بین‌الملل 23:22 - 14 تیر 1394
این روزها با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک بازهم بازار نقل قول های مشکوک و بی اعتبار قوت گرفته است.

بازهم استنادهای مشکوک به صفحات نامعتبر در شبکه های اجتماعی/ وزیر خارجه در اینستاگرام صفحه ای ندارد

به گزارش خبرآنلاین، درحالیکه دکتر ظریف در فروردین ماه امسال رسما از طریق اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه اعلام کرده بود هیچ صفحه ای در اینستاگرام ندارد، بازهم برخی از وب سایت های خبری با اغراض و اهداف خاص به مطالب مندرج در این صفحات نامعتبر استناد می کنند که آخرین آن نقل قول از طرف وی از صفحه اینستاگرام او است.



در بیانیه اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه آمده بود با توجه به فعالیت برخی افراد در اینستاگرام به نام محمد ظریف و معرفی خود بعنوان نزدیکان وزیر امور خارجه کشورمان هرگونه ارتباط این صفحات با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ادعا و نادرست می‌باشد و این صفحات جعلی است.

وزارت امور خارجه ضمن اعلام اینکه صفحه و یا صفحات مشابه ادعایی جعلی می‌باشد نسبت به اهداف دایر کنندگان نیز ابراز تردید می‌نماید.



داغ شدن مجدد نقل قول از ظریف با استناد به صفحات نامعتبر در شبکه های مجازی در حالی است که دکتر ظریف تنها دو صفحه در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توئیتر دارد و بارها نیز آنها را اعلام کرده است. از این رو به نظر می رسد با توجه به اعلام رسمی قبلی از سوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه ایشان هیچ صفحه دیگری بغیر از این دو صفحه در هیچ شبکه اجتماعی دیگر ندارد، انتشار مطالب خبری و تحلیلی با استناد به اینستاگرام ریشه در بداخلاقی رسانه ای و یا اصرار بر غرض ورزی داشته باشد.



این روزها بازار نقل قول از وزیر خارجه از صفحات او در فضای مجازی داغ است و در حالی که ظریف تنها دو صفحه رسمی در فضای مجازی دارددر حالی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 5+1 به لحظات حساس خود نزدیک می‌شود، برخی اقدامات تخریبی و مشکوک در حال شکل‌گیری است.



چند ماه پیش در زمان توافق لوزان نیز برخی رسانه ها به این صفحات نامعتبر در اینستاگرام استناد کرده بودند که یک منبع نزدیک به دکتر ظریف با بیان این که این گونه حرکات مشکوک است گفته بود آقای دکتر ظریف وزیر امور خاجه هیچ گونه صفحه‌ای در اینستاگرام ندارد و هرگونه ادعایی در مورد ارتباط یا نزدیکی به ایشان در صفحات اینستاگرام کذب محض است.



4949 


6701739
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است