استانی 23:44 - 28 آبان 1397

پیرانشهر در بخش شاخص های بهداشتی نیازمند توجه است

به گزارش خبرنگار مهر، علی ترابی دوشنبه شب در جلسه شورای اداری پیرانشهر اظهارداشت: شهرستان پیرانشهر دارای یک بیمارستان۹۶ تختخوابه و یک بیمارستان در حال احداث می باشد که از مصوبات سال ۱۳۹۵ دولت است که ۶۴  درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین این شهرستان باتوجه به شاخص های بهداشت و درمان در رتبه ۱۵ استانی قرار دارد که باتوجه به رشد ۱۰۰ هزار نفری جمعیت، نیازمند توجه ویژه دولتمران در این حوزه است.

ترابی با اشاره به اینکه شهرستان پیرانشهر سرشار از آب های فراوان و خاک حاصلخیز و ظرفیت بی نظیر اقتصادی است، اظهار داشت: جمعیت ۱۳۵۰۰نفری پیرانشهر در سال ۱۳۶۵ با رشد چشمگیری در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر افزایش داشته که این رشد جمعیت، و مشکلات معیشتی مردم علی الخصوص در رابطه با مرز تمرچین به عنوان یکی از جلوه های ویژه اقتصادی کشور و قطب اصلی اقتصادی شهرستان نیازمند توجه ویژه مسولان است.

وی با بیان اینکه اگر عملکرد انقلاب اسلامی را با چهل سال قبل مقایسه کنیم، افزود: دولت در بخش کشاورزی توانسته با اجرای پروژه آبیاری بارانی زمین های کشاورزی، ۱۳۵۰۰ هکتار از این زمین ها را با اعتبار۴۲۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبیاری بارانی مجهز کند که تا اواخر سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار پیرانشهر افزود: همچنین در زمینه راه، شهرستان پیرانشهر دارای ۱۱۰ کیلومتر راه بین شهری و  ۳۶۵ کیلومتر راه روستای است که دارای رتبه ۱۵ استانی می باشد که امید است با اجرای پروژه اتوبان تمرچین-پیرانشهر-نقده، تا حدی مشکل محورهای مواصلاتی شهرستان بهبود یابد.

در ابتدای جلسه امام جمعه پیرانشهر ماموستا مصطفی محمودی ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص)، هفته وحدت و همچنین تبریک هفته ی بسیج اظهار داشت: به برکت حضور نیروهای نظامی و انتظامی در شهر و نقاط صفر مرزی، هیچ مشکلی از لحاظ امنیتی وجود ندارد و این عزیزان با همراهی مردم دژ مستحکمی در برابر دشمنان خارجی هستند.  

ماموستا مصطفی محمودی ادامه داد: شهرستان پیرانشهر دارای دو منبع مهم اقتصادی است که یکی از این منابع کشاورزی است و باتوجه به وجود زمین های حاصلخیز و آب کافی، کمبود امکانات و تجهیزات لازم برای مکانیزه کردن و بهره وری بیشتر این صنعت وجود دارد.

امام جمعه پیرانشهر افزود: انتظار می رود دولت اعتبارت ویژه ای را به این بخش اختصاص دهد و دیگری مرز تمرچین است که قطب اصلی اقتصاد شهرستان است که در خواست داریم دولت جهت ساماندهی معابر کولبری و تقویت صادرات و واردات باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری که برای حل مشکلات اقتصادی نیاز به حرکت جهادی است، هرچه زودتر جهادگرانه اقدام کنند تا مشکلات اقتصادی برطرف شود.


9977946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است