استانی 08:58 - 20 فروردین 1399
معتمدیان:
ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در صدر برنامه‌های عمرانی استان در سال جاری است، گفت: بر اساس طرح خوشه‌های صنایع‌دستی، در هر شهرستان یکی از صنایع‌دستی که از بیشترین ظرفیت برخوردار است به عنوان طرحی محوری مورد حمایت قرار می‌گیرد.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در صدر اولویت‌ها/ طرح‌ محوری صنایع‌دستی در هر شهرستان اجرا می‌شود

محمدصادق معتمدیان، سه شنبه شب 19 فروردین در جلسه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری جهش تولید استان با محوریت طرح‌های عمرانی با اشاره به عنوان سال به تبیین شاخصه‌های جهش تولید پرداخت و گفت: امسال باید فعالیت‌های جاری دستگاه‌ها جهش معناداری پیدا کرده و به سرانجام برسد.

به گزارش ایسنا، وی در تشریح شاخصه‌های پروژه‌های سال جاری، افزود: اتمام و به مرحله بهره‌برداری رساندن پروژه‌ها تا پایان دولت تدبیر و امید و همچنین مشارکتی بودن و بهره‌گیری از ظرفیت ماده ۵ و ۶ از جمله این شاخصه‌ها است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام حوزه زیرساختی و حوزه اقتصادی که از پیشرفت بالایی برخوردار باشند، در اولویت برنامه‌ها قرار می‌گیرند.

معتمدیان اظهار کرد: در طول عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری بسیار سنگینی در بحث زیرساخت‌های روستایی صورت پذیرفته که بسیار مایه فخر و مباهات است.

وی ادامه داد: برق دار شدن صد در صد روستاها و گازدار شدن روستاهای استان تا پایان دولت تدبیر و امید، تنها گوشه‌ای از این خدمات ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دستگاه‌ها مکلفند همزمان با توسعه زیرساخت‌ها به اشتغال پایدار روستایی نیز توجه ویژه کنند تا ضمن معکوس کردن مهاجرت به روستاها، از حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی احتمالی جلوگیری شود.

معتمدیان درخصوص طرح‌های مختلف ویژه مناطق روستایی، گفت: برای توسعه همه جانبه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار در آن‌ها طرح‌های مختلفی نظیر نصب پنل‌های خورشیدی، توسعه صنایع‌دستی، تبدیل استان به هاب منطقه‌ای شتر و طرح‌های دیگر در جریان است.

وی از طرح خوشه‌های صنایع‌دستی به عنوان طرحی زودبازده و اشتغالزا نام برد و افزود: بر اساس این طرح در هر شهرستان یکی از صنایع‌دستی که از بیشترین ظرفیت برخوردار است به عنوان طرحی محوری مورد حمایت قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در خوشه‌های صنایع‌دستی با سرمایه‌گذاری محدود می‌توان اشتغال‌زایی فراوانی رقم زد.

انتهای پیام


10474930
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است