استانی 16:03 - 01 دی 1393
مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی از ورود دو میلیون و 700 هزار زایر و بالغ بر هشت هزار هیات عزاداری در روزهای اخیر به مشهد خبر داد.

علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی امکانات استان از مدت ها قبل برای میزبانی از زایران پایان ماه صفر بسیج شده است.



به گفته استاندار خراسان رضوی روند خدمت رسانی به زایران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) تاکنون شرایط مطلوبی داشته است.



وی اظهار کرد: برنامه ریزی ها برای بازگشت زایران رضوی از سوی ستاد خدمات سفر از قبل انجام شده است.



رشیدیان با بیان اینکه خدمات رسانی مناسب به زایران پیاده رضوی هم از مدت ها قبل توسط خیران و مشارکت دستگاه های استان انجام شده است، گفت: 186 پایگاه و ایستگاه صلواتی بین راهی با محوریت خیران و همکاری دستگاه ها برپا شده است.



وی عنوان کرد: از این تعداد 86 ایستگاه دارای مکان خواب مناسب نیز هستند و امکان اتراق شبانه و استراحت مطلوب زایران در آنها فراهم شده است.



استاندار خراسان رضوی گفت: برای اسکان زایران رضوی در مشهد علاوه بر مساجد، تکایا و سالن های ورزشی، 120 مدرسه نیز آماده و پیش بینی شده است.



وی با تاکید بر اینکه تاکنون 75 هزار زایر پیاده در مشهد اسکان یافته اند، بیان کرد: علاوه بر زایران پیاده ،امکانات و تسهیلات ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از ریلی، هوایی و جاده ای برای پاسخگویی به حجم تقاضاهای سفر به مشهدالرضا (ع) در این ایام هم برنامه ریزی شده است.



به گفته رشیدیان، در این راستا پروازهای ورودی به مشهد از چند روز قبل بیش از 27 درصد افزایش یافته و از 160 به 230 پرواز در روز رسیده است.



وی ادامه داد: برای این ایام 60 رام قطار فوق العاده به صورت رفت و برگشت و یک هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای برگشت زایران بیش از ظرفیت عادی در نظر گرفته شده است.



استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: خدمات دهی به زایران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به بهترین نحو به انجام رسد.



حرم ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا رضا(ع) آماده 10 میلیون تشرف زایران در دهه آخر ماه صفر است.



35 ایستگاه برون شهری و درون شهری در گستره 25 هزار متر مربع فضای سرپوشیده برای پذیرایی از زایران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) استقرار یافته است.



این ایستگاه های صلواتی شامل 12 ایستگاه برون شهری، 20 ایستگاه درون شهری و سه واحد سیار خدمات فنی به منظور استقبال و پذیرایی از زایران حرم حضرت رضا(ع) تجهیز و زمینه اسکان برای 27 هزار زایر در آنها فراهم شده است.



در این ایستگاهها 300 هزار وعده اصلی غذا و میان وعده، اسکان، خدمات درمانی و فرهنگی برای زائران پیاده در نظر گرفته شده است.



همچنین امسال 330 مدرسه در مشهد با سه هزار و 90 کلاس برای اسکان زایران پیاده و دیگر مسافران آماده سازی شده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است.



مدارسی که برای اسکان زایران در پایان ماه صفر انتخاب شده اند طبق دستور استاندار خراسان رضوی امروز اول دی ماه تعطیل اما بقیه مدارس دایر هستند.



مدارس آماده سازی شده برای اسکان زایران در محدوده حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) واقع هستند.



کلانشهر مشهد در روزهای پایانی ماه صفر آماده پذیرایی از سه میلیون زایر و مسافر شده است.



591/522/2713

انتهای پیام /*


5466601
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است