اجتماعی 10:40 - 31 شهریور 1396
درگفتگو با مهر مطرح شد؛
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: منتظریم دولت و آموزش و پرورش برای پایان دادن به تبعیض مدارس لایحه‌ای بدهند، اگر این کار را نکنند ما خودمان ورود می‌کنیم.

اولتیماتوم مجلس به دولت/پرونده تبعیض مدارس جمع نشود،ورود می کنیم

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تراکم دانش‌آموز نسبت به گذشته که تعداد آن‌ها ۲۰میلیون بوده، بسیار پایین آمده است. در گذشته مدارس دو شیفته و یا حتی سه شیفته کار می‌کردند. 

وی اضافه کرد: در دولت اسبق، برای حل مشکلات مالی آموزش و پرورش شیفت بعدازظهر به بهانه عملکرد بهتر شیفت صبح منحل شد. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این در حالی بود که ما مدارس جدید نساخته بودیم. برای آنکه پول مدیر و معلم را ندهیم به شیفت صبح فشار آوردیم و تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌ها زیاد شد. 

میرزاده با اشاره به اینکه نمی‌شود تعداد دانش‌آموزان در  مدارس غیرانتفاعی را با مدارس عادی مقایسه کرد، بیان کرد: قانون به افراد اجازه می‌دهد تا سرمایه خود را صرف تعلیم و تربیت کنند و ممکن است شهروندان هم با وجود اینکه دولت مدرسه دارد، فرزندانشان را در مدرسه غیر انتفاعی ثبت‌نام کنند.

او ادامه داد: مدارس غیرانتفاعی حضورشان قانونی است. باید بگذاریم کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند کار خودشان را ادامه بدهند و به این طریق باری از دوش دولت بردارند.

میرزاده ضمن مخالفت با تقسیم مدارس دولتی، تاکید کرد: مدارسی به اسم نمونه دولتی،هیئت امنایی و خاص به‌طور کاملاغیر کارشناسی،بی‌رویه و تبعیض‌آمیز ایجاد شده‌اند که باید هرچه زودتر پرونده این مدارس جمع شود.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: به نفع نظام است که زودتر این تقسیم‌بندی جمع شود. با تابلو عوض کردن، هم به اقشار پایین جامعه فشار وارد آمده و هم تراکم دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی زیاد شده است. 

او تاکید کرد: منتظریم دولت و آموزش و پرورش برای پایان دادن به این وضعیت لایحه‌ای بدهند و اگر این کار را نکنند ما خودمان ورود می‌کنیم.

بودجه آموزش و پرورش متناسب با مشکلاتش نیست

میرزداده ضمن اشاره به مشکلات شدید مالی در آموزش و پرورش گفت: هر سال ۱۰درصد به بودجه آموزش و پرورش بدون توجه به عملکرد این وزارت‌خانه،هزینه‌ها و مشکلاتی که دارد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: باید دولت و سازمان برنامه و بودجه آستین‌ها را بالا بزنند تا بودجه‌ای که در شان نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است به آموزش و پرورش اختصاص داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: میز و نیکمت مدارس استاندارد نیست. باید به کمبود بودجه در آموزش و پرورش پایان داده شود. 

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: البته باید توجه کرد که اما آموزش و پرورش فقط تقصیرکار نیست. این وزارت‌خانه درحال‌حاضر به کمک مردم و دولت نیاز دارد تا بودجه برای تجهیز مدارس و میز و نیکمتی در شان دانش‌آموزان تامین شود.


9430073
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون محدوده آزادراه می‌تواند مسیر خوبی برای تردد باشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ معظمی گودرزی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون قوه قضاییه گفت: تعدادی از پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرائم سازمان یافته و شبکه‌ای را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ پسر شرور که به اتهام آزار و اذیت دو دختر دانش‌آموز محاکمه شده بودند به اعدام و حبس محکوم شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۵ قرار گرفته است و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد زندانی که برای رهایی از مجازات قصاص باید دیه میلیاردی پرداخت می‌کرد، با تشکیل باندی در زندان، سناریوی کلاهبرداری با ارسال پیامک اشتباهی بانکی را طراحی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن افزایش یابد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: امسال توجه جدی تری به مسئله مسکن کارگری با همکاری کارفرمایان خواهیم داشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است