، تمامی تخفیف‌ها حذف می‌شود. بنابراین برای اینکه از ۲۰ درصد تخفیف استفاده کنند همیشه در حساب شهروندی شأن اعتبار وجود داشته باشد.

به گزارش مهر، براساس مصوبه شورای شهر تهران امسال سقف ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار خودرو است و امکان ورود خودروهای بیشتر به این محدوده وجود ندارد. قیمت پایه در سال ۹۹، ۲۸ هزار تومان است که قیمت نهایی تردد در محدوده طرح ترافیک، ضریب‌های دیگری همچون زمان تردد، نوع معاینه فنی، داشتن پول در حساب شهروندی و غیره محاسبه می‌شود و نهایتاً قیمت تعیین شده بنا بر نوع محدوده، ساعت تردد و میزان آلایندگی وسیله نقلیه محاسبه می‌شود.

ساعت پیک قبل از ۱۰ صبح و بعد از ساعت ۱۶ اعلام شده و تخفیف برای معاینه فنی برتر ۳۰ درصد است. حداقل قیمت برای رانندگانی که در ساعت غیر پیک وارد محدوده طرح‌های ترافیکی می‌شوند، به این صورت است که اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، قیمت ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر در ساعات پیک وارد محدوده طرح‌های ترافیکی شود قیمت ۳۵ هزار و ۲۸۰ تومان برای ورود در نظر گرفته شده است.

اگر خودرویی فاقد معاینه فنی برتر باشد و در ساعت غیر پیک وارد محدوده شود حداقل ۲۳ هزار و ۵۲۰ تومان باید پرداخت کند و اگر همین خودروی فاقد معاینه برتر در ساعت پیک وارد شود حداکثر مبلغ ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت می‌کند. همچنین خودروهای هیبریدی و برقی از ۹۰ درصد تخفیف بهره مند هستند. ساکنین محدوده‌های اجرای طرح‌های ترافیکی نیز تخفیفی ۵۰ درصدی دارند و خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود قبل از ۱۷:۰۰ رایگان است اما تردد بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ با تخفیف ۵۰ درصدی لحاظ می‌شود.


10466116
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران گفت: از ابتدای شروع فعالیت ستاد خدمات سفر تا ۷ فروردین ماه ۳ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۰۴ حجم تخلفات ناشی از سرعت غیرمجاز در استان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است