علمی فناوری 04:25 - 25 آبان 1397
رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران مطرح کرد
رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران در اولین گردهمایی ملی اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مدیریت پروژه و ساخت مهم‌ترین هدف این انجمن را ارتقاء و رشد در رشته مدیریت پروژه در کشور عنوان کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد هدر رفتن منابع در اجرای پروژه‌ها هستیم،‌ تاکید کرد: امروزه مدیریت پروژه سنتی، راهگشا نیست و مدیران علاوه بر دانش،‌ نیازمند خلاقیت، سنت‌شکنی و استفاده حداکثری از قوانین و مقررات هستند.

نیازمند سنت‌شکنی در مدیریت پروژه هستیم/مدیریت پروژه حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک

به گزارش ایسنا سعید محمد با بیان اینکه انجمن مدیریت پروژه ایران به عنوان یک NGO و فعال علمی از سال ۸۳ شروع به کار کرده و در سال ۸۴ اولین مجمع خود را برگزار کرده است، گفت: در سال ۸۷ این انجمن موفق به دریافت مجوز از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه (IPMA) شده و به عنوان نماینده رسمی آن فعالیت می‌کند.

وی ضمن اعلام ارتقا و رشد در رشته مدیریت پروژه به عنوان هدف این انجمن آن را حلقه مفقوده بین صنعت و فضاهای آکادمیک دانست و یادآور شد: خدمات NGOها در این عرصه به جهت ایجاد هم‌افزایی بین صنعت و مجموعه‌های علمی مهم و تاثیرگذار است.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران هدف دیگر این انجمن را رفع خلاهای این حوزه از جمله نقص در قوانین عنوان و تشریح کرد: امروز زمان اجرای پروژه‌ها و به طبع آن هزینه‌ها افزایش پیدا کرده و عدم نفع پروژه‌ها را شاهد هستیم که این موجب هدر رفتن منابع می‌شود.

محمد با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و تحریم‌ها هم موجب رکود پروژه‌ها شده و تامین مالی آن‌ها با مشکل مواجه شده است، تاکید کرد: امروزه مدیران پروژه علاوه بر دانش، نیازمند ایجاد راهکارهای جدید،‌ خلاقیت،‌ سنت‌شکنی و استفاده حداکثری از قوانین و مقررات هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر وجود نقدینگی سرگردان که هر از چندی به بخشی از بازار هجمه می‌زند، برای استفاده از این نقدینگی در مدیریت پروژه، زیرساخت‌ها و قوانین فراهم نیست.

رئیس هیات مدیره انجمن مدیریت پروژه ایران برخی از راهکارهای تامین هزینه در مدیریت پروژه را برداشت از محل دارایی‌های خود شرکت، استفاده از اوراق مشارکتی دست دولت، ایجاد صندوق و جمع‌آوری منابع و فعال کردن پروژه نام برد و اضافه کرد: از طرفی در حاکمیت و نظام فنی اجرایی کشور نیز خلاء وجود دارد و گاها شاهد هستیم که تصمیمات بزرگ چه درسطوح مدیریتی، چه پیمانکاری و مشاوره‌ای بدون بررسی و مطالعه گرفته می‌شود.  

محمد با بیان اینکه گردهمایی ملی پروژه، فضایی را برای گفت و گو فراهم می‌آورد، برخی دیگر از فعالیت‌های این انجمن را برگزاری جایزه مدیریت پروژه سالانه، ارزیابی مدیران و مشاوران و نیز فعالیت شبکه اعضای جوان عنوان و اظهار کرد: یکی از اعضای این انجمن به عضویت انجمن IPMA جهانی در آمده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که رسالت اصلی این انجمن در راستای ارتقای جایگاه مدیریت پروژه حرفه‌ای در کشور به انجام برسد.

به گزارش ایسنا، اولین گردهمایی ملی اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مدیریت پروژه و ساخت از سوی انجمن مدیریت پروژه ایران با هدف شبکه‌سازی بین اساتید و دانشجویان و فعال کردن آن‌ها در انجمن و نیز معرفی شبکه اعضای جوان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

انتهای پیام


9974421
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» محققان آنچه را که به‌عنوان «خون‌آشام باکتریایی» توصیف می‌کنند، کشف کرده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» فضانوردان قرار است تلسکوپ «نایسر» ناسا را طی یک پیاده‌روی فضایی در اواخر سال جاری تعمیر کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فعلی سازمان سنجش گفت: رئیس جدید سازمان سنجش بعد از نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ معرفی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوشی‌های ردمی 13 5G و پوکو M7 پرو 5G محصولات اقتصادی جدید شیائومی هستند که احتمالاً با تغییرات جزئی نسبت به گذشته از راه می‌رسند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رییس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت از اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی کشور در سال جاری خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است