استانی 18:56 - 29 شهریور 1399
معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:
ایسنا/گیلان معاون شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، احداث باند دوم در فرودگاه سردار جنگل رشت را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در گیلان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می شود.

برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه گیلان دنبال می شود

علی شورمیچ در دیدار با استاندار گیلان، حمایت های استانداری در روند تحقق پرواز اول وقت در مسیر رشت به تهران و استقرار یک فروند هواپیما را بسیار موثر دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در گیلان و توجیه اقتصادی سفر گردشگران در طول سال به این استان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پیشنهاد تطویل باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردار جنگل رشت را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: ظرفیت وجود منطقه آزاد انزلی و استقبال مردم از خطوط هوایی، ما را ملزم به توسعه زیرساخت ها می‌کند و در این مسیر نیازمند تامین اعتبارات از طریق منابع ملی و استانی هستیم.

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز، به گردشگرپذیر بودن گیلان و استقبال مسافران از خطوط هوایی برای سفر به این خطه اشاره و اظهار کرد: علیرغم وجود ۹ مسیر پروازی و فعالیت هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردارجنگل رشت، کماکان ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به ویژه در مسیر رشت به مشهد وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما برای برقراری پرواز در زمان صبح به مقصد تهران و بازگشت به مقصد رشت به صورت روزانه را یکی از انتظارات به حق گیلانیان عنوان و اضافه کرد: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی براساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه هزار نفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی، تطویل باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی های فرودگاه سردارجنگل رشت عنوان کرد و گفت: با توجه به روند طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و گسترده تر شدن فعالیت ها در فرودگاه رشت، ایجاد زیرساخت های لازم برای پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز امری ضروری است.

انتهای پیام


10723716
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است