استانی 15:28 - 08 بهمن 1393
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد:
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد گفت: قدرت نصب شده نیروگاهی برق در استان یزد در سال جاری با راه‌اندازی سه نیروگاه جدید به 2هزار مگاوات رسید.

میزان تولید برق در استان یزد از مرز 2هزار مگاوات گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین صباغ‌زادگان، ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه قدرت نصب شده نیروگاهی برق در سال جاری به 2هزار مگاوات رسید، اظهار داشت: امسال نخستین سالی استکه میزان تولید برق در استان یزد از میزان مصرف آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌ای شهید زنبق، نیروگاه گازی شیرکوه، نیروگاه‌های تولید پراکنده، نیروگاه سیکل ترکیبی و .... برق استان یزد را تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: چند نیروگاه نیز در استان یزد در دست اجرا است که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، قدرت نصب شده نیروگاهی در استان یزد افزایش خواهد یافت.

صباغ‌زادگان عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال 95، ظرفیت نیروگاهی استان یزد به بالغ بر 3هزار و 700 مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد با اشاره به میزان تولید و مصرف برق در استان یزد طی سال جاری و سال گذشته خاطرنشان کرد: در سال 92 میزان تولید برق در استان یزد 6میلیارد و 202 میلیون کیلووات ساعت و میزان مصرف آن 6میلیارد و 356میلیون کیلووات ساعت بوده است که 4میلیارد و 290میلیون کیلووات ساعت معادل 67.5 درصد برق مصرفی در حوزه صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی همچنین با اعلام آمار تولید و مصرف برق در سال جاری تا پایان آبان‌ماه عنوان کرد: میزان تولید برق در طول هشت ماه گذشته 5میلیارد و 888میلیون کیلووات ساعت و میزان مصرف 4میلیارد و 790میلیون کیلووات ساعت بوده است که 3میلیارد و 382کیلووات ساعت معادل 70.6 درصد از این میزان در حوزه صنعت مورد استفاده قرار گرفته است.

صباغ‌زادگان با اشاره به اینکه در حال حاضر 65 پروژه با اعتباری بالغ بر 553میلیارد تومان در حوزه تولید برق در استان یزد در دست احداث است که بین پنج تا 95درصد پیشرفت فیزیکی دارند، افزود: 13 مورد از این پروژه‌ها حائز اهمیت بیشتری هستند که با تخصیص 180میلیارد تومان در دست اجرا هستند و امیدواریم هر چه سریع‌تر وارد مدار توزیع شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد همچنین از تکمیل پنج پروژه در این حوزه خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها به یمن ایام‌الله دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی از جمله این پروژه‌ها به پست 20 به 60کیلوولت شهیدان پاکنژاد، 63کیلوولت کابلی تغذیه پست شهیدان پاکنژاد، خطوط 400کیلوولت اتصالات نیروگاه تابان، مولد مقیاس کوچک 7.6 مگاواتی شرکت تولید و انرژی پرسیای شرق و توسعه هفت فیدر 20 کیلوولت اشاره کرد.

صباغ‌زادگان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها از پروژه‌های اساسی و زیربنایی صنعت برق است که با 18میلیارد تومان اعتبار آماده بهره‌برداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد استفاده از انرژی خورشیدی در یزد با توجه به پتانسیلی که در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 500کیلووات انرژی خورشیدی نصب شده در استان یزد داریم که از این میزان 180کیلووات توسط شرکت کابل‌های شهید قندی، 20 کیلووات توسط دانشگاه یزدف 160کیلووات توسط شرکت برق‌ منطقه‌ای و 140کیلووات توسط شرکت توزیع برق راه‌اندازی شده است.

صباغ‌زادگان یادآور شد: هم‌اکنون چهار متقاضی ایجاد نیروگاه خورشیدی نیز در یزد درخواست‌های خود را ارائه داده‌اند که تاکنون با دو مورد از آنها موافقت شده است.


5723280
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است