استانی 23:31 - 29 مرداد 1397

احتکار کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید را تحمل نمی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امامی امین شامگاه دوشنبه در حاشیه سفر استاندار تهران به شهرستان ری در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر ۳۵ الی ۴۰ کارخانه، مزارع صنعتی، شهرک های صنفی و صنعتی  مورد بازدید قرار گرفت و مشکل صاحبان صنایع مطرح و در خصوص آن ها تصمیم گیری و یا به آن ها وقت رسیدگی در دفاتر مدیران کل داده شد.

وی گفت: این جلسات به تسریع حل مشکلات واحدهای صنعتی می انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان این که تحریم و نوسان نرخ ارز و مشکلات گمرکی در ماه های اخیر فعالیت تولیدکنندگان را افزایش داده است، گفت: متاسفانه حجمی از مشکلات در حوزه تولید در منطقه وجود دارد و سعی داریم، با پیگیری مشکلات این واحدهای صنعتی سعی در حل آن ها داشته باشیم.

امامی امین ادامه داد: آشنایی بیش از پیش با مشکلات تولیدکنندگان به تصمیماتی که در خصوص حل مشکل این عزیزان گرفته می شود، کمک می کند و پیگیری حل مشکل صنایع مستدام خواهد بود.

وی مهم ترین مشکل تولیدکنندگان را سرمایه در گردش، بیمه، مالیات و تهیه مواد اولیه دانست و افزود: انبارهای ما پر است، اما متاسفانه صاحبان مواد اولیه در توزیع آن ها بخل می ورزند و امید به گران تر شدن آن ها دارند و این خیانتی است، که برخی از افراد به تولید، توزیع و اشتغال کشور می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: بهتر است، این افراد درب انبارها را باز کرده و کالاها را توزیع کنند، چرا که با احتکار در استان تهران به شدت برخورد می کنیم و قطعا تعزیرات در روزهای اخیر به سراغ آن ها خواهد رفت و کالاها را از انبار این افراد بیرون کشیده و باید علاوه بر پرداخت جریمه، با قیمت نازل تر اقدام به فروش اجناس کنند

وی افزود: جنسی که به یک قیمتی خریداری شده است، باید با سود شرعی عرضه شود، این که جنسی با ۱۰۰ و یا ۲۰۰ درصد افزایش قیمت عرضه شود، صحیح نیست، توزیع کالا از سال های قبل قاعده مشخصی دارد و همین قاعده باید ادامه داشته باشد، محتکران باید بدانند، خود آن ها بیش از مابقی افراد ضرر می کنند.

امامی امین به محتکران اخطار کرد: ما نمی توانیم تولید و کارخانه ها را معطل کالاهایی کنیم، که کالا در انبار احتکار می کنند.


9881100
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است