استانی 12:19 - 28 دی 1396
سرپرست واحد خبر داد:
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام بر تشکیل اتاق فکر نقشه راه توسعه IT در استان تاکید کرد.

برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی ایلام برای ایجاد نقشه راه توسعه IT در استان

به گزارش ایسنا،  مهندس «سیدغلامرضا حسینی» در دیدار با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی با تاکید بر اینکه نیازهای پژوهشی، علمی، تحقیقاتی در کشور موجب ایجاد و راه‌اندازی جهاد دانشگاهی شد، اظهار کرد: وجود نگاه سنتی به برخی از بخش‌های صنعت موضوع بسیار مهمی است که می‌توان با فراهم ساختن زمینه‌های لازم به ویژه در حوزه IT آن را به روز کرد .

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی با بیان اینکه بالا رفتن و رشد سطح تکنولوژی در جامعه امروزی سطح انتظارات مردم را بالا برده است، افزود: در تلاشیم تا با ایجاد اتاق فکری بتوانیم نقشه راه توسعه IT در استان ایلام را فراهم کنیم .

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام با اشاره به اینکه اگر زنجیره زیست بوم اقتصاد دانش بنیان فراهم شود می‌تواند نقش مهمی در فرایند توسعه استان داشته باشد، عنوان کرد: نقش پژوهش در این میان برای ادامه حرکت در مسیر توسعه بر کسی پوشیده نیست .

حسینی ادامه داد: در حال حاضر نرم‌افزارهای مهم و تاثیرگذاری وجود دارد که ما می‌توانیم در جهت تسریع و تسهیل در فرایند صنعت آنها را بکار بگیریم که بخشی از نقشه راه فناوری اطلاعات در استان در بخش صنعت متمرکز است .

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما باید بتوانیم سهم استان را از مرز و صادرات به کشور عراق بیشتر کنیم، اظهار کرد: ما نباید تنها نقش انبارداری محموله های صادراتی سایر استان را بازی کنیم چرا که ایلام به عنوان یک گذرگاه مهم اقتصادی باید سهم خود را از این بازار کسب کند که این مهم با توسعه صنعت در استان و تولید محصولات صادرات محور تحقق خواهد یافت .

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در پایان گفت: زمینه‌های همکاری بین جهاد دانشگاهی و صنعت وجود دارد و می‌توانیم با تدوین برنامه های راهبردی در این حوزه قدم های بلندی برای توسعه استان برداریم .

» مرتضی دارایی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هم برای انجام فعالیت‌های مشترک با جهاددانشگاهی و تداوم فعالیت‌های گذشته اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام


9643099
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است