استانی 14:33 - 09 آبان 1393
با حضور مادران مومن و ولایی
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و با حضور هزاران مادر و نوزاد در مصلی بزرگ شهرستان قرچک برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در قرچک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز و همزمان با سراسر کشور حضور هزاران مادر مومن و ولایی شهرستان قرچک در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار شد.

مادران قرچکی در این همایش با توسل جستن به حضرت علی اصغر علی‌السلام شش ماهه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام دست به دعا برداشته و سلامت، سعادت، عاقبت بخیری و سربازی حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه الشریف را برای فرزندانشان از خداوند متعال خواستار شدند.

مادران مومن و ولایی قرچک در این مراسم معنوی برای مظلومیت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

مادران داغدار حسینی در این همایش معنوی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر علیه‌السلام لالایی سر دادند و کودکان نیز با طفل شش ماهه ضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام همنوا شدند.

این مراسم که با حال و هوایی خاص و هم‏نوا با شهدای دشت کربلا در میان حزن و اندوه و گریه و ناله نوزادان برگزار شده است، بار دیگر بر مظلومیت شهدای اسلام تأکید داشت.

مراسم پرشور شیرخوارگان حسینی با حضور مادران ولایی و خداجو در مصلای ببزرگ قرچک برگزار و مادران ولایی در این مراسم با بر تن کردن لباس‌های هم‌شکل بر تن نوزادانشان و بستن سربندهایی بر پیشانی آن‌ها که بر روی آن نام مبارک حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام نقش بسته است، عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام به تصویر کشیده و همراه با نوزادان خود در عزای آن حضرت و به یاد مظلومیت حضرت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان به اقامه عزا می‌پردازند.

این همایش به یاد حضرت علی اصغر علیه‌السلام کوچکترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت علیهم‌السلام به‌عنوان بزرگترین سند مظلومیت حضرت سیدالشداء علیه‌السلام با حضور پرشور مادران دلسوخته برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آیین‌های زیبا و پسندیده‌ای است که در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و با شور و شعور ویژه‌ای در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی امروز با حضور گسترده شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و حضرت علی اصغر علیه‌السلام در جای جای ایران اسلامی برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور پیش از ظهر امروز و با حضور پرشور مادران ولایی و متدین شهرستان پاکدشت در مصلی این شهرستان برگزار شد.

این مراسم باشکوه و معنوی که به‌منظور تربیت نسل مکتبی و حسینی هر ساله در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود با استقبال پرشور مادران و همه شیفتگان مکتب عاشورا برگزار شد.

همزمان با نخستین جمعه ماه محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی شهرستان پاکدشت با شکوه ویژه‌ای برگزار شد.

هزاران مادر و نوزاد عاشق و دلداده حسینی در این مراسم معنوی در میعادگاه نمازجمعه پاکدشت حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این همایش در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و حضرت علی اصغر علیه‌السلام اشک ماتم ریختند.

قرائت زیارت عاشورا، نذرنامه‌خوانی مادران و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت علیهم‌السلام از دیگر برنامه‌های همایش شیرخوارگان حسینی بود.

بر اساس آئین نذرنامه‌خوانی، مادران، فرزندانشان را برای یاری و نصرت حضرت بقیة‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف نذر می‌کنند.

مادران با حضور در این مراسم معنوی، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.

امروز حماسه عاشورا از زبان مداحان به رمز لالایی در گوش کودکان زمزمه شد و همه با هم به حضرت علی‌اصغر (ع) امام حسین علیه‌السلام اقتدا کردند.

به گزارش فارس، در این مراسم معنوی مادران داغدار حسینی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دست، به یاد مظلومیت حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام لالایی سر خواهند داد و کودکان نیز با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا می‌شوند.

همایش شیرخوارگان حسینی بیش از 10 سال است در سراسر کشور و بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود.


5082997
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است