سیاسی 13:43 - 29 مهر 1393
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی:
در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری در پی ارتحال عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان الله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی، با اشاره به نقش‌آفرینی شجاعانه این یار صادق و وفادار امام بزرگوار در همه عرصه‌های مهم کشور، تأکید کردند: این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این سالها در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد.



متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم



با تأسف و تأثر اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و پارسا حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمّد رضا مهدوی‌کنی رضوان الله علیه دار فانی را وداع گفته و دوستان و ارادتمندان خود را داغدار کرده است. این عالم بزرگوار از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد. از عضویت در شورای انقلاب و سپس تشکیل کمیته‌های انقلاب در آغاز تأسیس نظام اسلامی تا تصدی وزارت کشور و سپس قبول نخست وزیری در یکی از سخت‌ترین دوران‌های جمهوری اسلامی، و تا ورود در عرصه‌ی تولید علم و تربیت جوانان صالح و تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) و تا امامت جمعه تهران و سرانجام ریاست مجلس خبرگان، همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی و یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد و هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ئی را به حیطه‌ی فعالیتهای گسترده و اثرگذار خود راه نداد.



این انسان بزرگ و پرهیزگار، همه‌ی وزن وزین خود را در همه‌ی حوادث این دهها سال در کفه‌ی حق و حقیقت نهاد و در دفاع از راه و سیره‌ی انقلاب و نظام، کوتاهی نورزید. رحمت و رضوان الهی بر روان پاک او باد.



اینجانب به خاندان گرامی و برادر عالیقدر ایشان، و به مردم ایران و روحانیت عظیم الشأن و همه‌ی ارادتمندان و شاگردان و دست‌پروردگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و علوّ درجات وی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.



سیّد علی خامنه‌ای

29 مهر 1393



انتهای پیام/


5003325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مجمع تشخیص مصلحت نظام بند (ب) ماده ۳ لایحه برنامه هفتم اختلافی میان مجلس و شورای نگهبان را که به کمیسیون اقتصادی مجمع ارجاع شده بود، مورد بررسی قرار داد و آن را با اصلاحات بعمل آمده به مصلحت ندانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی دولت گفت: برنامه عملیاتی تحقق ‌شعار سال، پس‌از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، به تصویب هیأت وزیران رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه گفت که قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها به صراحت گفته شد که تصمیم ایران برای پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی قطعی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمازجمعه این هفته تهران، ۳۱ فروردین ماه به امامت حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سلیمانی گفت: در آینده نزدیک، شاهد ارائه تجهیزات جدیدی برای ارتقای توان رزم به نیروی زمینی ارتش خواهیم بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» پرویز داوودی معاون اول دولت نهم و استاد اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی امروز پنجشنبه دار فانی را وداع گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» راهپیمایی جمعه‌های خشم و حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق این هفته هم برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اقتصاددان اصلاح‌طلب گفت: ما نباید برد ژئوپلیتیک‌مان را به خواسته رژیم اسرائیل تغییر دهیم. اسرائیل هیچ چیز نیست و ۱۰ دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی دولت درباره آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حمایت اردن از اسرائیل در زمان حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث تعجب صهیونیست‌ها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است