سیاسی 14:51 - 27 آبان 1398
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اشکالات و ایراداتی که در حوزه نظارت وجود دارد، گفت: با توجه به پیشرفت علوم و فناوری و وجود شیوه‌های جدید در تجارت و روابط اقتصادی، برای ایجاد نظارت دقیق نیاز به تغییرات وجود دارد.

اسفنانی: برای ایجاد نظارت دقیق، تغییر برخی قوانین تجاری ضروری است

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص ضرورت بازنگری در ساختار و تشکیلات نهادهای نظارت عمومی و ایجاد ساختارهای رسمی، غیر رسمی و معین برای تشدید ابعاد نظارتی تخلفات در حوزه های عمومی صحبت کرد.

وی با بیان اینکه پیشرفت علوم و فناوری و وجود شیوه‌های جدید در تجارت و روابط اقتصادی بین افراد، ضرورت تغییر برخی از قوانین و شیوه‌های تجاری را ایجاب می‌کند، گفت: برای ایجاد یک نظارت دقیق نیاز به این تغییرات وجود دارد، زیرا در غیر این صورت شاهد تخلفات و همچنان رشد آنها خواهیم بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با تاکید بر ضرورت تغییر قوانین موجود در حوزه نظارت، عنوان کرد: قانون حاکم در حوزه کسب و کار مربوط به سال ۱۳۱۱ است و طبیعتا چنین قانونی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای امروز باشد. به عنوان نمونه در مقررات مربوط به ثبت شرکت‌های این قانون که در چند سال گذشته تغییر و اصلاح نیز داشته، آمده است یک شرکت سهامی را می‌توان با ۱۰۰ هزار تومان سرمایه ثبت کرد در حالی که امروز با ۱۰۰ هزار تومان نه تنها نمی‌توان یک شرکت راه اندازی کرد که حتی یک کاسبی جزئی را نیز نمی‌توان اداره کرد.

اسفنانی گفت: اگر قوانین مربوط به تجارت بازنگری نشوند، شیوه‌های تجارت نیز تغییر نخواهد کرد و در نتیجه امکان نظارت مناسب هم وجود نخواهد داشت، بنابراین نه تنها قوانین حوزه کسب و کار و تجارت کارایی ندارند، بلکه شیوه‌ها نیز جوابگوی شرایط امروز نیستند، زیرا ساختارها تغییر کرده است.

وی به اشکالات و ایراداتی که در حوزه نظارت وجود دارد اشاره و بیان کرد: متاسفانه روند تنظیم بازار، ورود کالا، صادرات، واردات و امکان پیگیری و رهگیری کالاها به شدت مشکل است و یا حتی اساسا امکان این مهم وجود ندارد. به عنوان مثال وقتی فردی بخواهد تخلفی را پیگیری کند، یا باید تمام کالاهای موجود را بررسی کند و یا بر حسب اتفاق منتظر بماند تا به صورت اتفاقی تخلفی را مشاهده کند که این نوع نظارت در دنیای امروز قابل پذیرش نیست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره زمان اعمال تغییرات در قوانین و شیوه‌های نظارتی اظهار کرد: بخشی از اقدامات انجام شده است و دولت در قالب لوایح به مجلس تقدیم می‌کند تا امکان رهگیری انواع کالا و پیگیری آنها به نحو مطلوبی انجام شود. بخش دیگر این تغییر مربوط به زمانی است که قانون تصویب شود و در عمل شاهد اجرای آن باشیم.

انتهای پیام


10296359
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است