استانی 20:52 - 31 تیر 1398

ثبت ۳۳۱ مورد گاز گرفتگی ناشی از حمله حیوانات در صومعه سرا

به گزارش خبرنگار مهر، داوود توفیقی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری که در فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد به اهمیت توجه به جمع آوری سگ‌های ولگرد اشاره و اظهار کرد: بحث جمع آوری سگ‌های ولگرد دارای شیوه نامه و دستور العمل است و باید بر اساس دستور العمل این موضوع پیگیری شود.

توفیقی با اشاره به اینکه حضور سگ‌های ولگرد نه تنها چهره زشتی به شهرها داده بلکه از لحاظ بهداشتی و امنیتی نیز خطر آفرین است، گفت: بیشترین پیگیری ما در مورد حیواناتی است که ناقل بیماری هستند.

وی با بیان اینکه در شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌ها صراحتاً به نحوه برخورد و جمع آوری سگ‌های ولگرد اشاره شده است، تصریح کرد: باید بر اساس این شیوه نامه که جامع و کامل است نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنیم.

توفیقی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ارائه شده از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان صومعه سرا درباره حیوانات ناقل بیماری نگران کننده است، افزود: عدم توجه به موضوع جمع آوری سگ‌های ولگرد تبعات بسیاری به ویژه برای مسئولان و متولی امر دارد.

وی با بیان اینکه در قانون جمع آوری سگ‌های ولگرد بر عهده شهرداری‌ها است که در صورت بروز هر حادثه‌ای این ارگان مقصر بوده و باید پاسخگو باشند، گفت: در سال گذشته براساس آمارهای اعلام شده ۳۳۱ مورد گاز گرفتگی توسط حیوانات گزارش شده است.

معاون فرماندار صومعه سرا تصریح کرد: از این تعداد ۲۴۰ مورد از سوی سگ‌های دارای صاحب بوده و ۲۷ مورد نیز توسط سگ‌های ولگرد انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی و نظارتی همانند محیط زیست و اجرایی همانند شهرداری، دهیاری‌ها و بخشداران باید به صورت جدی و بر اساس دستورالعمل و قانون نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند.


10185730
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است