بین‌الملل 18:03 - 29 شهریور 1399
وزیر خارجه پیشین آمریکا به دونالد ترامپ هشدار داد و گفت: او "غریزه استبدادی" داشته و "اختلاف برانگیز" است.

مادلین آلبرایت: آنچه در آمریکا روی می‌دهد "جهنم" است

به گزارش ایسنا، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا در گفت‌وگو با شبکه "دویچلند" آلمان طی امروز، شنبه در اشاره به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: خطرناک است که کسی در قدرت باشد خود را فرای قانون بداند و رسانه آزاد دشمن مردم باشد... آنچه در آمریکا رخ می‌دهد، "جهنم" است.

آلبرات ۸۳ ساله دموکرات در دوره بیل کلینتون، از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ وزیر خارجه آمریکا بود.

این چهره سیاسی سابق آمریکا گفت: فاشیسم همیشه بر مبنای اختلاف افکنی در جامعه است.

او اضافه کرد: رهبری با گروهی علیه گروهی دیگر هم‌ذات‌پنداری می‌کند و همراه می‌شود تا بعد از آن از این گروه به عنوان سپر بلا استفاده کند.

او به صراحت گفت: این گروه می‌تواند از مهاجران یا سیاه‌پوستانی باشد که علیه خشونت پلیس تظاهرات می‌کند و به دلیل این‌ کار "تروریست" قلمداد می‌شود.

آلبرایت تاکید کرد: فاشیسم ایدئولوژی نیست بلکه عملی برای کسب قدرت است.

او اشاره کرد: به واسطه آن رهبران سیاسی از خطوط فاصله‌ موجود عملا به منظور اختیارات سلطه جویانه در جوامع سوء استفاده می‌کنند. این رویکرد جدید نیست.

وزیر خارجه پیشین آمریکا روزهای پیش نیز به مجله اشترن آلمان گفته بود، ترامپ فاشیست نیست اما مسلما غریزه استبدادی دارد.

او افزوده بود: ترامپ خودش می‌تواند تمام مشکلات حل کند و خودش می‌تواند مشکلات را به پا کند، به جای این‌که مردم را جمع کند اختلاف ایجاد می‌کند. این شیوه از اصول استبدادی گرفته می‌شود.

انتهای پیام


10723675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن پنجشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله پهپادی و موشکی به اهداف اسرائیلی در خلیج عدن و فلسطین اشغالی خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان چند دانشگاه در شهر واشنگتن ضمن حضور در تظاهرات از سرکوب معترضان به شیوه‌های گوناگون پرده برداشتند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» برنی سندرز در پاسخ به نتانیاهو که دانشجویان آمریکایی را یهودستیز خوانده بود، به او هشدار داد که باید مسئولیت جنایات خود در غزه را بپذیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، دو استاد دانشگاه در شهر «آتلانتا» ایالت جورجیا آمریکا بازداشت شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار فلسطینی دیگر در حملات رژیم اشغالگر به رفح به شهادت رسید.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در ادامه حفاری برای کشف اجساد در گور‌های دسته‌جمعی جنوب غزه، مقامات از شواهد هولناکی مبنی بر اعدام، شکنجه و زنده به گور کردن افراد خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از «بنیامین نتانیاهو» خواست به دلیل ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین از سمت خود کناره‌گیری کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که به دلیل حملات مداوم هوایی و کمبود نیروی متخصص امکان تحقیق در خصوص نقض حقوق بشر در نوار غزه را ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حماس بار دیگر خواستار پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از هرگونه معامله برای آزادی اسرای صهیونیست شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است