فرهنگی‌هنری 16:03 - 30 دی 1398
وزیر بهداشت اعلام کرد
وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت ذخایر دارویی کشور گفت: طبق آمارها امروز کمبودهای دارویی نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک سوم است آن هم در شرایطی که شاید به جرأت بتوان گفت یکی از سخت‌ترین سال‌های جنگ اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی است.

کمبودهای دارویی یک سوم زمان مشابه سال گذشته

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی در سومین یادواره ایثارگران و شهدای حوزه دارویی کشور با بیان اینکه ابتدا باید برای اتفاقات اخیر تسلیت بگویم، گفت: اولین اتفاق شهادت سردار بزرگ‌مان بود. گاهی انسان با خودش می‌گوید که ایکاش با یک شخصیتی آشنا نمی‌شد تا سوز دلش قرار بگیرد، اما از طرفی هم می‌گوید اگر در این عمر کوتاه توفیق همنشینی با یکی از نوادر را نمی‌یافت ضرر می‌کرد. دومین اتفاق حادثه‌ای بود که در کرمان رخ داد که البته بنده در آنجا حضور داشتم و سانحه دردناکی بود. سومین اتفاق هم حادثه‌ای بود که برای عزیزان‌مان در هواپیما پیش آمد که همه این حوادث را تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند همه این افراد را با اولیاء خود محشور کند.

وی افزود: برای من در یادبود شهدا حرف زدن بسیار کار سختی است. در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم یک روز استاد چکناواریان به من سر زد و به ایشان گفتم چرا سمفونی شهدا را اجرا نمی‌کنی، آقای چکناواریان با بهت به من گفت که می‌دانی سمفونی برای شهید یعنی چه؟ می‌دانی مقام شهید چقدر بالاست و می‌دانی نواختن و صحبت کردن برای شهید کار هر کسی نیست. بنابراین من هم در جلساتی که برای شهدا برگزار می‌شود زبانم الکن است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به روح همه شهدا به ویژه شهدای جامعه پزشکی و داروسازی کشور درود می‌فرستم، گفت: شهدای جامعه پزشکی و داروسازی کسانی بودند که روپوش سفید آنها جامه گلگون آخرت‌شان شد و دست و پای پدران و مادران شهدای عزیز را می‌بوسم. من همواره فکر می‌کردم که چه عامل و خصیصه‌ای را می‌توان برای شهدا ذکر کرد که در دیگران نیست. مدت‌هاست به این جمع‌بندی رسیدم که بزرگترین خصیصه ناب در شهدا عاشقی و عشق ورزیدن است. عشق به وطن، عشق به اصول انقلاب، عشق به شهادت برای پیوستن به ابدیت و حضرت حق و عشق به رسیدن به کربلا در شهدا وجود داشت. این افراد در راه عشق بود که جاودانه شدند. راز ماندگاری شهدا عاشقی است و راه این عشق دل بریدن از دنیاست.

نمکی ادامه داد: در سفرهایی که می‌روم زمانی که بر گلزار شهدا ادای احترام می‌کنم اولین سوالی که در ذهنم می‌آید این است که من چه رسالتی نسبت به این شهدا دارم و چه کنم که بتوانم از خون پاک آنها پاسداری کنم. باید پرسید که انتظار شهدای داروسازی از داروسازان امروز مملکت چیست؟ فکر می‌کنم اولین آرزوی این روح‌های بلند پاسداری از حقوق مردم این سرزمین است. در عین حال از همکاران داروسازم تشکر می‌کنم که در این روزهای سخت تلاش می‌کنند تا داروهای مورد نیاز مردم به دست‌شان برسد. هفته گذشته در دورترین نقاط مرزی بودم و از دکتر داروسازی پرسیدم که کمبود دارو ندارید؟ پاسخ دادند "خیر".

وزیر بهداشت همچنین گفت: بنابراین ببینید که همکاران ما در کشور چقدر تلاش می‌کنند تا این اتفاق بیفتد. چه کسانی که تلاش می‌کنند تا دارو را از خارج از کشور وارد کنند و چه تولید کنندگان، علی رغم اینکه آمریکایی‌ها به دروغ می‌گویند که ما برای دارو و تجهیزات پزشکی تحریم قائل نیستیم، اما بیشترین نیرنگ‌ها را در همین حوزه اعمال می‌کنند تا مردم ما را به زانو درآورند، اما مطمئن باشید که به حرمت خون شهدا و دعای شبانه روزی خانواده‌هایشان قطعا این آرزو را به گور خواهند برد که این ملت بزرگ در مقابل این فشارها به زانو درآید. اینکه یک نفر در سرباز و کنارک می‌گوید دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد، نشانه تلاش شبانه روزی همکاران داروساز اعم از وارد کننده و تولید کننده است که اجازه نداده‌اند پشت مرم خالی شود.

نمکی تاکید کرد: امروز طبق آمارها کمبودهایمان در حوزه دارو نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک سوم است و این افتخار بزرگی برای جامعه داروسازی کشور است آن هم در شرایطی که شاید به جرأت بتوان گفت یکی از سخت‌ترین سال‌های جنگ اقتصادی بعد از انقلاب اسلامی است.

نمکی ادامه داد: دومین موضوعی که تردید ندارم شهدا از ما می‌خواهند این است که اگر در یک روزی آنها در دفاع از مرزهای جغرافیایی این سرزمین جانفشانی کردند، امروز تک تک ما باید از مرزهای پاکیزگی دفاع کنیم. ما نباید اجازه دهیم چه در حوزه واردات، چه در حوزه توزیع، چه در حوزه تولید و عرضه مردم ذره‌ای فکر کنند که جامعه داروسازی دامنش آلوده به فساد است. من تردید ندارم جامعه داروسازی این مملکت دزد نمی‌شود، به بیت المال خیانت نمی‌کند و برای مال بیشتر، مردم را فریب نمی‌دهد، ارز این مملکت را نمی‌برد، کالای بی‌هویت را به بیمار سرطانی نمی‌فروشد. بنابراین شهدا انتظار دارند جامعه داروسازی کشور خودش بزرگترین سپر برای دفاع از پاکیزگی در درون این جامعه شود. تردید ندارم که آرزوی همه شهدا این است که این مملکت در عرصه بین‌المللی هر روز سرافرازتر شود. ما امروز در عرصه تولید شرکت‌های دانش بنیان و در عرصه‌های گوناگون حرفه داروسازی موفقیت‌های به شدت چشمگیری به دست آورده‌ایم؛ بطوریکه در صنعت داروسازی و در تولید فرمول‌های جدید و های‌تکنولوژی یکی از کشورهای مطرح جهان محسوب می‌شویم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: درباره سه درصد داروی وارداتی که حدود ۲.۵ برابر نسبت به ۹۷ درصد داروی تولید داخل ارزبری دارد، مصمم هستیم که با همت جامعه داروسازی و متخصصین‌مان در دانشگاه‌ها بتوانیم کاری کنیم که در سال‌های آینده خودمان را از تمام واردات بی‌نیاز کرده و در عرصه داروسازی یکی از کشورهای مطرح در جهان باشیم.

انتهای پیام


10354536
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است